-Tord Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei, jeg har lyst til å kjøpe et nytt og litt "bedre" headset å ha ved siden av mine shure srh440. Gjerne noe med litt mer trøkk enn de jeg allerede har. Fasong: Heldekkende. Ingen mic Bruksområde: Spill, musikk, film - men viktigst med god opplevelse for musikk. Lytter til alle sjangere, men mest rock m/varianter og noe elektronisk De vil være tilkoplet PC det meste av tiden, men jeg har ikke lydkort eller forsterker. Derfor er det ingen vits i å bruke mye penger på noe jeg ikke kan utnytte (dette har jeg personlig ingen peiling på, vet ikke om problemstillingen er aktuell?). HK: ASUS P5Q pro Er det fortsatt DT770 pro som er go-to headsettet blandt "rimelige" forbrukerhodesett? Det var i hvertfall hyppig anbefalt på forumet her for noem mnd. siden. Håper noen kan komme med anbefalinger, på forhånd takk! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 DT770 er absolutt å anbefale! Det finnes sikkert gode alternativer, men DT770 er ikke et uvanlig valg i den prisklassen. 32 og 80 Ohm versjonene er de som egner seg til bruk uten forsterker e.l. Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Hei, og takk for svar Etter over et døgn og bare 13 visninger konkluderte jeg med at forumet var rimelig tomt, så jeg gav opp. Har sett DT770 anbefalt såpass mye at jeg tenkte det kunne ikke være noe dumt kjøp uansett. Så sitter nå og hører på musikk med 80 ohm-versjonen Har dog et bonusspørsmål, lurer på om det (med dette headsettet) vil være mye å hente på å kjøpe et decent lydkort? (maks 1.5k) Dette har jeg ingen peiling på, så får vente tålmodig på svar denne gangen På forhånd takk! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 (endret) Gratulerer med nye hodetelefoner! Jeg tror nok du vil merke forskjell om du bytter til et bedre lydkort, men det kommer jo litt an på hvilke lydkort du vurderer å bytte til. Og selvfølgelig kommer det an på hvor god hørsel du har. Da jeg byttet hovedkort og diverse annen hardware, kunne jeg høre litt forskjell på det integrerte lydkortet i den gamle Fujitsu Siemens-en jeg hadde, og det integrerte i Asus Crosshair IV Formula. Jeg har hørt mye godt om Asus Xonar Essence (se også STX som er PCI-E i stedet for PCI), men selv er jeg veldig usikker på om jeg helst ville hatt det, eller Nuforce Udac. Udac er en blanding av forsterker og DAC (Digital to Analog Converter), ikke et integrert lydkort slik som Xonar Essence. Endret 9. desember 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå