Noggie Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Høres ok ut, slik som tomsi skriver det her. Tror det er viktig at det ikke blir for mye arbeid med dette. Og at nye folk kan enkelt komme med i "konkurransen" når det har gått noen måneder. Også at det kåres en vinner, er egentlig bra i min mening. Skal skille seg litt ut ifra de andre måneds-festene og måneds-bilde-tråden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg har ingen store problemer med dine forslag, men jeg ville ikke begrenset tidsperioden så sterkt som det du foreslår. Jeg kunne tenke meg en noe mindre streng begrensing her. Hvis noen har bilder (blinkskudd?) som de selv mener passer innenfor oppgitte temaer men som er tatt noe tid tilbake så synes jeg ikke at slike bidrag burde utelukkes. Hvis utfordingen blir en slags konkurranse, så kunne man kanskje ha en kategori "uten for konkurranse" for slike bidrag. Som også kaian er inne på, så er poenget med disse utfordringene å komme ut å ta bilder som løser oppgavene. I en konkurranse derimot, så synes jeg det må være lov å til å delta med gamle bilder. (Beklager "feilaktig" qouting, men jeg den orignale qoutingen forsvinner så snart jeg begynner å skrive. Og det er uansett hvilken nettleser jeg bruker, noen som har en ide til problemet? Problemet gjelder desverre også manglende forhåndsvisning, men begge problemene er kun på diskusjon.no ikke i andre forum) Kjent bug - det fikser du ved å renske all browser historie/cookies og cache. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Når det gjelder oppgavene, så har jeg tenkt å være litt mer kreativ enn de typiske utfordringene. Dvs. vi har tenkt å være kreative, for dette er et samarbeidsprosjekt mellom Gorgat, kaian og undertegnede. Det flott om flere ønsker å melde seg til tjeneste, slik at vi får litt rotasjon rundt arbeidsoppgavene. Jeg tar på meg oppgaven å arrangere første runde (av egen vilje, og uten å rådføre meg med de andre). Etter januar-runden, så tar vi en oppsummering og finjustere reglene; hvis det er behov for det. Jeg ser for meg en hovedtråd for 2011 - det kan godt være denne. I hovedtråden, så presenteres oppgavene, vi diskuterer oppgavene, og poeng-oversikten presenteres her. I tillegg opprettes en bildetråd per måned. Den opprettes 3 dager før fristen går ut, slik at dere har tid til å poste bildene. Er dere bortreiste, så kan dere sende bildene til undertegnede på PM før denne frist, og jeg legger ut bildene for dere. Dere skal kun opprette en post hvor dere legger inn bildene, enten dere besvarer en eller fler oppgaver. Det er lov å legge til/erstatte bilder frem til fristen går ut. Husk kun et bilde per oppgave. Avstemningen foregår også i denne tråden. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Hva med skravling/kommentarer om bildene - hvor skal det foregå? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva med skravling/kommentarer om bildene - hvor skal det foregå? Kunne det passe å ta det i bildetrådene etterhvert som avstemmingen er over? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hva med skravling/kommentarer om bildene - hvor skal det foregå? Kunne det passe å ta det i bildetrådene etterhvert som avstemmingen er over? Det synes jeg at vi kan gjøre. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hadde det vært en idé å opprette en egen utfordringsadminbruker som oppretter en ny hovedtråd og bildetrådene? Sånn for å gjøre deling av jobbingen enklere? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hadde det vært en idé å opprette en egen utfordringsadminbruker som oppretter en ny hovedtråd og bildetrådene? Sånn for å gjøre deling av jobbingen enklere? Vet ikke om det er mulig. Man har jo normalt ikke lov til å ha flere forumbrukere. Tror vi klarer oss uten også. Skal finpusse på oppgavene nå og poste de i løpet av ettermiddagen. Etter å ha tenkt meg om, så tror jeg lager ny tråd for 2011. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Skal finpusse på oppgavene nå og poste de i løpet av ettermiddagen. Etter å ha tenkt meg om, så tror jeg lager ny tråd for 2011. Kult! Jeg har kameraet klart... :!: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg har gjort et forsøk på å delta, men har ikke hatt evnen til å prioritere og fokusere, så det endte med 3 dårlige bilder som jeg ikke hadde stolthet til å submitte. Dette på tross av at oppgaveformen og oppgavene er meget gode. Kanskje litt sent å foreslå det, men ser at det heller ikke var veldig mange som deltok første gangen: Hva med èn oppgave pr måned? Kanskje det blir litt overveldende med tre, selv om man selvsagt kan begrense seg til å delta i bare en? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ble labert med deltagelse fra min side - hadde noen idéer, men har vært sjuk den siste uken, og derfor ikke mulighet til å være med.. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Vet ikke om problemet er at er tre oppgaver, eller om det bare er litt nytt? Tror mer enn én oppgave er en god ting, egentlig. Jeg synes vi skal forsøke et par runder til før vi vurderer nye endringer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Jeg er enig i at dette er noe nytt. I tillegg er dette en rimelig døll måned å fotografere i, da det er mørkt når en drar til jobben, og mørkt når jeg drar hjem ... Så jeg foreslår at vi prøver igjen i februar og mars. Så tar vi en status da. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Opplegget virker bra for min del - men har desverre nok med å gjøre de fotooppgavene og -jobbene jeg gjør om dagene, så har ikke så mye tid eller energi til å plukke opp kameraet og gjøre helt andre ting på kveldene. Men skal definitivt prøve litt hardere i neste runde. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Syns også det er helt greit opplegg. Jeg har bare tatt to bilder i år, og ingen av dem passet til oppgavene. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Høres greit ut, det. Mest irritert over at jeg ikke klarte å ta noe brukandes, og synes at det med tre oppgaver og spredt fokus var en plausibel unnskyldning forklaring. *note to self* Neste måned skal jeg plukke ut EN av oppgavene og konse om å få til noe... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hehe, -jeg har hatt "de nære ting" gående som muzak i bakhodet hele januar -og det er den jeg har hatt best idé til og mest lyst til å få gjort noe med, men "insjativet" har mangla. Men februar har mye mer lys enn januar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er nå et døgn igjen av avstemningdelen, og det ser ikke helt galt ut med deltagelsen der. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det er nå et døgn igjen av avstemningdelen, og det ser ikke helt galt ut med deltagelsen der. Vi får håpe riktig mange av de som har vært innom og stemt dukker opp igjen med deltakerbilder i februar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå