Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

 

Angående saken om at han har kjøpt det andre kortet av en "venn" på datakjeden, så forstår jeg det som at han har kjøpt kortet gjennom en han kjenner som jobber på Datakjeden. Jeg forstår det overhodet IKKE som at han møtte vennen sin på Datakjeden, for så å kjøpe et brukt/ikke nytt kort.

 

Jeg har hørt med alle mine ansatte og ingen kjenner saken og som sagt tidligere, vi har aldri hatt ett slikt kort i vårt system. Vi fører kortet via våre nettsider http://amentio.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=2924242&WebSiteMapNodeID=1000005

Men vi i Tromsø har aldri hatt det på lager og hadde noen av våre ansatte hatt ett slikt kort ville de ha kjøpt det hos oss.

 

For de som tror at det er så mange andre PC-butikker i tromsø - tja, vi har El-kjøp og Expert og Connect som muligens kunne ha fått tak i ett slikt kort, men jeg tviler.

 

Fortsatt God Jul

 

Daglig Leder

Amentio - Datakjeden AS avd. Tromsø

Endret av jor-el
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra de svarene som nå har kommet her så har egentlig Trådstarter en hel del å svare på.

 

Slik jeg ser det nå etter dette siste svaret fra Jor-el så må nok TS i det minste kunne greie å bevise at det skjermkortet som han monterte i pcen den 05 November i følgene postene hans, faktisk var et kort han fikk tak i og betalte for etter at han mottok pakken fra netshop med det "Manglende skjermkortet".

Lenke til kommentar

Jor-el:

Dere burde få dere en bedriftskonto. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er uheldig at dere bruker en privatkonto på forumet. At ansatte/daglige ledere har en privatkonto i tillegg er sikkert greit nok. I tillegg har du gitt deg til kjenne ved å oppgi at du er ansatt i Datakjeden, noe som selvsagt er OK i dette tilfellet.

Problemet er når du kommenterer saker uten å oppgi hvor du kommer fra..

 

Forøvrig flott at dere svipper innom og langt på vei avslutter tråden for oss.

Hadde egentlig ikke trodd at denne julenøtten varte helt til jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om du deltar i diskusjoner som omhandler din arbeidsplass/bedrift eller virksomhetens konkurrenter så plikter du å opplyse om dette i tråden.

Greit nok.

 

Det er tillatt for næringsvirksomhet og organisasjoner å ha en offisiell brukerkonto som benyttes til å svare på spørsmål eller påstander som blir fremmet..

Det er tillatt men intet krav. Se første quote.

 

https://www.diskusjon.no/guidelines

 

:)

Lenke til kommentar

Ja, den dagen dette forumet blir en "domstol" kan nok det funke. NetShop kan da ringe kunden selv hvis de vil at han skal skrive en ny forklaring her eller eventuelt slette/redigere. Vi trenger ikke 17 lekeforumpoliti her som prøver å rydde opp og redde verden/NetShop.

 

Hepp!

 

..han skal skrive en ny forklaring her eller eventuelt slette/redigere.

Vel! Realtime backup kan hentes frem om vi vil eller er nødvendig. ;)

 

Vår jobb er ikke å være anklager, dommer og bøddel her i huset.

Og det ligger i sakens natur at vi bør forhindre at slikt skjer, også hva gjelder brukere. Vi er opptatt av rettsikkerheten til alle og for å holde "mobben" ute fra vårt forum. Ingen er fortjent med det.

 

Mvh

Jarmo :)

 

ps. Stenger tråden i løpet av 24 timer om ingen viktig info kommer frem innen den tiden. Sender PM til TS, samt muligheten til å bruke tråden til sine kommentarer. Alt annet ser ut til å bli bare spekulasjoner.

 

Edit: en post med OT slettet.

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare å finne Elkjøp Business som har HD 6870 og kan ikke tenke meg at Elkjøp, Expert eller Connect driver med slike skjermkort. Kanskje Connect men er en stund siden Elkjøp solgte slike varer :)

Dette har de (elkjøp) tilgang til via itegra/norek som et supplement til eget lager. Expert kan ha liknende firmakonto hos samme eller tilsvarende sider også.

Lenke til kommentar

Hei alle forumtrålere

 

Dette er mine egne kommentarer i saken. Ikke som daglig leder fra NetShop, men da det var jeg som snakket med TS ved første henvendelse til oss, tenkte jeg at jeg kan forklare min versjon av dette. Jeg vet ikke om TS har snakket med noen andre av våre ansatte, men det kan ikke jeg uttale meg noe om. Årsaken til dette er angående: "NetShop hadde lovet meg nytt skjermkort"

 

Slik husker jeg telefonsamtalen:

....

 

Hva i all verden er dette for noe? Er dette klarert med ledelsen i Netshop?

 

Dere, som den profesjonelle part i saken, bør opptre litt mer saklig enn dette. Å komme med «slik husker jeg det» informasjon som ikke kan etterprøves eller dokumenteres har ingenting i denne tråden å gjøre. For at dere skal taes seriøst må all informasjon dere legger ut også kunne dokumenteres. Det er jo veldig tillitsskapende at man risikerer å få lagt ut korrespondansen mellom seg selv og kundekontakten dersom man skulle komme opp i en konflikt med Netshop. Ikke bare dokumenterbar korrespondanse, men også korrespondanse i form av «det skjedde vel omtrent slik».

 

På hvilken måte skal man kunne stole på at det du kommer med er korrekt? Det er over en måned siden du snakket med han. Vil tippe du har hatt rimelig mange samtaler med andre kunder i ettertid. Det er jo en viss mulighet at du kan surre litt, og heller ikke huske helt ordrett hva du sa til TS. Så dersom du ikke kan dokumentere hva som ble sagt ordrett, blir det bare svada, ment for å sverte TS ytterligere.

 

Skjønner at Netshop, etter en veldig god start i bransjen, sitter med et noe frynsete rykte. Kundebehandling er de virkelig ikke gode på.

 

Lavmål Netshop, virkelig lavmål...

 

Og hva daglig leder i Amentio Tromsø gjør i tråden er meg en gåte.

 

På tide at tråden stenges, for dette er bare tull og tjener ingen.

Endret av Orjanp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, dette er jo interessante prinsipielle spørsmål. Det ligger jo i slike sakers natur at det vil være en begrenset mengde dokumenterbar informasjon. Samtaler blir jo gjerne ikke tatt opp osv. Trådstarter har jo brakt saken inn på et offentlig fora og forteller det slik han husker det. Er det slik at butikken ikke skal få legge ut annet enn etterprøvbar informasjon, evt ikke korrespondanse i det hele tatt iogmed at du mener det ikke er tillitsskapende at det blir lagt ut? Ingen i saken har vel perfekt husk, på noen av sidene, det har vel begge parter vært relativt klare på. Jeg synes det er interessant dette med butikkers opptreden og hva som oppfattes som akseptabelt i så måte.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres rett og slett ut som om enkelte skulle ønske forumet var fritt for ansatte/representanter fra de forskjellige nettbutikkene.

 

Nettbutikker har alt å tape på at slike saker kommer frem på et offentlig fora.

 

Igjen, TS er annonym, og taper ingenting på å skrive sin sak på nettet. At nettbutikken svarer på alvorlige anklager, når de i tillegg kan vedlegge dokumentasjon på hva de svarer, må da være både tillatt, og fornuftig? Jeg tenker da i hovedsak på vekten.

Telefonsamtalen sier jo representant for Netshop at han ikke husker helt perfekt - og det er også lett å se at det her er rom for misforståelser.

 

Slike saker kan også være til hjelp for andre i tilsvarende situasjon i fremtiden. Nå har nok de fleste i tråden lært at dersom man får en pakke med masse tape under, så må man høre med posten om den har vært åpnet.

 

I tillegg kan det være greit å sende epost/be om bekreftelse på epost dersom man ringer inn.

Lenke til kommentar

Synes at de skal få lov å uttale seg. Og den informasjonen som daglig leder kom med var helt på sin plass. Men det som kundekontakten kom med var tåpelig og nesten helt uten verdi for diskusjonen. Om ikke annet fikk vi bekreftet at den informasjonen TS fikk ikke var god nok.

 

* ... Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. Dette gjorde jeg for at TS da ikke skal behøve å vente på bestillingen etter at Posten har behandlet saken. Jeg lovte aldri at kortet skulle sendes ut før saken var ferdigbehandlet.

 

* Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen, men dersom TS hadde spurt meg om han kunne kaste emballasjen, hadde svaret definitivt vært nei. Jeg jobber selv med registrering av skadede pakker som ankommer vår returavdeling og er helt klar over at emballasje må tas vare på ved registrering av postsaker.

 

1. Vil tro at flere enn TS vil anta at ting er i orden og nytt kort er på vei dersom de få beskjed om at «nytt kort er lagt i bestilling». Som kundekontakten sier, gav han ikke beskjed om at kortet var på vei til TS, og da følgelig heller ikke at kortet ikke var på vei.

2. TS sier han ikke fikk beskjed om at noe måtte tas vare på. Kundekontakten husker ikke. Ergo er det naturlig å tro at TS har kommet med korrekt informasjon.

 

Netshop har heller ikke lagt ut noen informasjon om vekta på pakken var konstant under transport til siste terminal. Det er informasjon de enkelt kan få ved å kontakte deres kundekontakt i Posten.

 

At Amentio kommer inn å kommenterer i en tråd som ikke omhandler dem er bare useriøst.

 

Det beste for TS ville nok vært om han hadde kommet med mer informasjon. Slik saken står nå ser det ikke bra ut for han. Men denne diskusjonen kommer ikke videre uten informasjon fra han.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Synes at de skal få lov å uttale seg. Og den informasjonen som daglig leder kom med var helt på sin plass. Men det som kundekontakten kom med var tåpelig og nesten helt uten verdi for diskusjonen. Om ikke annet fikk vi bekreftet at den informasjonen TS fikk ikke var god nok.

 

* ... Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. Dette gjorde jeg for at TS da ikke skal behøve å vente på bestillingen etter at Posten har behandlet saken. Jeg lovte aldri at kortet skulle sendes ut før saken var ferdigbehandlet.

 

* Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen, men dersom TS hadde spurt meg om han kunne kaste emballasjen, hadde svaret definitivt vært nei. Jeg jobber selv med registrering av skadede pakker som ankommer vår returavdeling og er helt klar over at emballasje må tas vare på ved registrering av postsaker.

 

1. Vil tro at flere enn TS vil anta at ting er i orden og nytt kort er på vei dersom de få beskjed om at «nytt kort er lagt i bestilling». Som kundekontakten sier, gav han ikke beskjed om at kortet var på vei til TS, og da følgelig heller ikke at kortet ikke var på vei.

2. TS sier han ikke fikk beskjed om at noe måtte tas vare på. Kundekontakten husker ikke. Ergo er det naturlig å tro at TS har kommet med korrekt informasjon.

 

Netshop har heller ikke lagt ut noen informasjon om vekta på pakken var konstant under transport til siste terminal. Det er informasjon de enkelt kan få ved å kontakte deres kundekontakt i Posten.

 

At Amentio kommer inn å kommenterer i en tråd som ikke omhandler dem er bare useriøst.

 

Det beste for TS ville nok vært om han hadde kommet med mer informasjon. Slik saken står nå ser det ikke bra ut for han. Men denne diskusjonen kommer ikke videre uten informasjon fra han.

 

Personlig synes jeg det var nyttig informasjon, det bekrefter at telefonsamtaler har funnet sted, og at det har vært rom for misforståelser i disse samtalene. Mener du det er tåplig fordi informasjonen ikke nødvendigvis ikke er i Netshops favør? Ellers var din kritikk at det var uprofft å komme med ikke-dokumentert informasjon, mens nå virker det som problemet er at informasjonen ikke var nyttig nok? Personlig vil jeg si den er mer nyttig enn de fleste andre innlegg her.

 

Tråden har jo dratt inn Amentio også, så den omhandler jo de også, om enn ikke direkte.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest igjennom denne tråden, og snart havner den på wikileaks regner jeg med.

 

Her er mine meninger, uansett om de er nevnt før eller ikke, på de få punktene jeg mener er relevante og bevisfellende, sett fra TS sin side:

 

* Pakken har vært lekk i posten

- Kontra: Dette kan han ha funnet på - det er bare en ubevist påstand

? konklusjon: Plausible

 

* Netshop har ikke sendt kortet, utro tjener, kan prosedyrerer, vet han/hun må fylle vekten

- kontra: veldig lite trolig, da jeg regner med at NetShop har utmerkede prosedyrer for slikt - slik som "alle" andre butikker

? konklusjon: busted

 

* Har kjøpt nytt kort hos Datakjeden

- kontra: Datakjeden benekter dette, TS kan ikke fremvise kvittering (Ok, man kaster emballasje, men ikke kvitteringer)

? Konklusjon: Busted

 

* Postet tråder som nevner nytt kort

- Kontra: Se ovenfor

? konklusjon: Busted

 

Über-konklusjon: TS har etter min mening forsøkt svindle NetShop.

 

Men, HW-forumet har ikke politimyndighet, og TS har ingen grunn til å poste noen kvittering eller noe annet her. Jeg anbefaler det,dog, TS, da du nok har mistet all troverdighet her for all minnes fremtid.

 

Det er heller ikke grunnlag til å kaste ut TS fra forumet, av samme grunn som ovenfor.

 

Jeg anmoder NetShop til å anmelde TS. Hadde TS lurt seg inn på lageret og og prøvd å ta med seg et kort ut, hadde dere anmeldt ham. IKKE gi inntrykk av at dere er en "fristat" for svindel! Jeg ønsker ikke å betale 100 kr mer for et skjermkort fordi dere må dekke svinn.

 

Anmeld i dag! Post så resultatet av politietterforskingen her, og HW kan deretter enten kaste ut TS, eller vi kan unnskylde oss til TS og bli alle venner igjen, alle sammen :love:. Enkelt og greit.

Endret av schnix
Lenke til kommentar

Amentio kommer vel bare inn og sier "Hey, vi har ingenting med dette å gjøre.".

 

Like greit at de avkrefter det selv, enn at vi i julekrimgruppen sitter å analyserer oss blå.

 

Jeg tror fortsatt trådstarter kan ha fått skjermkort fra et annet sted, fordi jeg tror trådstarter faktisk fikk en eske med et skjermkort for lite. Hvorfor skulle han ellers stresse så mye med dette?

Det er ingen tvil om at telefonsamtalen med Netshop kan ha ført til misforståelser.

Lenke til kommentar
Det høres rett og slett ut som om enkelte skulle ønske forumet var fritt for ansatte/representanter fra de forskjellige nettbutikkene.

 

Her synes jeg du overtolker det noen skriver her. Grunnen til at nettbutikkene kommenterer her noen ganger har alltid en forhistorie. Regelen er at kunden har forsøkt å ha kommunikasjon med nettbutikken via mail eller telefon men har blitt avvist. Dvs. at nettbutikken ikke er veldig interessert i å imøtekomme kunden eller rett og slett avviser henvendelsen og håper at det skal gå over. Dette resulterer i en frustrasjon hos kunden og han ber enten om hjelp her eller han legger ut sin versjon slik han har opplevd kommunikasjonen mot nettbutikken. Som flere har nevnt så finner jeg det vanskelig å tro at TS besvist skal ha forsøkt å svindle Netshop, for så å nærmest beskrive framgangsmåten her på forumet. Slik saken tilsynelatende står nå ser det ikke bra ut for TS, og jeg ser fram til at sannheten kommer for en dag slik at vi slipper å kverulere mer omkring saken.

 

Jeg har selv hatt en sak mot Netshop og føler jeg kjenner returavdelingen deres alt for godt. Jeg henvendte meg dit på foreskrevet måte, fikk innvilget retur, sendte inn komponenten og saken ble kontant avvist uten annen begrunnelse enn at etter deres måte å teste komponenten på fungerte den. Problemet var at komponenten ikke fungerte slik den originalt var ment å gjøre. Jeg henvendte meg derfor en gang til (flere ganger) og påpekte dette overfor Netshop, men nå besvarte de ingen av mine henvendelser, men bare sendte komponenten i retur som oppkrav og belastet meg for arbeidet de hadde hatt.

 

Dette gjorde meg helt klart frustrert og jeg så ingen annen mulighet enn tilslutt å brette ut hele saken her i forumet. Til slutt kom så Netshop med sin versjon som ikke lignet min i det hele tatt, men var utformet kun til deres egen fordel, slik som i denne saken.

 

Før jeg la saken ut på forumet sendte jeg den til Netshop for gjennomlesning med oppfordring om et svar før jeg evt. gikk videre, men uten noen reaksjon fra deres side.

 

Jeg mener derfor at nettbutikkene, og Netshop spesielt har seg selv å takke for at de til stadighet havner med slike saker i forumet. Det virker på meg som om de ikke lærer noe av det heller.

 

Til Netshops fordel skal det sies at jeg i ettertid, og uten at det kom fram i forumet da, fikk tilbake de utleggene jeg hadde hatt i saken. Likevel, jeg er ikke lenger kunde hos Netshop og det skal jeg fortsette med å ikke være.

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om det er andre databutikker enn Amentio Datakjeden i Tromsø da?

Etter alt jeg har greid å leite opp, er det kun Amentio Datakjeden.

 

~ Mortis

Finnes ei lita datasjappe på veitasenteret i tromsøsentrum men de er grisedyre og kom ikke på navnet i farten.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...