Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Samtidig står saken slik at ingenting tyder på at kortet ikke har vært i pakken når det ble sendt, og trådstarter hadde et kort av eksakt samem type, samme dag som han skulle motta pakken, det kan ha skjedd at han har fått eksakt samme kort av en kamerat osv, men det er relativt "heldig" som alt dette har skjedd.

 

Ellers er det med respekt å melde tull å si at samtalen huske krystallklart, posten er svært åpen om at alle detaljer ikke nødvendigvis er riktige når man husker en gammel samtale. (mens trådstarter presumptivt har perfekt husk?)

 

AtW

Sammenlign en samtale på en mnd, og flere samtaler om dagen, og gjett hvem som husker en gitt samtale best. Posten er rimelig bastant om hva han mener å ha sagt/ikke sagt.

 

Jeg bare sier at jeg vet hvordan netshop kan være, da jeg har vært bortpå feilende support-rutiner der gang på gang, jeg vet også hvordan de kan være på forumet, da jeg selv hadde en sak gående her. Så selv om det er mye indiser mot trådstarter så kunne netshop håndtert saken langt bedre fra starten, og tråden hadde ikke kommet opp her til å begynne med (antar her at det ikke er svindel)

 

Problemet er at jeg synes det virker som du lar tidligere, mindre god, erfaring med netshop farge hva du mener om denne saken. Bare fordi de har gjort noe kritikkverdig før, betyr ikke det at de gjør det i denne saken. Forøvrig begynner hele gjenfortellingen av telefonsamtalen med:

 

"Slik husker jeg telefonsamtalen:", dette er ikke bastant i det hele tatt. Han gjenforteller det slik han husker det, med den klare discalimeren at dette er utifra hans egen husk. Man kan i teksen også lese formuleringer som " Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen".

 

AtW

 

 

Jeg blir faktisk helt stum en stund av å lese det du skriver her. Det er jo faktisk det motsatte som er tilfelle, nemlig at det er kundene som må lære Netshop hvordan god kundebehandling skal være. Hadde Netshop hatt gode rutiner med hensyn til kundebehandling så hadde de aldri blitt omtalt negativt her på forumet.

 

Akkurat det tror jeg er i overkant optimistisk. Det vil alltid være rom for negativ omtale, uansett hvor flink man er.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig lar jeg mine tidligere erfaringer farge hva som kan ha skjedd. Hadde netshop oppført seg eksemplarisk i hvert eneste tilfelle hadde jeg hatt mye hardere for å tro på trådstarter sin versjon av saken. Men når det han presenterer passer som hånd i handske på min erfaring, så er det lett å velge side. Det er tross alt ikke første gangen folk har gått ut på forumet fordi det er eneste måten å få en ordentlig respons fra netshop.

 

Hadde saken omhandlet DustinHome, Komplett eller ps.no hadde jeg stilt meg mye mer skeptisk til saken. Derimot så kommer disse butikkene ytterst sjeldent frem på forumet. Fordi de satser beinhardt på service. Komplett kan være regelryttere til tider, og folk har klaget på at de ikke er det minste fleksible, men til og med det har roet seg den siste tiden.

 

I denne saken slik jeg ser det, så har vi på ene siden en ukjent person, som har et så stort problem med noe at han spør om hjelp fra allmennheten, og på andre siden har vi de notorisk vrange netshop.

Trådstarter fortjener støtte fra forumet intill motsatte er bevist, netshop er(skal være) den profesjonelle part og trenger lite forumdyrkelse for å styre sine retursaker.

Lenke til kommentar

Slik du formulerer deg her mistenker jeg deg nesten for å være ansatt hos en nettbutikk, dvs. arrogansen er temmelig lik.

Jeg er ikke ansatt i noen nettbutikk, men jeg er kunde i flere av dem. (NetShop er bare én av dem, og ikke den jeg kjøper mest fra heller.)

 

Men jeg har av og til kontakt med mennesker med like dårlig språkforståelse og like lavt kunnskapsnivå som enkelte her på forumet, så jeg kan godt tenke meg hva nettbutikkene blir utsatt for. Kall det gjerne arroganse at jeg våger å påpeke dette.

Lenke til kommentar

Flimzes :

Synnes personlig at kritikken mot Netshop i dette tilfellet kanskje er feilplassert?

 

Jeg reagerte tidlig på at trådstarter la ut Personalia om den personen han snakket med på Mail og ordla seg ganske kraftig i førstepost med nettop anklagelser på at Netshop hadde svindlet ham for 2000kr og akkurat den emnetittelen som senere ble endrett av oss.

 

I følge postene til trådstarter så hadde han et likens skjermkort tilgjengelig allerede få timer etter at han hadde mottat varene noe jeg personlig synnes er litt rart da det tar tid å prate med kundeservice, stikke innom posten , dra innom den lokale Datakjeden-Amentio (som i tilegg kunne bekrefte at de ikke hadde eller tok inn det kortet TS hevdet han fikk tak i samme dag) for å så montere det hele og feilsøke for å finne ut hvorfor pcen ikke starter.

 

Mulig ja, men trolig? Nja...

 

For at troverdigheten til TS skal holde mål så er det flere her som har bedt ham om å komme med feks en kopiering av kvitteringen på det skjermkortet han kjøpte , uten denne så mener jeg personlig at troverdigheten hans er for lav til at jeg personlig vil tro på det han har kommet med stemmer.

 

Edit : Når det gjelder Netshop, vel jeg har hatt mine personlige gode og negative erfaringer med dem, men kan ikke si at jeg føler at de har oppført seg urettferdig mot meg, men det er klart at ting har kunnet vært gjort annerledes for å kunne konkurrere bedre mot andre aktører som feks komplett og Dustin.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Joda, jeg sier jo ikke at trådstarter har sitt på det rene her. Men jeg sier også at jeg ikke tar alt som blir sagt av netshop på forumet for god fisk. Kildekritikk gjelder i begge retninger. I dette tilfellet var det TS som spurte om hjelp, om enn på en veldig dårlig måte, så i så fall er det han vi skal prøve å hjelpe - noe som har blitt gjort å langt det går uten mer respons fra han.

 

Men så plutselig legger netshop igjen ett innlegg og så plutselig har alle "skiftet side". Ingenting tyder på at netshop har mer rent mel i posen enn ts, og således er det bare å vente på mer informasjon.

Lenke til kommentar

 

Ja, Netshop er useriøs.

 

2% av nettbutikkene følger loven i følge denne artikkelen:

http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3950580.ece

Netshop innenfor. Jeg antar de seriøse driter i loven...

 

Netshop har svart for seg i tråden. Tipper det ligger rundt post #60. Et ok svar til en alvorlig beskyldning, mener jeg.

Nå får man får slike tråder, så kommer folk inn og "bekrefter" TS sin sak, fordi man selv har hatt eller i dette tilfellet føler at man nesten har hatt, en dårlig erfaring med samme nettbutikk.

Andre som leser tråden tenker "Ah, jeg visste mine mistanker stemte! Nettbutikken er useriøs! Jeg handler det fra han fra QXL likevel!".

 

 

Teori og praksis er to helt forskjellige ting. At de har alt på stell skriftlig betyr ikke at de "oppfører" seg korrekt i ettertid av et kjøp.

I dette tilfellet har Netshop sendt et produkt som de senere blir beskyld for å holde igjen.

Det er jeg fullt klar over... Jeg refererer til det du skreiv og ikke denne enkeltsaken.

Lenke til kommentar

Joda, jeg sier jo ikke at trådstarter har sitt på det rene her. Men jeg sier også at jeg ikke tar alt som blir sagt av netshop på forumet for god fisk. Kildekritikk gjelder i begge retninger. I dette tilfellet var det TS som spurte om hjelp, om enn på en veldig dårlig måte, så i så fall er det han vi skal prøve å hjelpe - noe som har blitt gjort å langt det går uten mer respons fra han.

 

Men så plutselig legger netshop igjen ett innlegg og så plutselig har alle "skiftet side". Ingenting tyder på at netshop har mer rent mel i posen enn ts, og således er det bare å vente på mer informasjon.

 

Tråder lever sitt eget liv, det er ikek alltid de utvikler seg akkurat sånn trådstarter ønsker, det er helt vanlig.

 

Personlig synes jeg det er ganske så vesentlig mye mer som tyder på at netshop har rent mel i posen enn TS, når man ser på det vi vet om saken. (nå kan det forøvrig godt hende begge ar rent mel i posen).

 

AtW

Lenke til kommentar

Det ble ganske mye liv og røre etter at netshop la igjen sitt innlegg, og et klart skifte i tråden, det er alltid greit å være skeptisk til anklageren, men ha samme skepsis når det kommer anklager tilbake, er bare det jeg sier

 

Utifra hva jeg har sett på forumet så har nok Netshop havnet i en situasjon der det ser ut som det har blitt populært å anklage dem , om det er holdbare anklagelser eller misforståelser er noe helt annet.

 

Netshop skal nå ha at de i det minste informerer kundene sine rett noe faktisk 98 av de 100 undersøkte webshoppene ikke gjorde.

 

Personlig stiller jeg meg spørsmålet om hvor mye vi skal godta at forumbrukerne kan "påstå" uten at dette dokumenteres på riktig måte.

Med dette tenker jeg på at om visse "råttne epler" ødelegger for oss andre ved å bruke forumet som pressregel for å få feks ting man ikke

har krav på og rett og slett prøver seg på svindel så vil det garantert over tid slå ut negativt over oss gjennom :

 

*At webshopper som opptrer regelmessig riktig kan bli sett på som dårlige fordi di ikke sendte luring A en ny Fleshcam.

*At forumet blir brukt som direkte pressmiddel for å få ting man kanskje ikke har krav på : Sende skjermkort som er klokket istykker og hevde det har vært normalt brukt selv om det er tydelig at det har blitt ødelagt via overklokking, nevne i kjøpet at man har opprettet en tråd om hvordan kundebehandlingen fra gitte webshop er.

 

Som jeg påpekte tidligere så bør TS komme med i det minste dokumentasjon på kjøpet han gjorde den samme dagen han fikk pakken fra Netshop nettop for å ta bort eventuell mistanke fra seg selv.

Gjør han det så bør han etterpå i det minste ta kontakt med Posten og forklare at en av deres ansatte har sansynligvis stjålet noe fra ham og at han kommer til å anmelde forholdet , men det er mye som tyder på at pakken ble veiet hele veien. Posten kan sannsynligvis dokumentere til Netshop vekten på pakken dagen den ble mottatt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig sjokkert over denne tråden. Den gir et veldig negativt intrykk av en butikk, og kan påføre denne butikken tap. Jeg syntes HW.no burde stoppet tråden når det ble tydelig at trådstarter kommer med feil informasjon. Dette i henhold til andre tråder han har startet i samme forum.

 

Etter å ha lest disse, kommer det tydelig fram at han hadde skjermkortet samme dagen som han mottok pakken fra butikken.

 

Når jeg leste starten på denne tråden tenkte jeg: Denne butikken må jeg holde meg unna. Noe mange andre også sikkert tenkte. Men jeg leste videre, og fant ut at butikken her sansynligvis er helt uskyldig. Tenker da på 'alle' dem som ikke leser videre.....

 

Jaja, tråd starter skylder butikken en stor unskylding, slik det ser ut nå. Som mange sa i andre tråden... Busted.

Lenke til kommentar

Niks, TS er ikke busted, hvis han legger frem en kvittering på et lokalt kjøpt kort så har han sitt på det tørre. Netshop har sitt på det tørre (i form av at de har rett vekt på pakken veid inn på posten). Dermed står TS og Posten igjen som mulighet. Tviler STERKT på at posten har kontroll på vekten ved utsending. Har aldri opplevd at mine pakker er veid ved utlevering ihvertfall.

 

Posten kan nok dermed vanskelig _bevise_ at de er uskyldige.

 

Det som imidlertid er temmelig klart er jo at for hver dag som går uten noe nytt fra TS så står hans sak svakere og svakere.

 

Jeg har imidlertid opplevd en gang tidligere på et forum at en bruker ble hengt ut som svindler ifm et bruktsalg. "Alle" hadde det klart for seg at fyren var en svindler siden han ikke gav lyd fra seg og det ble snakk om politiannmeldelse og hele pakka. Det viste seg imidlertid at han hadde vært i en trafikkulykke og tilbrakt en uke eller to på sykehus. Bilder av han på sykehuset ble postet. Saken ble oppgjort og alt endte i skjønneste orden. Det er grunnen til at jeg er forsiktig med å komme med anklagelser i den ene eller andre retning når jeg ikke kjenner fakta og de involverte. Det kan være mange grunner til at TS er fraværende, selv om jeg selvsagt gjør meg mine tanker.

Lenke til kommentar

Niks, TS er ikke busted, hvis han legger frem en kvittering på et lokalt kjøpt kort så har han sitt på det tørre. Netshop har sitt på det tørre (i form av at de har rett vekt på pakken veid inn på posten). Dermed står TS og Posten igjen som mulighet. Tviler STERKT på at posten har kontroll på vekten ved utsending. Har aldri opplevd at mine pakker er veid ved utlevering ihvertfall.

 

Posten kan nok dermed vanskelig _bevise_ at de er uskyldige.

 

Det som imidlertid er temmelig klart er jo at for hver dag som går uten noe nytt fra TS så står hans sak svakere og svakere.

 

Jeg har imidlertid opplevd en gang tidligere på et forum at en bruker ble hengt ut som svindler ifm et bruktsalg. "Alle" hadde det klart for seg at fyren var en svindler siden han ikke gav lyd fra seg og det ble snakk om politiannmeldelse og hele pakka. Det viste seg imidlertid at han hadde vært i en trafikkulykke og tilbrakt en uke eller to på sykehus. Bilder av han på sykehuset ble postet. Saken ble oppgjort og alt endte i skjønneste orden. Det er grunnen til at jeg er forsiktig med å komme med anklagelser i den ene eller andre retning når jeg ikke kjenner fakta og de involverte. Det kan være mange grunner til at TS er fraværende, selv om jeg selvsagt gjør meg mine tanker.

 

Selvfølgelig, alt kan skje. Men erfarings messig er det ofte butikkene som får lide pga feil montering, ESD, etc. Så finner folk på hva som helst for å få erstattet varen de ødela.

 

Men ingen av oss bortsett fra trådstartet vet hva som er skjedd her. Er han uskyldig er det like galt for ham.. som det er for butikken.. om de er uskyldig. Faktisk verre for butikken da tapet for dem etter denne tråden er garantert mer enn 2000 kr.

 

Men igjen er det umulig får oss andre her å vite hva som er sant. Vi drar konklusjoner ut i fra det vi leser :p Så langt hva denne tråden forteller, heller jeg mot at butikken i denne sake er uskyldig.. Men selvfølgelig kan verken jeg eller de fleste andre i denne tråden vite dette sikkert :) Vi får bare håpe det løser seg som fortjent.

Lenke til kommentar

@Tom H.: Jeg kan ikke skjønne hvorfor du mener at HW skal drive med en sensur. Om Netshop blir svertet pga denne tråden, så er det faktisk ikke HW sitt problem. Man skal få lov til å diskutere butikker helt åpent, tilogmed de med fordommer skal kunne få lov til å komme med sine meninger.

Om dette får konsekvenser for Netshop sitt salg, noe jeg ikke ser på som en umulighet her, så er ikke HW ansvarlige.

Edit: Jeg vil også legge til noe som er utrolig viktig vedrørende en evt. stengning av denne tråden. Hvor ville HW sin troverdighet vært hvis de hadde valgt å stenge en tråd på premissene av en mistanke?

 

Jeg har selv jobbet med salg og har selv erfart at noen saker skal løses på utradisjonelle måter.

Denne saken er et ypperlig eksempel på en sak som er utradisjonell

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

@Tom H.: Jeg kan ikke skjønne hvorfor du mener at HW skal drive med en sensur. Om Netshop blir svertet pga denne tråden, så er det faktisk ikke HW sitt problem. Man skal få lov til å diskutere butikker helt åpent, tilogmed de med fordommer skal kunne få lov til å komme med sine meninger.

Om dette får konsekvenser for Netshop sitt salg, noe jeg ikke ser på som en umulighet her, så er ikke HW ansvarlige.

Edit: Jeg vil også legge til noe som er utrolig viktig vedrørende en evt. stengning av denne tråden. Hvor ville HW sin troverdighet vært hvis de hadde valgt å stenge en tråd på premissene av en mistanke?

 

Jeg har selv jobbet med salg og har selv erfart at noen saker skal løses på utradisjonelle måter.

Denne saken er et ypperlig eksempel på en sak som er utradisjonell

 

 

Når det gjelder stenging av tråden var det en liten stund at tråden var på vei i feil rettning og derfor ba jeg personlig en moderator / admin ta en titt på en del synsing og kommentarer som egentlig ikke bidro noe til en såpass alvorlig tråd , en videre stenging av tråden burde jo vurderes utifra at TS enda ikke har kommet med noe informasjon som kan støtte hans sak videre på den alvorlige beskyldningen om svindel han kom med i første post.

 

 

Jeg mener absolutt det er alvorlig å beskylde noen for å ha Svindlet deg uavhengig av beløpet og det var nettop dette TS kom med i første post og tittel før vi endret den.

Det er faktisk mye som kan ha skjedd som gjør at både TS og Netshop er helt 100% uskyldige, men det hjelper jo ikke TS når man velger å kjøre hard skytts mot Netshop med en gang i steden for å få til en saklig tråd og finne ut av hva som kan ha skjedd.

 

Jeg handler selv mye hos forskjellige kjeder og jeg skal innrømme at jeg kan fort bli påvirket av poster her på forumet i både positiv rettning men også negativ rettning, det er jo nettop derfor at vi alle bør ønske at slike poster er mest mulige saklige og inneholder riktig informasjon som eventuelt kan verifiseres.

Det skader jo kun oss forbrukerne om det viser seg at man kan kaste dritt om forskjellige webshopper uten at man egentlig har en grunn til det (eller at man favoriserer en annen webshop) og derfor bør vi kanskje være litt mer kravstore når beskyldningene er alvorlige.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mener at trådstarter har blitt noenlunde villedet av informasjonen han har fått per telefon, både at nytt kort hat blitt bestillt, og at han skal kaste emballasjen, i ettertid stemmer ingen av delene.

Nå er det ikke nødvendigvis fakta at TS har blitt villedet av informasjonen fra Netshop heller. I følge TS sin første post, så gikk han lenge og ventet på kort fra Netshop:

 

Ringte så og maset og fikk flere ganger beskjed at skjermkorte var på tur i posten. Gikk enda en uke uten at statusen på ordren på "min side" (på netshop sin hjemmeside) var endret, og ingen pakke var kommet.

 

Men dette er ikke nødvendigvis fakta. Se hva Netshop skriver (side 3 og 5 i tråden):

Med bakgrunn i dette er vi ikke i tvil om at skjermkortet har vært i esken ved forsendelse fra oss. Kunden fikk beskjed om alt dette fra oss i epost 9. november, og ved flere anledninger i etterkant.

og

Dersom noe blir borte i postgangen så er det kunden som må melde dette til Posten og opprette en sak hos de. Det er slik reglene er. Vi oppfordret kunden til dette allerede 9. november, og vi har hatt jevnlig kontakt med kunden hele veien, men han har vært motvillig til å følge de retningslinjene som foreligger.

 

Med andre ord ser det ut til at max fire dager etter den 5., så var Netshop tydelige på at ballen var hos han/posten, og at dermed ikke noe kort var på vei.

 

Siden dette var en epost og ingen telefonsamtale burde det være lett å motbevise fra TS, men jeg bet meg merke i at svarene hans etter postene fra Netshop ikke nevnte dette, noe som med det andre vi har sett, for meg tyder på at også dette var bløff fra TS.

 

 

Jeg har fulgt denne tråden med stor interesse, og har som dere skjønner, liten tro på annet enn at TS har forsøkt å bløffe til seg et kort. For ordens skyld har jeg aldri hatt noe forhold til noen nettbutikker som annet enn kunde. Har handlet litt på Netshop (og vært litt under middles fornøyd), men handler mest på Komplett og PS (av gammel vane da jeg alltid har vært fornøyd med dem).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...