Phingoc1 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei. Jeg har en Acer Aspire D250.. org med win7, men reformaterte til XP pro SP3. Alle driverne ble lagt inn uten problemer. Den siste driveren jeg la inn var til BT. Instalasjonen gikk greit, og restartet maskinen. Men da ville den ikke starte opp igjen.. rett etter at windowslogoen har vært opp med den "loading streken" under har vært der, så starter den på nytt. Har prøvd å boote opp i sikkerhetsmodus, men no luck.. prøvd "siste fungerende konfigurasjon" uten hell der heller. Driveren ble lastet ned fra Acer sin egen side, og modulen er fra Foxconn. Håper noen kan gi meg noen gode råd om hvordan jeg kan få maskinen på igjen uten å reformatere siden eksamensoppgavene mine ligger på disken som skal leveres inn neste uke. Lenke til kommentar
Enfenion Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 For å redde filene dine kan du i alle fall boote fra en Ubuntu (eller lignende) DVD/minnepinne og f.eks. sende filene f.eks. på epost til deg selv. =) Du sier du reformaterte, men fortsatt har filer på harddisken - har du fler partisjoner? I så fall kan du jo prøve å legge inn XP på nytt og passe på å bare slette partisjonen med OS på. XP har også en gjenopprettingsmulighet fra CD som jo kan være et alternativ, selv har jeg aldri stolt 100% på denne (fordi jeg ikke er helt sikker på hva den gjør ), men har aldri opplevd noen problemer med det selv. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 reformaterte vell maskinen for 2 uker siden og la inn de nødvendige driverne da.. chipset, grafikk, lan osv.. men venta med BT driverne til idag. har kun den ene partisjonen på maskinen som win ligger på. Lenke til kommentar
Enfenion Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Siden det virker som det viktigste er eksamensoppgavene dine, ville jeg prøvd å lagre unna dem ved å boote fra Ubuntu. Alt du trenger å gjøre da er å brenne ut en CD eller lage en minnepinne og starte opp fra denne. Alt du trenger finner du på http://www.ubuntu.com/ og det burde gå enkelt for seg i tillegg til at det ikke gjør noen endringer i systemet du har fra før (du starter bare direkte fra CD minnepinne, bare velg "Prøv Ubuntu"). Derfra lagrer du unna alt som er viktig (til minnepinne/epost/dropbox/dvd/noe annet) før du for eksempel kan prøve med gjenopprettingsalternativet til XP. Det er mulig det går an å starte cmd fra XP CD'n og slette driveren derfra, men da vet jeg dessverre ikke hvordan du skal gå frem. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Boot fra Ubuntu live cd - du kan hente filene dine ut uten en gang å gjøre noen permanente endringer på maskinen. Eller reinstaller windows men uten å formatere (det er ikke nødvendig for å installere på nytt). Du vil ikke miste eksamenoppgavene dine da gitt at du ikke har lagret dem inni selv windows mappen (som ville vært en dårlig idè i uansett tilfelle). Det er dog sikkert en måte å komme rundt problemet utne å trenge reinstall, men siden du bemerket at eksamensoppgavene var prioritet #1 så er det nok det enkleste. Ellers vil jeg bare påpeke at det er litt merkelig om det er BT (bluetooth?) driverene som er feilårsaken så er det merkelig at ikke safemode fungerte. De burde jo forhindre at disse driverene lastet inn i det hele tatt. Jeg ville dog valg safemode uten nettverk - for det kan være at bluetooth går under "nettverk" muligens, og dermed lastes inn likevel om du velger safemode MED nettverk. Kanskje noe verdt å teste? -Stigma Endret 5. desember 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 testa med og uten nettverk på safemode. fikk henta ut de viktige filene med ubuntu live usb-pinne. skal reinstalere windows imorgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå