Gå til innhold

Hva er forsjellen på Barton, Thoroughbred og Palomino?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskellen er måten prosessorene er bygd opp på.

Velg det som passer deg. (palomino går ikke opp til mere enn ca 2100+ )

Barton har 512kb L2cash mens Thoroughbred har bare 256kb.

www.amd.com <--- les :)

edit :) samme det vell.

Ingen selger jo Palomino lengre

Lenke til kommentar
Forskellen er måten prosessorene er bygd opp på.

Velg det som passer deg. (palomino går ikke opp til mere enn 1900+ )

Barton har 512kb L2cash mens Thoroughbred har bare 256kb.

www.amd.com <--- les :)

For noe pølsevev, XP2000 var iallfall Palomino, XP2100 også, tror første Thoroughbred var en XP2200.

Men uansett, forskjellene

Palomino

• 0.18µ

- 256kb L2 cache

· 266 MHz FSB

Thoroughbred

• 0.13µ

- 256kb L2 cache

· 266/333 MHz FSB

Barton

• 0.13µ

- 512kb L2 cache

· 333/400 MHz FSB

Thoroughbred blir iallfall mindre varm enn Palomino. Men en tommelfingerregel er vel, nyeste er best.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
HardOCP.com eller Tomshardware.com og mange andre beskriver emnet, surf avgårde og ta deg en titt!

Anse deg som advart. Det er ikke slike svar vi vil ha. Kom med en fornuftig beskrivelse, link eller la være å skrive noe.

Hmm, var ikke det litt strengt, han refererte jo til flere relevante siter, syntes innlegget var greit :shrug:

Lenke til kommentar

jeg kan se poenget.. man kan bli litt irritert av "søk ditt søk datt, bruk google etc"

greit nok, mange som burde ha gjort no slikt, men det var ikke sånn i dette tilfellet, ekke så mange som spør om akkurat det.

thou advarsel var kansje litt strengt.. litt kjeft kansje :)

jeje, god kveld alle

(da spørsmålet er besvart over her ser jeg ingen grunn til å gjennta det, til de som måtte komme pirkende med "svar med noe som er relevant til topic" :D

Lenke til kommentar

Driter jeg komplett på leggen om jeg sier at Throughbread går fra xp1700+? Jeg mener jeg så det på msi sine sider da jeg sku kjøpe hovedkort for å se hvilke cpuer hovedkortet støttet....

Slenger med en url som kan bevise det jeg sier....

http://www.msi.com.tw/program/support/cpu_...S-6330%20Ver5.0

Off Topic!

Og tar jeg feil om Palomino kunne brukes på multicpu hovedkort? Jeg mener at jeg leste det en gang. At du kunne bruke de vanlige cpuene til det. Og det tror jeg var en versjon av Palomino, mulig du måtte gjøre noe med cpuen men det skulle gå an...

Lenke til kommentar
HardOCP.com eller Tomshardware.com og mange andre beskriver emnet, surf avgårde og ta deg en titt!

Anse deg som advart. Det er ikke slike svar vi vil ha. Kom med en fornuftig beskrivelse, link eller la være å skrive noe.

Hmm, var ikke det litt strengt, han refererte jo til flere relevante siter, syntes innlegget var greit :shrug:

"Jeg vet at kanskje muligens THG har skrevet et godt svar på det en gang - søk og du vil finne det du"

Når man legger inn et spørsmål på forumet så må man forvente at man får informative svar i form av en god forklaring eller en nøyaktig link, hvis ikke er det ikke noe særlig hensikt med et forum. Er alt for mange som skriker og hyler om at man skal søke etter svaret. Dette var ikke det mest grusomme eksempelet, men unødvendig likevel.

Anyway, dette er ikke den strenge typen advarsel av "gult kort" og nå henger du på svartelista, bare ta det med deg i fremtidige innlegg.

Lenke til kommentar
Driter jeg komplett på leggen om jeg sier at Throughbread går fra xp1700+? Jeg mener jeg så det på msi sine sider da jeg sku kjøpe hovedkort for å se hvilke cpuer hovedkortet støttet....

Off Topic!

Og tar jeg feil om Palomino kunne brukes på multicpu hovedkort? Jeg mener at jeg leste det en gang. At du kunne bruke de vanlige cpuene til det. Og det tror jeg var en versjon av Palomino, mulig du måtte gjøre noe med cpuen men det skulle gå an...

Du driter nok ikke komplett på leggen. T-bred ble i utgangspunktet introdusert på XP2200+, men prosessorene som ble laget etter at AMD gikk over til T-bred fra Palomino ble også laget som T-bred, noe som gjør at XP1700+ er produsert både som Palomino og T-bred

Ellers kan de første Paloino-prorsessorene brukes i dual-setup, men dette ble fort rettet på ved å kutte en av broene på disse prosessorene.

Lenke til kommentar

Off Topic!

Du driter nok ikke komplett på leggen. T-bred ble i utgangspunktet introdusert på XP2200+, men prosessorene som ble laget etter at AMD gikk over til T-bred fra Palomino ble også laget som T-bred, noe som gjør at XP1700+ er produsert både som Palomino og T-bred

Ellers kan de første Paloino-prorsessorene brukes i dual-setup, men dette ble fort rettet på ved å kutte en av broene på disse prosessorene.

Som alle overklokking.no lesere vet man jo hva man kan gjøre med kuttede broer.

BTW synes du gjorde et bra eksempel med å advare om dårlig posting. Hater å få sånne svar. Når jeg poster på forumet er det jo for å få et svar. Søkt på google har man jo selfølgelig gjort allerede. Men hva hjelper det, når man bare kommer inn på andre forum på andre sider, der andre folk sier til andre folk at de må søke på google. Kort og konsist svar som:

Du finne mye infrormasjon hos HardOCP.com eller hos tomshardware.com

Men den store forskjellen er størrelsen på 1 transistor i Core, antal kb i cache og antal MHz den kjører på FSB. Noe variasjon i V-Core er det også.

---

Og grunnen til at de i senere tid lanserte Thoroughbred på de gamle XP1700+ og oppover prosessorene, var at de mekket jo endel XP2200+ som ikke ville kjøre på 1,8GHz, eller hva de nå kjører på, som stock, og derfor solgte de de som f.eks. en XP1700+. Dette gjorde de en stund etter slik at de fikk solgt ut lageret med Palomino prosessorer først. Vanlig butikktriks det, setter selfølgelig den nyeste melka bakerst i skapet.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...