Gå til innhold

Skjermkort forsvant fra sendingen fra Netshop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har ikke noen problemer med å se at TS ikke nevnte noe i sin tråd 5.nov. Det ville ikke være naturlig, siden ting så ut til å ordne seg.

 

Etter å ha lest alle innleggene TS la inn på forumet fra 5. november til 10. desember så var det akkurat det inntrykket jeg fikk. Ingen problem så ingen notis om problemet. Han hadde ingen grunn til å klage på Netshop, for dem forsikret TS om at skjermkort var på vei.

 

Faktisk, som Ko_deZ skrev at det kunne skjedd ham, så kunne det skjedd meg og, jeg hadde hatt samme reaksjonsmønster og gjort akkurat de samme tingene som TS.

 

Hadde han planlagt å få gratis nytt kort så tipper jeg han hadde gjort det på en litt annen måte og lagt frem bildebevis med tom eske etc. Finnes vel bedre metoder å få seg nytt kort enn dette.

 

Det kan spekuleres i alle retninger, men allikevel takker jeg Malvado igjen for at jeg ble "tvunget" til å gå gjennom en del poster fra TS i natt. Jeg stolte litt for mye på andres ord, og i mange tilfeller er det lurt å gjøre opp sin egen mening.

 

Jeg forsvarer ikke TS, men jeg trur TS er uheldig og Netshop ikke har oppført seg helt etter boka.

Den forsikringa fra Netshop er avgjørende for hele hans oppførsel etter min mening.

Personlig beklager jeg at forumet, meg selv inkludert, kunne vri så fort over på den måten vi gjorde i denne saken.

 

Håper det ordner seg for TS og at nytt kort blir sendt fortløpende fra Netshop. Det er minimum i denne saken etter min oppfatning..

 

*********************************

 

Og legg merke til at TS bruker ikke veldig mye tid på forumet, det kan se ut som han har et liv utenfor dette forumet og.. ;)

Kan være derfor han ikke skriver eller klager om alt til dette foraet..

Endret av Battone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke noen problemer med å se at TS ikke nevnte noe i sin tråd 5.nov. Det ville ikke være naturlig, siden ting så ut til å ordne seg.

 

Etter å ha lest alle innleggene TS la inn på forumet fra 5. november til 10. desember så var det akkurat det inntrykket jeg fikk. Ingen problem så ingen notis om problemet. Han hadde ingen grunn til å klage på Netshop, for dem forsikret TS om at skjermkort var på vei.

 

Faktisk, som Ko_deZ skrev at det kunne skjedd ham, så kunne det skjedd meg og, jeg hadde hatt samme reaksjonsmønster og gjort akkurat de samme tingene som TS.

 

Hadde han planlagt å få gratis nytt kort så tipper jeg han hadde gjort det på en litt annen måte og lagt frem bildebevis med tom eske etc. Finnes vel bedre metoder å få seg nytt kort enn dette.

 

Det er mye som kan ha skjedd, trådstarter kan ha fått et reserverkort umiddelbart, trådstarter kan ha latt være å nevne at kortet forsvant når PCen ble bygd, posten kan ha latt være å registrere at pakken har vært åpnet. Man vet jo aldri noe sikkert i slike saker, men det går jo på sannsynlighet. Det er ihvertfall minst like sannsynlig at et eventuell forsøk på noen ulumskheter ikke nødvendigvis gjøres på den smarteste måten, som at mange av de andre tingene som kunne ha skjedd, har skjedd.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om jeg bestiller diverse deler fra en nettbutikk, og etter jeg har mottatt pakken ringer jeg nettbuttikken og sier "del A mangler!", så tviler jeg på at de svarer "Den er på vei!".

De vil da undersøke om det har skjedd en feil i sine systemer, før de kommer tilbake til meg.

 

Netshop har svart i tråden at de har gått over vekten på pakken, og konkludert med at de har sendt fra seg skjermkortet. Da sender de ikke ut et reservekort uten videre.

Man kan ikke drive nettbutikk uten å gå konkurs om man skal være ekstremt naiv. Ut i fra hva som er dokumentert i tråden, ser jeg ikke hva Netshop kunne gjort annerledes.

 

Dokumentert:

Vekt på hver enkelt komponent i pakken til trådstarter. (At TS ikke har gitt andre komponenter, tolker jeg som at disse stemmer fra Netshop)

 

Vekt på innlevert pakke til posten.

 

Pakken hentet rundt 14:45.

Rundt 18:00 spør TS om hjelp på forumet.

Lenke til kommentar

Det er da ikke øfrste gang folk prøver å lure seg til ting? dette skjer jo hele tiden, og for mange så er det helt akseptabelt å prøve seg. problemet er jo at de er ale oss andre som må betale for dette til slutt uansett.

 

opplever ofte at noen påstaår at de har ringe til min arbeidsplass tidligere, men når de da for at vi skal kunne tilbakedatere etc, ber om dokumentasjon ( i form an feks. kopi av telefonregning ), så blir det veldig stille, og en hører ikke så mye til det. selv om dette kan handle om flere tusen kroner for vedkommende.

 

Jeg er personlig overbesvist om at TS har prøvd seg på en lur en her.

Lenke til kommentar

Spennende lesning det her, "julekrim" nesten :)

 

Det virker for meg som om Netshop har sitt på det tørre, skjønt det kan virke som de har opptrådt litt klønete hvis TS sin historie stemmer (i det de sa at nytt skjermkort var på vei og sa at han kunne kaste emballasjen - man burde vel forvente at butikken bedre kjenner Postens rutiner ved slike saker enn forbrukeren).

 

Samtidig er det et par ting som skurrer litt ved TS sin historie, så blir spennende å se om vi får presentert en kvittering, og det kan også virke som han har hatt litt urealistiske forventninger til kundestøtte.

 

Dog holder jeg en knapp på at det er Posten som har rotet i denne saken, er i hvert fall det min 100% subjektive magefølelse sier ;) Er jo ikke lenge siden vi kunne leste om at rundt 80.000 pakker årlig forsvinner og at flere Posten-ansatte årlig får sparken pga. denne typen saker.

Lenke til kommentar

Hei alle forumtrålere

 

Dette er mine egne kommentarer i saken. Ikke som daglig leder fra NetShop, men da det var jeg som snakket med TS ved første henvendelse til oss, tenkte jeg at jeg kan forklare min versjon av dette. Jeg vet ikke om TS har snakket med noen andre av våre ansatte, men det kan ikke jeg uttale meg noe om. Årsaken til dette er angående: "NetShop hadde lovet meg nytt skjermkort"

 

Slik husker jeg telefonsamtalen:

 

* TS ringer og sier han mangler skjermkort på sin ordre.

 

* Jeg setter TS på hold mens jeg undersøker om skjermkortet ligger igjen på lageret (i nesten alle tilfellene ved manglende varer på en ordre, så ligger varen igjen på lageret vårt)

 

* Da varen ikke var på lageret, tok jeg deretter og undersøkte om det hadde vært noen korrigeringer i systemet vårt (korrigeringer er noe man gjør om man oppdager at det er feil antall på lageret) - Det var ikke gjort noen korrigeringer på dette produktet, vi hadde også registrert rett antall skjermkort levert fra vår leverandør så da satt jeg igjen med 2 muligheter. 1) Skjermkortet har forsvunnet underveis, eller 2) Skjermkortet har blitt sendt til en annen kunde. (I ettertid viser det seg at det ikke kan være alternativ 2) siden vekta på pakken tilsier at skjermkortet var med pakken fra oss, dette er også diskutert tidligere i denne tråden ser jeg.

 

* Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. Dette gjorde jeg for at TS da ikke skal behøve å vente på bestillingen etter at Posten har behandlet saken. Jeg lovte aldri at kortet skulle sendes ut før saken var ferdigbehandlet. Jeg fikk heller aldri noen ny telefon fra TS om at saken var registrert hos Posten.

 

* Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen, men dersom TS hadde spurt meg om han kunne kaste emballasjen, hadde svaret definitivt vært nei. Jeg jobber selv med registrering av skadede pakker som ankommer vår returavdeling og er helt klar over at emballasje må tas vare på ved registrering av postsaker.

 

Litt informasjon angående skadede eller mangler i pakker: Posten krever at mottaker registrerer dette såfremt pakken er kvittert eller signert ut. Om vi mottar en skadet returvare til oss (f.eks angrerett), så kan ikke vi fraskrive oss ansvaret og sende produktet tilbake til kunden og si "Du er avsender, du får fikse dette med posten" - Såfremt man har signert ut pakken, så er det mottaker som må registrere dette. Ser man at det er en skade på pakken før man henter den ut, så må Posten ta kontakt med avsender.

 

Om det er noen andre spørsmål, gjerne send meg en PM om dette, så skal jeg også svare på eventuelle andre spørsmål.

 

Jul Andre

NetShop Kundesenter

Lenke til kommentar

Ok, men hadde posten registrert en uregelmessighet med pakken?

Det med emballasjen kan godt være en misforståelse, og alle vet at det kan skje feil så lenge det er mennesker vi snakker om.

 

Vi kan ihvertfall delvis konkludere med at TS ihvertfall ikke løy da Netshop hadde lovet et kort. Jeg ville ihvertfall forstått det slik ut fra det Jul Andre skriver. Selv om du kanskje ikke mente det slik.

 

********************************

 

Og nettopp på grunn av slikt som dette holder jeg meg til mail, er ikke alltid like lett hverken å være sender eller mottaker over telefon.

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Ok, men hadde posten registrert en uregelmessighet med pakken?

Ja, les #140 (side 7)

 

"Så kommer det til det jeg synes var det beste.

Det var notert at esken hadde gått opp i bunnen, derfor var det mye tape"

 

 

Denne tråden er jo egentlig på feil tid av året. Den skulle vært i påska istedet. Krimgåte fra virkeligheten

"tralala, å jula varer helt til påske" :p

 

(- gammel norsk trudelutt)

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Spanande..

 

Julekrimmen fortsetter:

Jeg ser at TS kan ha misforstått "legger inn bestilling på nytt skjermkort", slik at han trodde nytt skjermkort var på vei.

 

Hvordan Netshop skal gradere seg mot slike misforståelser vet jeg ikke. Jeg hadde nok spurt kundebehandler for å være sikker, ettersom det å sende ut nytt skjermkort uten å undersøke hvor feilen ligger høres naivt ut.

 

Så langt kan vi konkludere med at Netshop har sendt et skjermkort. De har ikke gjort forsøk på å svindle TS. TS ville stått frem som en engel i denne saken med en kvittering fra Datakjeden. Da ville det vært store indisier på at Posten alene er den store stygge ulven her.

 

For at de på Posten skal kunne si at pakken er tapet, så må de vel ha loggført det et sted? Eller er den tapet i siste ledd, og at de derfor har gitt blanke i å registrere skaden?

Lenke til kommentar

* Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. Dette gjorde jeg for at TS da ikke skal behøve å vente på bestillingen etter at Posten har behandlet saken. Jeg lovte aldri at kortet skulle sendes ut før saken var ferdigbehandlet. Jeg fikk heller aldri noen ny telefon fra TS om at saken var registrert hos Posten.

 

Gav du beskjed til TS at skjermkortet ikke vil bli sendt ut før dere har fått en avklaring, eller gav du kun beskjed at du la inn en ny bestilling?

Det er rundt slike at missforståelser lett oppstår og hadde du ikke nevnt at dere krevde en avklaring, hadde jeg antatt at nytt skjermkort var på vei til meg.

 

* Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen, men dersom TS hadde spurt meg om han kunne kaste emballasjen, hadde svaret definitivt vært nei. Jeg jobber selv med registrering av skadede pakker som ankommer vår returavdeling og er helt klar over at emballasje må tas vare på ved registrering av postsaker.

 

Det er tydligvis en stor fordel at dette blir nevnt.

Jeg tipper at flere av kundene deres er relativt unge (som det også virker ut som i dette tilfellet) og det bør enten opplyses om når kunden tar kontakt ved mangel eller vedlegges informasjon om dette i pakken.

 

Litt informasjon angående skadede eller mangler i pakker: Posten krever at mottaker registrerer dette såfremt pakken er kvittert eller signert ut. Om vi mottar en skadet returvare til oss (f.eks angrerett), så kan ikke vi fraskrive oss ansvaret og sende produktet tilbake til kunden og si "Du er avsender, du får fikse dette med posten" - Såfremt man har signert ut pakken, så er det mottaker som må registrere dette. Ser man at det er en skade på pakken før man henter den ut, så må Posten ta kontakt med avsender.

 

Det er mulig at det er nødt å være kjøper som må registrere saken, men jeg synes det er merkelig at det virker som det stopper der for dere.

Har dere tatt kontakt med Posten etter mangelen ble registrert?

 

Kjøper påstår at det ble registert en skade på emballasje og siden dere har hverken bekreftet eller avbekreftet dette, antar jeg at dere ikke har hatt kontakt med posten etter at mangelen ble registrert.

Lenke til kommentar

Ok, men hadde posten registrert en uregelmessighet med pakken?

Ja, les #140 (side 7)

 

 

 

Jeg tenkte da mest på om Netshop hadde vært i kontakt med posten og at det var registrert uregelmessigheter foruten den TS hadde meldt inn? Og da om TS i det hele og store hadde meldt inn denne uregelmessigheten.

 

Ja, trådstarter er ung, 19-20 år tipper jeg. Det stod 18 år ett par år tilbake der han fortalte hva han jobbet med og hvor meget han tjente.

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg henger med, men sterkeste kortet er jo dette;

 

"Det var notert at esken hadde gått opp i bunnen, derfor var det mye tape"

 

Det vil altså si at når TS kom tilbake til Post-i-butikk en god del dager senere, så fikk han denne beskjeden. Det må jo nesten tolkes som at dette issuet ble utbedret og deretter notert på papir annkomstdagen.

 

men, hvorfor gjorde ikke betjeningen oppmerksom på dette med samme? (når han hentet pakken?) Må i så fall ha vært et vaktskifte i det momanget TS kom for å hente pakka elns.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg henger med, men sterkeste kortet er jo dette;

 

"Det var notert at esken hadde gått opp i bunnen, derfor var det mye tape"

 

Det vil altså si at når TS kom tilbake til Post-i-butikk en god del dager senere, så fikk han denne beskjeden. Det må jo nesten tolkes som at dette issuet ble utbedret og deretter notert på papir annkomstdagen.

 

men, hvorfor gjorde ikke betjeningen oppmerksom på dette med samme? (når han hentet pakken?) Må i så fall ha vært et vaktskifte i det momanget TS kom for å hente pakka elns.

 

Dette er fordi post i butikk er nøyaktig det, post i _butikk_. Noen steder har de folk som er satt helt og holdent til å drive postskranka, men det hører til sjeldenhetene. Selv har jeg et slikt sted, og det ser ikke ut til å hjelpe allverdens faktisk. Folka der vet svært ofte ikke hva de driver med. Ikkeno galt med folka altså, men kontinuiteten i en butikk ligger gjerne mellom dårlig og fraværende et sted. Det er elever og studenter som trenger litt ekstra arbeid som virrer gjennom der som om de leker karusell i en svingdør, og det er mange andre som fort blir drittlei "blip" lyden fra kassa og bytter jobb. Det er ofte nye folk der for å si det forsiktig. Selv går jeg nesten på veggen etter et minutt eller to når jeg handler inn til høytider og må stå og høre på denne pipelyden i en evighet, så jeg skjønner godt de som bytter beite.

I endel butikker så sitter folk i kassa og er tidvis i postskranka, og det er mer eller mindre tilfeldig hvem som er hvor. Utifra hvor han hentet ut pakka så høres ikke det ikke spesielt sansynlig ut at butikken har egne postfolk. Selv da har man ikke akkurat et stort ønske om å fortelle kunden at man dreit seg ut kanskje?

 

Ellers så var det nye innlegget fra NetShop oppklarende. Jeg hadde definitivt gått ut ifra at nytt kort var på vei når jeg ble fortalt at det var lagt til bestilling. Mulig dette med kasting av emballasje kom fra en annen person i en senere samtale, hvor begge forstod det som at kortet var på vei og at alt var i orden? Fort gjort fra begge sider det.

Lenke til kommentar

* Jeg ber TS om å gå tilbake til postkontoret for å registrere manko på pakken, for så å ta kontakt med oss igjen etter at saken er registrert slik at vi ordner med resten. Siden vi ikke hadde flere av dette skjermkort på lageret forteller jeg til TS at jeg legger et nytt kort i bestilling. Dette gjorde jeg for at TS da ikke skal behøve å vente på bestillingen etter at Posten har behandlet saken. Jeg lovte aldri at kortet skulle sendes ut før saken var ferdigbehandlet. Jeg fikk heller aldri noen ny telefon fra TS om at saken var registrert hos Posten.

 

1)

Gav du beskjed til TS at skjermkortet ikke vil bli sendt ut før dere har fått en avklaring, eller gav du kun beskjed at du la inn en ny bestilling?

Det er rundt slike at missforståelser lett oppstår og hadde du ikke nevnt at dere krevde en avklaring, hadde jeg antatt at nytt skjermkort var på vei til meg.

 

* Jeg skal ikke si for sikkert at jeg husket å fortelle TS at han skulle ta vare på emballasjen, men dersom TS hadde spurt meg om han kunne kaste emballasjen, hadde svaret definitivt vært nei. Jeg jobber selv med registrering av skadede pakker som ankommer vår returavdeling og er helt klar over at emballasje må tas vare på ved registrering av postsaker.

 

2)

Det er tydligvis en stor fordel at dette blir nevnt.

Jeg tipper at flere av kundene deres er relativt unge (som det også virker ut som i dette tilfellet) og det bør enten opplyses om når kunden tar kontakt ved mangel eller vedlegges informasjon om dette i pakken.

 

Litt informasjon angående skadede eller mangler i pakker: Posten krever at mottaker registrerer dette såfremt pakken er kvittert eller signert ut. Om vi mottar en skadet returvare til oss (f.eks angrerett), så kan ikke vi fraskrive oss ansvaret og sende produktet tilbake til kunden og si "Du er avsender, du får fikse dette med posten" - Såfremt man har signert ut pakken, så er det mottaker som må registrere dette. Ser man at det er en skade på pakken før man henter den ut, så må Posten ta kontakt med avsender.

 

3)

Det er mulig at det er nødt å være kjøper som må registrere saken, men jeg synes det er merkelig at det virker som det stopper der for dere.

Har dere tatt kontakt med Posten etter mangelen ble registrert?

 

4)

Kjøper påstår at det ble registert en skade på emballasje og siden dere har hverken bekreftet eller avbekreftet dette, antar jeg at dere ikke har hatt kontakt med posten etter at mangelen ble registrert.

 

(Da jeg ikke er veldig forumorientert vet jeg ikke hvordan jeg får svart etter hvert avsnitt, så dette blir litt tyngre)

 

1)

 

Jeg ga kun beskjed om at det ble lagt ny i bestilling, siden vi ikke hadde flere på lager. Dette måtte vi også slik at vi kunne sjekke totalvekten på pakken.

 

2)

 

Vi har heldigvis også mange yngre kunder hos oss, og jeg mener selv at jeg pleier å bli godt forstått av våre unge kunder helt ned i begynnelsen av tenårene. Det kan jo hende dette går litt enklere siden jeg selv har vært 'nerd' siden min mor fikk sin først 6mhz PC (8088)

Det er klart at når det kommer til tekniske ting som at pakker mangler og slike ting, så pleier det å være foreldre som tar kontakt med oss, om ikke så ber jeg ofte om å snakke med foreldre dersom en sak er vanskelig, eller krever at man skal gjøre noe som dette.

 

3)

 

Her stoppet det, fordi jeg aldri fikk noe saksnummer av TS av posten. Saksnummer av posten begynner på 2010-xxxxxx-001 og er alltid et referansenummer vi må merke erstatningspakker med slik at vi kan sende faktura etc. til posten på den forsvunnede varen.

 

4)

 

Det har du rett i, siden vi ikke hadde noe saksnummer å gå videre med.

Vi har heller ikke blitt kontaktet av posten angående denne skaden.

 

Jeg prøver å få kikket innom tråden en gang til i løpet av helgen, god helg alle sammen.

 

Jul Andre

Netshop Kundesenter

Lenke til kommentar

Disse trådene med "henge ut nettbutikk" og så komme med krav som er rimelig tvilsomme, har det vel vært nok av på forumet.

Dette er jo utpressing av butikkene. De får masse dårlig omtale i ren mafiastil, uten å kunne forsvare seg skikkelig.

 

Det er sikkert noen som fortjener det, men personlig har jeg utrolig lite sans for slike tråder.

 

Kjører man en slik tråd mot en navngitt butikk, så bør det være krav at man stiller opp med fullt navn i tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...