Stigma Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Hvor vanskelig er det egentlig i å finne ut hvor mye pakken hans veide? Det er jo bare å pakke en ny en, helt lik, men med skjermkort, og så finne ut hvor mye denne veier, og så sammenligne med den som han fikk. Posten vet hvor mye pakken til trådstarter veide ved innlevering. Da kan ihvertfall Netshop eliminere seg selv som mistenkt, hva denne saken angår. Jeg ser ikke problemet. Veldig godt poeng - dette er jo noe i de som minimum burde være villig til å sjekke fra sin side. Selv uten å faktisk pakke noe - ved å bare sjekke vekten på eksene de bruker og vektne på komponentene (som ligger i datasystemet vil jeg annta) så burde det være mulig å kunne beregne vekten til innen noen hundre gram eller så ville jeg tro. Skjermkort er ikke spesiellt lette - så om et manglet i vekten burde det være rimelig åpenbart i så fall. Det er forøvrig totalt urimelig å kreve at han skal ha tatt vare på pappeksen det kom i en MÅNED i etterkant - og dette også etter han fikk beskjed om at nytt kort allerede var på vei ut til ham. Det er butikken som har all bevisbyrde i en slik sammenheng - ikke kunde. Hva folk her har som personlige synsinger om den moralske karakteren av OP er rimelig irrelevant (og unødvendig å nevne). -Stigma Endret 7. desember 2010 av Stigma 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Derfor er det komplett uforståelig for meg at du gikk hen og kastet esken ...Det ville jo ha vært et viktig bevismateriale for deg, og kunne ha spart deg for tid og bryderi i lange baner. Såvidt jeg har fått med meg så snakket han med Netshop og fikk beskjed om at nytt kort var på veg til han som erstatning for det som manglet. Dermed anså han vel saken for løst og destruerte innpakningen slik de fleste ville gjort. Han kunne da vanskelig tenke seg til at Netshop bløffet (les løy til) han og fant det for godt å plutselig ombestemme seg. Jeg var ikke tilstede da TS snakket med NetShop så jeg vet ikke hva som ble sagt og hvordan det ble oppfattet på begge sider, men NetShop sender vel ingenting uten først å opprette en ordre (med kopi av ordrebekreftelsen til TS) og deretter sende en leveringsbekreftelse når varen er pakket og klar for levering. Før det var klart ville ikke jeg ansett saken for løst. (Jeg ville nok antageligvis ikke ha ansett saken for løst før jeg satt med kortet i handa, pessimist som jeg er.) TS har gjort det vanskeligere for seg selv med sin "urutinerte opptreden". Det betyr ikke at han ikke fortjener å få det kortet han har bestilt og betalt (eller beløpet refundert), men det er naivt å tro at det bare er å ta en telefon og så sender de på magisk vis et nytt kort. Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Esken så ikke ut som den var åpnet. Var masse tape på undersiden av esken av typen brun tape man får på alle butikker. Oversiden var tapet to ganger, og så heller ikke ut til og være åpnet. Så er jo ikke lett for meg og vite om pakken har vært åpnet, så tapet over. Eller om esken er urørt. Derfor er det komplett uforståelig for meg at du gikk hen og kastet esken ... Det ville jo ha vært et viktig bevismateriale for deg, og kunne ha spart deg for tid og bryderi i lange baner. Eskene fylles jo opp slik at ting ikke ligger og skrangler inni dem, og hvis du kan legge fram bilder som viser at esken var full når alle de mottatte tingene lå oppi der, så er det sikkert lettere for NetShop å innse at det umulig kunne ha ligget et skjermkort der. (Jeg forutsetter at dette lå i en egen eske.) Litt sent å gjøre noe med nå, men noe å huske på til neste gang ... Er meg komplett uforståelig at du ikke har fått med deg hva forumbrukeren skriver i postene sine. Gutten gikk jo i den tro at et nytt kort var på vei. Dessverre har forumet på hw.no mye makt, og netshop har nok tapt mye mer enn 1500kr bare på grunn av denne tråden. Synes de har oppført seg rotete og lite kundevennlig, skal man tro det man leser her. Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hrmf, ingen hører på min ide Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Derfor er det komplett uforståelig for meg at du gikk hen og kastet esken ...Det ville jo ha vært et viktig bevismateriale for deg, og kunne ha spart deg for tid og bryderi i lange baner. Såvidt jeg har fått med meg så snakket han med Netshop og fikk beskjed om at nytt kort var på veg til han som erstatning for det som manglet. Dermed anså han vel saken for løst og destruerte innpakningen slik de fleste ville gjort. Han kunne da vanskelig tenke seg til at Netshop bløffet (les løy til) han og fant det for godt å plutselig ombestemme seg. Jeg var ikke tilstede da TS snakket med NetShop så jeg vet ikke hva som ble sagt og hvordan det ble oppfattet på begge sider, men NetShop sender vel ingenting uten først å opprette en ordre (med kopi av ordrebekreftelsen til TS) og deretter sende en leveringsbekreftelse når varen er pakket og klar for levering. Før det var klart ville ikke jeg ansett saken for løst. (Jeg ville nok antageligvis ikke ha ansett saken for løst før jeg satt med kortet i handa, pessimist som jeg er.) TS har gjort det vanskeligere for seg selv med sin "urutinerte opptreden". Det betyr ikke at han ikke fortjener å få det kortet han har bestilt og betalt (eller beløpet refundert), men det er naivt å tro at det bare er å ta en telefon og så sender de på magisk vis et nytt kort. Hvis du leser første post, ser du hva TS skriver: "Ringte så til netshop som sa at jeg måtte melde fra til posten. Spurte samtidig om det var noe mer jeg skulle gjøre, eller måtte ta vare på. Men det var det ikke fikk jeg beskjed om." Jeg anser meg selv som noenlunde forsiktig, men får jeg til svar at jeg ikke behøver å spare på feks emballasjen, gjør jeg ikke det. Endret 7. desember 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Har selv handlet fra netshop et par ganger, både for meg selv og venner, de som jobbet i netshop_oslo var alltid veldig hyggelige, men de på support i sandefjord kan være noen oppstoppa jævler. Har hatt problemer med dem flere ganger, f.eks når jeg og en venn bestillte minne sammen, 2*2gb DDR II ram for meg, og 1*2GB DDRII ram for han andre. Han andre fikk sitt minne, men jeg fikk et 1GB kingston kort. Så jeg ringte netshop, og det tok en time med krangling, og sending av bilder, på tross av at vi var TO vitner som åpnet pakken, og vi sendte som sagt bilder. Før jeg for egen regning måtte returnere min brikke, vente til nethsop hadde fått den, før de sendte meg den ordentlige varen. Det må være noe av det dårligste jeg har vært borti. En annen sak var en rimelig langtrukken tråd her på forumet om et par hodetelefoner jeg hadde der den ene siden ble gradvis dårligere, og jeg sendte den i retur, og de nektet å fikse det, OG de nektet å sende det tilbake, etter at tråden ble syv sider lang så sendte stian_netshop ut bilder direkte i tråden, før han sendte dem til meg. Og tror du ikke det var feil farge på headsetet. Det sluttet med en personlig beklagelse fra daglig leder. Evt et annet headset jeg skulle bestille som julegave, bestilte i november, som var på tilbud og det var 1 igjen. Som de nektet å sende ut fordi det nye partiet de fikk inn hadde kostet dem mer enn tilbudsvarene, så i februar ble orderen avbestillt og kjøpt et annet sted - til en da lavere pris. Netshop er stort sett greie på retur, men hvis de først er anale går de virkelig hele veien uten å gi seg, og utøver skikkelig dårlig folkeskikk, de på support er ofte grinete eller sure, både på telefon og mail. Så denne tråden er fullt på linje med hva netshop pleier å drive med i mine erfaringer. Jeg har en smertefri handel fra dem, og to fra netshop oslo før de la ned. Dvs at halvparten av alle handlene har vært et styr. EDIT: Det skal også sies, at netshop for det meste prøver å gjøre kundene sine glade, og har fikset gode tilbud, fraktordninger og lignende når det har vært noe, når de viser sin gode side, og stian fikset en 500GB 2.5" disk for 100kr billigere enn noen andre inkludert frakt på en av super-dagene. Noe som er ekstremt god service. Det er bare at når retur-servicen slår seg vrang så oppfører de seg så ekstremt arrogant og ignorerer i stort sett alt man sier. Endret 7. desember 2010 av Flimzes 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 To kjappe her: 1) NetShop må bevise at han har mottatt pakken han sier han ikke har fått - ikke omvent. Embalasje er uvesentlig. 2) Det tas til etterretning at HW.no ikke har noe problem med å kalle folk forbrytere, siden de er "frivillige sjeler". Hvordan man tolker et innlegg får bli en personlig sak men det er ikke alltid det stemmer med det den personen som skrev innlegget mente. I såfall la meg Quote meg selv : Personlig tviler jeg litt på TS og tror heller at dette er et billig forsøk på å få seg et ekstra skjermkort gratis, men selvsagt jeg kan godt ta feil , så her må nok TS sørge for å opptrå ekstra redelig og gjøre sitt for å bevise det motsatte. Flere grunner egentlig til at jeg skrev dette : 1 : Netshop ser ut til å fraskrive seg skylden og legger denne over på posten / TS. 2 : Bevisbyrden har nå blitt lagt over på TS fordi Netshop hevder at de har sitt på det rene (dvs pakkevekt og innhold). Nå er det ikke meningen å påstå at Trådstarter har utført en ulovlig handling , men at jeg faktisk tviler på forklaringen hans. Såpass bør man kunne få lov til å si på et forum når man i tillegg ordlegger som jeg gjordet , der jeg påpeker at jeg kan ta feil og at det er lurt å passe på at han opptrår ryddig for å kunne bevise at han har alt på det rene. Jeg uttaler meg selvfølgelig ikke på vegne av Hardware.no nettverket når jeg kommer med et innlegg , men det er jo tydelig at takhøyden for å angripe oss er ganske så lav at man tydeligvis bør passe på at man skriver til enhver tid politisk riktig og så neutralt som mulig (beklager men det er ikke sånn jeg er). Når det gjelder Netshop så kan de jo uansett lett påpeke at TS har mottatt varen og at de har tatt tyngden på pakken ved sending og ved mottakelse. Stemmer denne fra feks Netshop og så hos posten og de i tilegg har beregnet hva pakken ville veie med alle komponentene i så vil jeg påstå at de har sitt på det tørre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er meg komplett uforståelig at du ikke har fått med deg hva forumbrukeren skriver i postene sine. Gutten gikk jo i den tro at et nytt kort var på vei. Ja, det var én av feilene han begikk ... og vi har bare TS' ord for det også. Vi kan ikke vite om TS pynter på ting eller utelater ting han eller NetShop har sagt og gjort, eller om han har misforstått ting NetShop har sagt pr. telefon, e.l. Ikke det at jeg har noen grunn til å tro at TS forsøker å "svindle" NetShop her, like lite som jeg har noen grunn til å tro at NetShop forsøker å "svindle" TS. Men det kan godt hende at begge parter sitter med nettopp den følelsen akkurat nå. De kommer til denne saken med vidt forskjellige utgangspunkt: TS har ikke mottatt kortet sitt, og NetShop har ingenting i sine systemer som tilsier at kortet ikke er sendt. På en eller annen måte må de komme til en slik enighet at TS i det minste får kortet sitt eller pengene tilbake. Alt TS kan gjøre for å styrke sin posisjon vil telle i hans favør og sørge for en raskere oppklaring. (Dette er i hvert fall min erfaring med nettbutikker. ) NetShop for sin del vil vel være interessert i å finne ut om de eventuelt har utro tjenere blant pakkerne, eller om Posten har noen som "spiser av lasset" og i så fall kan være erstatningspliktige overfor NetShop. På samme måte vil en "dårlig kommunikasjon" mellom TS og NetShop - f.eks. ved at de snakker "forbi hverandre" -, bidra til å svekke TS' posisjon vis-a-vis NetShop og føre til at saken trekker i langdrag, evt. havner i retten. Jeg tror ikke NetShop uten videre kan pålegges å sende varer "gratis" til alle kunder som ringer inn og sier at det "manglet noe i esken". Prøv å oppnå det samme i en "real" butikk: "Hei, jeg var her og kjøpte X i går - her er kvitteringen - men jeg glemte å ta den med meg da jeg gikk, så da tenkte jeg at jeg skulle komme innom og ta den med i dag, greit?" Det er ikke alltid så enkelt som man skulle ønske. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Da må jeg nesten bare spørre! Veies pakkene også hos post i butikk før de leveres ut? Hvis ikke (egentlig uansett) så er det faktisk en mulighet for at pakken har vært åpnet der. Utro tjenere finnes overalt. En annen ting jeg ikke kan slippe helt er den brune pakketapen som TS nevner. Bruker virkelig Netshop slik tape, eller har de egen tape med reklame fra Netshop på? Jeg vil tro det siste er tilfelle. Det skal bli interessant å høre hvilken kontrollvekter Orjanp kommer tilbake med når han har sjekket. Han jobber innen Posten og vet hva han snakker om. Endret 7. desember 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 en ikksak imo, frem til dette med vekt er avklart. produktvekt samt slingringsmonn for bruneske og pop-plast embalasje summert opp burde si noe om det faktisk manglet noe kort ved utsendelse. Nå veier f.eks et xfx 6870 kort 1.50kg med embalasje, kortet veier sikkert 800-900gram i seg selv. Ett avvik på dette vil synes på oppveid totalvekt opp mot forventet totalvekt. Bare svada å synse og forventer meg her, forventer meg der om dette før trådstarter ringer opp firmaet og får avklart det. Ikke vent på at ting ordner seg, ring og få dem til å summere opp (de har nok flere eksemplarer av de gjenstandene som du hadde bestillt, right?) vekten som pakken burde ha veid - og sammenlikne dette opp mot det din pakke veide ved utsendelse. Noe avvik så har du din sak på det tørre, null avvik og du er avslørt i bløff. adder1904, dine innlegg er bare til å gremmes av. At folk er uenige, fair nuff på et forum, ta deg gift på at slik er det bare. Men at du trumfer med anklager om korrupsjon og bias (hw.no og firmaene som omtales i ny og ne), sier mer om deg enn, ja. forumet er forøvrig til tider sinnsykt gjennomsyret med misforståtte og høylydte megmegmeg'er, urk. En kurant sak med saklig innhold fungerer, en kurant sak med anklager og tabloid innhold får deg til å se ut som en (grådig) dust. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Netshop er ikke lette å ha med å gjøre nei, og de er eksperter på å havne i "ord mot ord" situasjoner og sno seg unna. Har opplevd det selv, og både kjenner folk og har lest om folk som har havnet i den situasjonen. Har derfor ikke handlet der på et par år, og de har vel tapt gode 50k i omsetning bare på meg. Når det er sagt så vil jeg gå over til alternativene. Det beste hadde selvsagt vært om Netshop tok ansvar slik de burde. Jeg ser ekstremt liten sansynlighet for at dette vil skje. Det andre alternativet er derfor at du må bevise din uskyld. Siden du har blitt feilinformert (antagelig ikke bevisst, men heller pga dårlig informerte ansatte) så har du ingenting å bevise din uskyld med. Det siste alternativet er å bruke denne vekten. Dersom du får riktig vekt fra posten. Du sa at pakka di var så tung at du ikke kunne løfte den. Siden skjermkortet veier bare 1.5 kg med emballasje, og da kanskje 1.1-1.2 kg i seg selv, så vil det være ganske lite vekt å sammenligne med. Likevel ville jeg snakket med Netshop og fått dem til å oppgi vekten på alle komponentene hver for seg, samt utsendelsesvekten de har målt. Sistnevnte ville jeg sammenlignet med Postens målinger for å forsikre om at den er riktig. Da gjenstår det bare å summere. Deretter kan man legge til antatt vekt av pappeske og stuffing. Stemmer det ikke med vekten Posten har målt (altså at posten har målt lavere vekt enn det du har regnet deg frem til), så vet du at det manglet noe der. Om du sender det til Netshop så har du i alle fall et kraftig indisie. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 adder1904, dine innlegg er bare til å gremmes av. At folk er uenige, fair nuff på et forum, ta deg gift på at slik er det bare. Men at du trumfer med anklager om korrupsjon og bias (hw.no og firmaene som omtales i ny og ne), sier mer om deg enn, ja. Hoisann! Her var det en hårsår type! Vi får ta ad notam at miga ikke vil følge min anbefaling om å kontakte NetShop.no skriftlig med en klage. Videre forfølge saken via de instanser vi som forbrukere har rett på iflg norsk lov, samt å fokusere på det vesentlige - nemlig at Netshop er ansvarlig for at varene ankommer kunden - ikke omvent. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 To kjappe her: 1) NetShop må bevise at han har mottatt pakken han sier han ikke har fått - ikke omvent. Embalasje er uvesentlig. 2) Det tas til etterretning at HW.no ikke har noe problem med å kalle folk forbrytere, siden de er "frivillige sjeler". Hvordan man tolker et innlegg får bli en personlig sak men det er ikke alltid det stemmer med det den personen som skrev innlegget mente. I såfall la meg Quote meg selv : Personlig tviler jeg litt på TS og tror heller at dette er et billig forsøk på å få seg et ekstra skjermkort gratis, men selvsagt jeg kan godt ta feil , så her må nok TS sørge for å opptrå ekstra redelig og gjøre sitt for å bevise det motsatte. Flere grunner egentlig til at jeg skrev dette : 1 : Netshop ser ut til å fraskrive seg skylden og legger denne over på posten / TS. 2 : Bevisbyrden har nå blitt lagt over på TS fordi Netshop hevder at de har sitt på det rene (dvs pakkevekt og innhold). Du er jaggu meg ikke lite snau, bevisbyrden ligger deffinitvit på nethsop sin side.. man skal være mye mere forsiktig med å kalle individer en svindler enn et foretak som kan gjøre feil, kan faktisk være VELDIG sårende når man er i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-4vxCixkw Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hoisann! Her var det en hårsår type! Hårsår? Generelt bare grumpy og misliker sånne tøffinger som deg. Vi får ta ad notam at miga ikke vil følge min anbefaling om å kontakte NetShop.no skriftlig med en klage. Hvem vi? Noe OT. Men det er da ikke jeg som har en vare som jeg angivelig ikke har mottatt? Hvorfor skulle jeg ta til følge noe du foreslår, som for meg er høyst irrelevant. Fisk etter trollskusjon et annet sted. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Du er jaggu meg ikke lite snau, bevisbyrden ligger deffinitvit på nethsop sin side.. man skal være mye mere forsiktig med å kalle individer en svindler enn et foretak som kan gjøre feil, kan faktisk være VELDIG sårende når man er i en slik situasjon. Har du egentlig tatt en titt på hvordan Trådstarter startet tråden? Han la blandt annet ut personalia om Netshop ansatte og som overskriften sier kjørte han hard skytts mot Netshop. Nå skal det sies at jeg ikke har mye til overs personlig for Netshop (du kan jo ta en titt på trådene jeg har skrevet før) men hallo da! Skal det være slik at enhver og en som mottar en pakke og som senere ringer Webshoppen og forteller at det manglet noe, ikke behøver å løfte en finger for å få en ny komponent, så varer ikke webshoppene lenge. Da skal det vell holde for webshoppen å kunne påpeke at de ikke har funnet noen mangler på sin side og at vekten stemmer, hvis trådstarter motstrider dette antar jeg at det kan taes videre via de rette instansene. Edit : Setter en sluttstrek personlig her når det gjelder hva jeg har tidligere sagt, mener at jeg har gjort klart hva jeg mente og at dette er noe som det bør finnes høyde for. Er dere misfornøyde anbefaler jeg at dere tar saken videre og sender klare meninger til forumstyret om hva veiledere får lov til å mene og si her på forumet. Endret 7. desember 2010 av Malvado 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg kan ikke finne at TS la ut personalia på ansatte hos Netshop. Han nevnte returansvarlig men det kan vel neppe regnes som personalia. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg er litt enig i det du sier, litt vel ovrdrevet ordbruk og slikt... men det er heller ingenting som har kommet frem som betviler påstanden hans, så syntes det er å gå for langt å legge bevisbyrden på kjøper og "halvveis" kalle han en svindler.. Kjenner meg igjen, hvis man forventer gull og får gråstein så blir man sur og litt feil ordbruk som følger Lenke til kommentar
Populært innlegg Netshop Skrevet 7. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 7. desember 2010 Hei forumlesere ! Vi får gi en redegjørelse i denne saken slik at "vår versjon" også kommer frem: Dersom vi får beskjed om at noe mangler i en sending til en kunde har vi selvsagt faste og klare retningslinjer for hvordan dette håndteres. Først sjekker vi lagerstatus på det nevnte produktet, for å se om det aktuelle produktet ligger igjen på lokasjonen. Siden vi benytter både varenummer, lokasjon og batchnummer på hver eneste vare gir dette ypperlige muligheter for en dobbeltsjekk. I dette tilfellet var det veldig enkelt, da vi kun hadde fått 5 av disse skjermkortene inn, og antallet på lager stemte med at 1 stk. var sendt til den konkrete kunden. Når det er avklart så plukker vi en slik ordre på nytt, og sjekker vekten. Kundens ordre inneholder følgende varer: Hovedkort 1,5 kg Harddisk 0,7 kg Minne 0,3 kg Skjermkort 1,8 kg Strømforsyning 3,5 kg DVD-spiller 0,5 kg. Totalt 8,3 kg. Forsendelsen er pakket i en eske som veier 0,65 kg. Da er vi oppe i 8,95 kg. Vi benytter "luftposer" til å sikre forsendelsen. Vi pakket sendingen, og det gikk med 200g. med luftpose. Totalvekt 9,15kg. Dette samsvarer eksakt med vekten på forsendelsen fra oss, som matches i systemet. Sendingsnummeret på denne sendingen er 70714834075316082. Om dere sporer denne på Posten vil dere se at den er veiet inn som 9,2 kg. hos Posten, hvilket tyder på at forsendelsen er korrekt også inn til postterminalen. Med bakgrunn i dette er vi ikke i tvil om at skjermkortet har vært i esken ved forsendelse fra oss. Kunden fikk beskjed om alt dette fra oss i epost 9. november, og ved flere anledninger i etterkant. Vi kan ikke gå god for at ikke varer forsvinner underveis i transport (det skjer fra tid til annen), og ba derfor kunden om å melde saken inn til Posten for at vi sammen muligens få en erstatning derfra. I slike tilfeller vil Posten se emballasje etc. for å kunne gjøre sine undersøkelser, det er derfor vi (og trolig også Posten) har spurt om dette for å kunne opprette en sak på dette. Slik står saken i dag. Mvh Svenn Aage, Netshop 10 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Det var et godt svar, og virker helt rimelig. Men gav dere på rimelig tidspunkt beskjed til kunden deres om at det var nødvendig å ta vare på embalasjen etter han sa i fra om feilen? Hvis dette ikke skjedde før typ en måned senere så virker det urimelig for min del å forvente at kunden skal ha tatt vare på embalasjen sånn uten videre. Det virker rimelig at det er butikken som må ta hennsyn til slike eventualiteter og informere kunden gjennom en slik klageprosess. Bare mine tanker om dette... Er det noen som vet hva evt. lover sier om annsvarsfordelingen i en situasjon som dette, mellom butikk-kunde-post? -Stigma Endret 7. desember 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg