Coolermastern Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Heisan! Jeg er i gang med bestilling av ny gamer-PC for øyeblikket, og lurer på hvilke kompatible minne-brikker jeg trygt kan kjøpe og som er bra. Hovedkortet ASUS Crosshair IV Formula er valget,- og sier at det støtter minne-brikker i PC-8500 og PC-10600. Betyr dette at jeg KUN kan kjøpe minne innen denne støtten av hovedkortet, eller kan jeg kjøpe hva som helst minne innen f.eks AMD Phenom II støtte av hvilke som helst sort? Hvis jeg følger hovedkortets støtte av ram har valget for øyeblikket falt på: Corsair XMS3 DDR3 1333Mhz 8GB CL9 (for AMD Phenom II 1,5v) fra komplett. Jeg har ingen store planer å overklokke. Men hvis jeg kan kjøpe andre brikker utenfor hovedkortets "støtte" hadde jeg et ønske om å bestille ramtypen: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333Mhz 8GB CL7 (for AMD Phenom II)fra komplett. Her står det PC-10666 oppgitt (ikke listet for hovedkortet). Har dette noe og si, og kan jeg evt benytte sist nevnte på ASUS hovedkortet til tross for oppgitt minne støtte? Mvh Sten R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå