Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Det kan jo være det skjermkortet han vistnok skulle ha bestilt etterpå?

 

Han mottok pakken fra Netshop den 05.11.2010 , han bygget pcen samme dag og postet om oppstartsproblemer her på forumet. Pakken var hentet i tromsø tidlig på dagen klokken 14.17 , da har han greid å trylle fram et identisk skjermkort på tiden det tok ham å bygge pcen og poste om oppstartsproblemene her på forumet 18 tiden.

 

Det blir spennende å se ham forklare dette.:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja jeg så det rett etterpå:)

 

Han er indeed busted.

 

Da kan man kanskje endre trådtitelen til "Jeg prøvde å svindle netshop for 2000 kr" :laugh:

 

 

Gjett om jeg er fristet!

Men har sagt ifra om denne tråden så det blir nok tatt en vurdering, antar også netshop vil se alvorlig på saken når noen prøver å svindle dem og i tilegg anklager dem for svindelforsøk.

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her var det mye surr. Trådstarter er interressert i å få kortet han har betalt for. Det er ikke snakk om vekt av pakker som Posten distribuerer.

 

Du må samle faktaene dine i et brev og så sende dette og krav om at de fullfører salget, til NetShop. Husk kopi av korrespondansen. Det er uvesentlig om du har pappesker etc. Det eneste som betyr noe er at du har sammenliknet innholdet i esken med den pakkseddelen som fulgte med. Hvis det ikke er samsvar mellom disse to, er det NetShop sitt ansvar. Husk at det er NetShop som har valgt leverandørløsning, og ikke du. Vekten på pakker ved punkt A, B og C er derfor uvesentlig for deg.

 

Hvis du trenger mer hjelp i denne saken, ville jeg kontaktet Forbrukerombudet http://www.forbrukerombudet.no/ for mer hjelp og info. Du kan også få hjelp til klage av Forbrukerrådet http://forbrukerportalen.no/ . Disse instansene vil også informere deg om videre klagemulighet, anmeldelse av NetShop, etc.

 

 

At "forumveilederen" beskylder trådstarter for kriminell aktivitet er svært alvorlig, og noe jeg ville tatt opp direkte med HW.no.

 

 

Har du betalt med kredittkort, kan du også ta opp saken med din kredittleverandør.

 

Lykke til!

 

Hva du babler om ? Uvesentlig? Er det absolutt ikke. All dokumentasjon i slike saker er gull verdt. Da jeg manglet vare i eske fra utenlandsk firma i sin tid så måtte jeg ta bilder av selve esken og sende inn. Enkel måte for netshop å gjøre er å sjekke vekta, hvis vekta var 0.5kg utifra leverandør mens den skulle vært 2kg så er saken grei og de sender ny vare til deg.

 

Noe må jo bevises, kan ikke bare si "eh fikk ikke vare jeg! Gi meg ny!" Da tror jeg samtlige nettbutikker i Norge ville vært konkurs for lenge siden.

Lenke til kommentar

Ja dette ser særdeles dårlig ut for TS, hvis det ikke er slik at han allerede hadde et slikt skjermkort fra tidligere. Fint om Netshop kan bekrefte at merket er Sapphire på det kortet han påstår manglet? Tror jeg avventer og utstede noen dom over TS før han har kommentert saken. Dog er det litt merkelig at han nå er totalt fraværende her i sin egen tråd.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hei igjen forumlesere !

 

Takk Malvado for å ha gitt meg den beste julegaven jeg kunne få i år (er over 40 så blir stort sett sokker og hansker som beholdning dessverre):)

 

Jeg skal ikke påstå noe som helst her, men vi lar hvertfall være å sende noe nytt kort til kunden for å si det sånn. Vi kommer neppe til å forfølge saken videre - den er bare trist - og det å politanmelde en kunde er ikke på ønskelisten hos oss til jul.

 

Alias - jeg kan bekrefte at kundens skjermkort er av merket Sapphire.

 

En annen opplysning som det er spurt etter i tråden:

Dersom noe blir borte i postgangen så er det kunden som må melde dette til Posten og opprette en sak hos de. Det er slik reglene er. Vi oppfordret kunden til dette allerede 9. november, og vi har hatt jevnlig kontakt med kunden hele veien, men han har vært motvillig til å følge de retningslinjene som foreligger.

 

Med dette anser vi saken som ute av verden - veldig godt å få litt medhold her denne gang. Hadde også satt pris på om moderator kunne endre emnetittelen litt da den oppleves som litt uheldig for oss.

 

God Jul til dere alle om vi ikke snakkes før !

 

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Utrolig bra at daglig leder i Netshop tar seg tid til å komentere her inne. Bra Netshop!

 

Det er jo tydlig at TS er busted så det holder. Det lukta svidd fra første post spør du meg.

Så får jeg håpe at noen revurderer sin mening å begynner å handle hos Netshop igjen. :) :)

 

Mvh

Ken

Lenke til kommentar

Leste hele tråden nå, har blandede meninger om nethsop, blir komplett.no her i gården (pga utrolig bra support og gode erfaringer.. Men får ikke helt trådstarter sin versjon til å stemme.. og er utrolig teit om han har løget om dette her med så mye negativ reklame som er postet om netshop.. kjipt.. og ja, posten hans avslører han ganske bra..

Så lenge han ikke bare ville være "kul" og si han hadde 6870 kortet.. men det ville vært naturlig å nevne at dette ikke fulgte med om det faktisk ikke gjor det.

 

Kjempe at netshop velger å snakke for seg, positivt!

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

En annen opplysning som det er spurt etter i tråden:

Dersom noe blir borte i postgangen så er det kunden som må melde dette til Posten og opprette en sak hos de. Det er slik reglene er. Vi oppfordret kunden til dette allerede 9. november, og vi har hatt jevnlig kontakt med kunden hele veien, men han har vært motvillig til å følge de retningslinjene som foreligger.

 

 

Er det ikke Netshops ansvar å fullføre kjøpsavtalen?

Skal ansvaret enkelt lempes over på kjøper, når den personen har opprettholdt sin del av avtalen (betaling)?

Hvis jeg husker riktig har ikke dere fullført avtalen før varen er levert til kjøper, og dermed faller ansvaret for saken på dere.

 

Er det norsk lov du nevner eller er det Netshops interne regler for varer som blir bort i postgangen?

 

For ordens skyld så snakker jeg ikke om trådstarter, men generellt om noe skulle forsvinne i posten.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Virker rimelig Busted og siden fyrn ikke svarer så er vel saken klar og er bra sånne blir tatt så det ikke går ut over andre da det er mange luringer der ute.

Men å gå tilbake til netshop blir aldri et alternativ for meg eller mine,om ikke det skulle skje mirakler med måten de behandler enkelte på og tiden det kan ta å få ordnet opp i en sak,noe flere nettbutikker trenger alvorlig skjerpings på!

Holder meg til DUSTIN og lokale datapusher,og ha en god tone og få rask respons når problemet er ute er halve handelen for min del :thumbup:

Lenke til kommentar

En annen opplysning som det er spurt etter i tråden:

Dersom noe blir borte i postgangen så er det kunden som må melde dette til Posten og opprette en sak hos de. Det er slik reglene er. Vi oppfordret kunden til dette allerede 9. november, og vi har hatt jevnlig kontakt med kunden hele veien, men han har vært motvillig til å følge de retningslinjene som foreligger.

 

 

Er det ikke Netshops ansvar å fullføre kjøpsavtalen?

Skal ansvaret enkelt lempes over på kjøper, når den personen har opprettholdt sin del av avtalen (betaling)?

Hvis jeg husker riktig har ikke dere fullført avtalen før varen er levert til kjøper, og dermed faller ansvaret for saken på dere.

 

Er det norsk lov du nevner eller er det Netshops interne regler for varer som blir bort i postgangen?

 

For ordens skyld så snakker jeg ikke om trådstarter, men generellt om noe skulle forsvinne i posten.

 

Dette er Postens retningslinjer, ikke våre.

I praksis er for øvrig aldri dette noe problem - vi har noen få slike saker i løpet av ett år, og Posten er veldig greie å forholde seg til. Om man finner ut at noe mangler så sender vi ny vare til kunden, og regningen til Posten. Fungerer knirkefritt.

 

Mvh Svenn Aage, Netshop

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man også ser på f.eks denne posten, så eier han også ett HD6870.

NetShop har gjort det riktig med å be om dokumentasjon om at varen mangler, dessuten skal man skrive melding hos posten om at det mangler varer. Ting som skjer under transport skal behandles av posten.

Med informasjonen NetShop også gir mht vekt på pakke, som stemmer veldig godt med informasjonen som er registrert på sporingsnummeret gjør at det stussa for meg så fort det kom frem.

TS burde bli grundig sjekket opp pga dette, evnt anmeldt for svindelforsøk slik som ting tyder på, kanskje også en advarsel eller liknende her på forumet.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...