Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Forbrukerkjøpsloven ved ødelagt skjermkort i bærbar


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell XPS M1710 som jeg kjøpte i februar 2010. Jeg kjøpte den med 3 års neste dag support og ulykkesforsikring. I 2008 (mai?) røk skjermkortet og jeg ringte dell, fikk "nytt" (refurbished) og det gikk også i stykker etter et par uker eller noe. Dette skjedde hele 3 ganger hvis ikke jeg husker feil, før jeg mannet meg opp og krevde ny pc. (Feilen var at det kom prikker i varierende mønster over hele skjermen og kunne ikke starte windows hvis jeg ikke husker feil.) Fikk ny pc i juli 2008. Identisk modell.

 

For et par dager siden kom den velkjente feilen på skjermkortet igjen. Jeg satt og så på en youtube video og plutselig fikk jeg blåskjerm og maskinen slo seg av. Etter det kunne jeg ikke starte windows igjen, blåskjerm hver gang. Samme feil som sist med prikker og streker i mønster.

 

Prøvde å installere windows på nytt, og det gikk fint med generiske drivere, men så fort jeg prøvde å installere skjermdriverene som hører til kortet fikk jeg samme resultat som før. Tydeligvis noe i kortet som er ødelagt.

 

Jeg har åpenbart ikke next day garanti lenger, men det jeg lurer på er om kjøpsloven gjelder her (vil tro det, ikke 5 år gammel, og skjermkort må kunne sies å ha lenger forventet levetid enn det?) og evt. hvordan jeg bør forholde meg til dell ang. det.

 

Kan ellers nevne at siden det er en XPS så er det kun engelsk support, og de har jeg hatt problemer med før når det gjelder norsk lov kan du si. Etter de mange telefonene jeg hadde med de før og som ikke kom noen vei, prøvde jeg å ringe vanlig norsk(svensk? :p) support men de henviste meg alltid til XPS support, ingen nåde. Ser bare for meg problemer med å komme igjennom med norsk kjøpslov når det sitter en fra india i andre enden med ingen kunnskap om det overhodet.

 

Noen erfaringer/tips med hvordan jeg kan håndtere denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forbrukerkjøpsloven gjelder (forutsatt at du ikke har byttet ut 2010 med 2005 eller lavere da) ja, men du kan nok ikke forvente at det kommer å fikser den med en gang. heller at de henter den og så må du vente en stund

 

Jeg har en Dell XPS M1710 som jeg kjøpte i februar 2010

 

Hva skal det egentlig stå her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...