hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har et Gainward GeForce 8800GT. Klarer ikke å installere driverne til dette. Skjermkortet kræsjet ofte før dette startet. Under oppstart får jeg striper nedover skjermen (artifacts???), dette skjer under hele oppstarten. Men disse blir borte når windows starter Har nå tenkt å levere skjermkortet til butikk. Noen som vet hva som kan være feilen? Er det artifacts jeg skal klage på? eller er et andre ting som kan ha forårsaket dette? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Prøv å start et spill, får du artifacts da også? Da er nok skjermkortet på vei til å ta kveld. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kjent feil på Geforece 8 serien, kortet ditt er dødt. Du får som regel nytt på reklamasjon om du tar det opp der du kjøpte det. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Klarer ikke å kjøre spill, da jeg ikke klarer å installere kortet engang. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kan du ta et bilde av skjermen med "artifacts"? (ta gjerne bilde med et bra kamera, sørg for mye lys i rommet når du knipser) Eksempler på artifacts: http://i275.photobucket.com/albums/jj309/ray_freeze/8800gtx_video_artifact_02.jpg http://i275.photobucket.com/albums/jj309/ray_freeze/8800gtx_video_artifact_01.jpg Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Veldig lik bilde nr 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er kanskje ikke rart da bildene er fra artifacts på akkurat et 8800gt skjermkort. Bildene er hentet herfra: http://hardforum.com/showthread.php?t=1449829 Kanskje det står noe fornuftig der? Hadde selv problemer med et 8800GTS for noen år tilbake, det sluttet å fungere når det nådde 64 grader hele tiden. Leverte det inn på garanti og fikk nytt med en gang. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Hva har jeg krav på i et slikt tilfelle? nytt skjermkort av samme type eller penger tilbake? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hva har jeg krav på i et slikt tilfelle? nytt skjermkort av samme type eller penger tilbake? Leste du det jeg skrev ovenfor? Er kortet ditt nyere enn 5 år så får du det på reklamasjon (sannsynligvis). Bare ta kontakt med webshoppen eller der du handlet og be om nytt, du vil da få et som gir tilsvarende ytelse og som er kompatibelt med systemet ditt. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Ja leste det. Lurte bare på hva som skjer etterpå. Om de vil finne et tilsvarende kort vil det jo bli et kort med mindre verdi enn jeg har handlet for. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde et GF 7950 GT som tok kvelden. Jeg fikk en GTS 450 pluss en lass med 4 Corsair 8GB minner, som erstatning Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Må nesten ta med meg kortet å høre i morgen da Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Spørs hvor du har handlet det. De gir som oftest kun etter ytelsen så da får du ett kort som er lavere i verdi ja. Men Komplett har en tendens til å gi etter hva du betalte den gang og da får du en oppgradering faktisk. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Er kjøpt på mamoz. Men har jeg ikke rett på å heve kjøpet når varen som er handlet ikke fungerer når leverandøren ikke har mulighet å rette på varen?? Endret 6. desember 2010 av hantimilon Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 De har lov å rette på feilen 2 ganger før du kan heve kjøpet. Om rettingen skjer ved å erstatte det med ny tilsvarende skjermkort så kan de gjøre det. Du vil uansett få en oppgradering. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Men å bytte til en ny vare er vell ikke å rette på feilen?? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Går på det samme, som regel er det dyrere å reparere skjermkortet. Så du får et nytt til svarende pris. Hvertfall det jeg har vert borti at du får. Eller tilsvarende ytelse da ) Tipper du får et Gt 450 eller lignende Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Må ikke gi karen forhåpninger! Det er ikke pålagt å få ting som plaster på såret. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Som jeg sier, de fleste websjapper kan etter lov gi deg ett tilsvarende nytt produkt, og dette vil da si noe som yter likt. Så om du handlet en toppmodell for 4 år siden som har konket, så får du en ny modell som tilsvarer det den toppmodellen gir i ytelse den dag idag, som da mest sannsynlig ville vært ett budsjettkort. Det finnes enkelte sjapper som gir deg etter prisen du betalte, slik som Komplett, men jeg tror ikke Mamoz gjør det og velger heller litt "grov" inntjening istedet. Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jobber selv i en elektrisk forretning. Vi har som regel gitt gjenkjøp av rimelige varer. Lurer bare på hvordan policy som kjøres på dataforhandlere. Synes forbrukerkjøpsloven er så vag på dette problemet. Tilsvarende og/eller/kanskje/om/visst. At jeg får et tilsvarende produkt det skjønner jeg, men trodde ikke de kunne bytte produktet å si det var å fikse problemet. Trodde man måtte reparere akkurat dette produktet eller gi gjenkjøp. Nesten ren nysgjerrighet jeg spør så mye. Endret 6. desember 2010 av hantimilon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå