Gå til innhold

Hvordan lagre NRK nett-TV programmer på PC?

Anbefalte innlegg

Noen av NRK's nett-TV programmer ligger ute på nettsiden for en begrenset tidsperiode, noen ganger kun 7 dager. Så derfor kunne det være ønskelig å ha muligheten for lagring på PCen.

Har prøvd denne oppskriften: http://www.dinside.no/490581/last-ned-favorittklippene

Linken kan genereres med programmet SNOOPER. Denne finner en WMV fil. Men f.eks. VLC-media player aksepterer ikke denne linken.

Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fulgte denne oppskriften og fikk det til. Fant bare ut at du må være litt tålmodig med vlc. Tok ~10 sek før den startet avspillingen for meg.

Har også fått til å laste ned via vlc ved å velge capture.

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan dette gjøres.

Lenke til kommentar

Jeg bruker firefox, og det er veldig greit der.

Jeg finner frem klippet jeg vil laste ned på Nett-tv.

Høyre-klikker og velger: Vis kildekode

Søk etter f.eks: <embed type="application/x-mplayer2" Går nok an å bruke mindre søkefrase, men gir garantert rett treff.

Trykker på "linken" etter treffet som åpner en ny kodeside.

Kopierer den øverste linken, f.eks. mms://mms-icanal-odc.online.no/norsk-ripub/autodistribusjon/NRK3_201012052255_KOIF-600072-09_130_1000.wmv

Åpner VLC og trykker Media -> Convert/Save

Går på tabben "Network" og limer inn linken.

Trykk Convert/save og resten bør du klare selv.

Bare vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis kommer til å skje noe i VLC. Jeg får ingen feedback på om det virker, bortsett fra at fila som jeg lagrer til vil dukke opp og vokse så lenge VLC laster ned. Når fila slutter å vokse er klippet ferdig nedlastet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker firefox, og det er veldig greit der.

Jeg finner frem klippet jeg vil laste ned på Nett-tv.

Høyre-klikker og velger: Vis kildekode

Søk etter f.eks: <embed type="application/x-mplayer2" Går nok an å bruke mindre søkefrase, men gir garantert rett treff.

Trykker på "linken" etter treffet som åpner en ny kodeside.

Kopierer den øverste linken, f.eks. mms://mms-icanal-odc.online.no/norsk-ripub/autodistribusjon/NRK3_201012052255_KOIF-600072-09_130_1000.wmv

Åpner VLC og trykker Media -> Convert/Save

Går på tabben "Network" og limer inn linken.

Trykk Convert/save og resten bør du klare selv.

Bare vær oppmerksom på at det ikke nødvendigvis kommer til å skje noe i VLC. Jeg får ingen feedback på om det virker, bortsett fra at fila som jeg lagrer til vil dukke opp og vokse så lenge VLC laster ned. Når fila slutter å vokse er klippet ferdig nedlastet.

Prøvde oppskriften din. Det tok noen timer siden programmet varte 1 time. Prøvde å spille av og det gikk greit. Men nå 1 time senere ser jeg at fila som var på ca 370 MB er borte i den forstand at den nå bare er 1 kB. Kan NRK ha laget en kode inne i fila som gjør at den slettes hvis noen forsøker å laste den ned?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...