Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Aston Villa - Mandag 06.12.2010 21.00

GLN

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det kan faktisk fort hende. Han var vell der fordi han er glad i Liverpool fremdeles. Var ikke i England pågrunn av varmen ivertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er rart som han ene i TV2 studioet nevnte når det var snakk om nøkkelspillerene til Liverpool var borte. Liverpool vinner prosentvis mer kamper uten Gerrard, enn med han på banen.

Dette er jo noe som kommer opp hver gang gerrard har vært skadet. Mener jeg hørte dette i 04-05 sesongen også. Vet ikke om dette bare er en myte eller pur fakta, men har til gode å se harde fakta på det. Men uansett, det er vel ikke akkurat så veldig vanskelig å tenke seg. Han spiller er jo fast inventar, og når man da går ett par perioder skadet så er det ikke vanskelig å tenke seg at vi da prosentvis vinner flere kamper. La oss si at man er uten han i 5 kamper, og man vinner 3 av de. Da har de prosentvis vunnet 60% uten gerrard. Og hvis vi da tar 04-05 sesongen så vant Liverpool 17 av 38 kamper som betyr at de da har vunnet 44 prosent av kampene. Kan vel egentlig ikke sammenligne statistikker når Gerrard spiller såpass mange flere kamper enn han ikke spiller...

Lenke til kommentar

Er enig i begge påstandene. Men det jeg mener er helt feil er å si at vi er avhengig av Gerrard. Synes vi er langt mer avhengig av Torres, selv om det ikke akkurat syntes i dag.

Flere spilte bra i dag, men jeg fant ikke en eneste feil hos Lucas. Den mannen har virkelig spilt seg opp og ser ut til å funke svært bra sammen med Meireles. Hodgson har uten tvil komponert laget bedre i det siste. Hvis vi bare kunne vinne på bortebane...

Lenke til kommentar

Jeg klarte faktisk å finne en artikkel om fenomenet Gerrard-vinnprosent.

http://www.bigsoccer.com/forum/blog.php?b=8660

Ett lite utdrag:

The total games played are 476. The overall record in that time is W262 D112 L102. In those games Liverpool has scored 820 goals (an average of 1.72) and conceded 434 (an average of 0.91). With Gerrard, Liverpool’s win percentage is 55% and they did not lose 79% of their games.

Without Gerrard, Liverpool’s win percentage is 59% and they did not lose 75% of their games.

So, to be honest the team really doesn’t seem to suffer that much, in terms of results anyway, when Gerrard is absent. They score nearly as many goals as when he’s in the team and actually concede less. The win and loss percentages are comparable too.

Det støtter vel ganske greit det du sier også. Er enig i at Lucas har begynt å vise seg som en habil spiller (selvom han sikkert må bli kåret til verdens beste spiller før Man U fans blir enige i det). Vi manglet det lille ekstra i dag, men hadde likevel nok til å kjøre over Villa, mye grunnet at vi var relativt effektive på sjansene våre, dog kunne det fort blitt styggere siffer for Villa hvis vi hadde vært enda mer effektive (det lille ekstra). Synes Skrtel er altfor ustabil. Konchesky føler jeg får litt for mye pepper, selvom han spiller en del støttepasninger (så faktisk ikke dette før det ble påpekt her). Fint å se at Babel faktisk kan score. Det er på tide han viser seg fram på de få sjansene han får. Vi Liverpool fans har pratet altfor lenge om at han snart er der, og at han blir så god etc. Positivt å se at han klarer å drible også, i tillegg til farta. Målet var det, imo, klasse over.

Forøvrig: Gratulerer til Fernando Torres med en liten gutt. Hørte han kom driblende ut mens han sang YNWA.

Lenke til kommentar

Er enig i begge påstandene. Men det jeg mener er helt feil er å si at vi er avhengig av Gerrard. Synes vi er langt mer avhengig av Torres, selv om det ikke akkurat syntes i dag.

Flere spilte bra i dag, men jeg fant ikke en eneste feil hos Lucas. Den mannen har virkelig spilt seg opp og ser ut til å funke svært bra sammen med Meireles. Hodgson har uten tvil komponert laget bedre i det siste. Hvis vi bare kunne vinne på bortebane...

Som Alex i TV2 studioet sa: Lucas spilte på en offsideplassert Babel. Fyfy.

Lucas og Meireles virker som en knallduo på midten hvertfall!

Lenke til kommentar

Helt klart. Statistikken taler for seg, og det er bare et spm om tid før Roy oppdager dette.

Statistikken viser at vi, uten Gerrard: vinner 4% mer. På den annen side, med Gerrard så: taper vi 4% mindre.

Som jeg sa i begynnelsen, det er ikke nok data på hva som skjer når gerrard ikke spiller, av den grunn at han spiller såpass mye iforhold til hvor mye han ikke spiller, så du har ikke noe godt sammenligningsgrunnlag. Hvorfor du legger Torres inn i debatten her skjønner jeg ikke. At Ngog og Babel spilte en grei kamp er vel og bra, men kan ikke selge Torres for det...

Lenke til kommentar

Tenk å fått Alonso tilbake? :D Hvor mye spiller han i Real? Nesten hver kamp eller?

Det er utrolig spesielt å se han på tribunen synes jeg, han spiller fast på Real og kommer til Liverpool for å se kamp. Det er bare elsk.

Hvordan ble Houllier mottatt egentlig? Jeg fikk ikke med meg hele kampen.

10 verste Game? Tviler sterkt, dog har jeg lagt merke til ekstra dårlig stemning på mandagskamper.

Jeg satt ikke akkurat med likesinnede å så reten av kampen, måtte ta meg i sammen for å ikke synge høyt ut på Maxi chanten :)

Legger ikke for mye i kampen, da det var lett motstand. Dog er veldig gledelig å se at midtbanen blir bedre og bedre. Ja, jeg vingler en del på meningen om hva vi skal gjøre med Kuyt for tiden Smågal. Enten sette Kelly på høyre og Johnson opp, eller ta med en ung fole. Tenk å se Amoo springe fra de beste backene i PL :)

Lenke til kommentar

Kuyt hadde vel ikke en god ballbehandlig? Han var klønete før, men fikk til noe. Nå er han bare ekstremt klønete og får ikke til noe. Greit nok han er en arbeidshest, men det hjelper svært lite når du er ving og ikke klarer å legge innlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...