Gå til innhold

Ny pc, noe som kan byttes ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel ett 6870 kort koster rundt 1999.- og gir tilsvarende og i enkelte tilfeller bedre ytelse enn 5870 kortet. så bare der vil du spare 700 spenn. Og for øvrig har vel komplett satt opp prisene litt i forbindelse med jula. Virker i alle fall sånn for meg. Dustin er et billigere alternativ.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det ikke mye tap i forslaget over. 6870 er marginalt svakere enn 5870 men koster bare fra kr1900.

Sakset fra Tomshardware

"With rapidly-increasing prices over $200 offering smaller and smaller performance boosts in games, we have a hard time recommending anything more expensive than the Core i5-760. This is especially the case since the Core i5-760 can be overclocked to great effect if more performance is desired, easily surpassing the stock clock rate of the $1,000 Core i7-980X Extreme Edition."

Så du kan trygt gå for en i5-760 :)

Minnet er unødvendig dyrt, det trenger ikke være 1600Mhz; 1333Mhz gir tilnærmet samme ytelse. La pris bestemme, du finner 4GB sett ned under kr500. Atter en gang Tomshardware

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig er det ikke mye tap i forslaget over. 6870 er marginalt svakere enn 5870 men koster bare fra kr1900.

Sakset fra Tomshardware

"With rapidly-increasing prices over $200 offering smaller and smaller performance boosts in games, we have a hard time recommending anything more expensive than the Core i5-760. This is especially the case since the Core i5-760 can be overclocked to great effect if more performance is desired, easily surpassing the stock clock rate of the $1,000 Core i7-980X Extreme Edition."

Minnet er unødvendig dyrt, det trenger ikke være 1600Mhz; 1333Mhz gir tilnærmet samme ytelse. La pris bestemme, du finner 4GB sett ned under kr500. Atter en gang Tomshardware

må jeg ikke overclocke den osv hardcore da? D:

Og vil ikke det bli dårligere med tiden, altså er det ikke like greit å ha i7, eller er den bare såvidt bedre?

Lenke til kommentar

Sakset fra Tomshardware

må jeg ikke overclocke den osv hardcore da? D:

Nei, en i5-760 kjører på 2.8 GHz stock mens i7-870 kjører på 2.96 GHz stock. I tillegg har i7-870 hyperthredaing, noe du neppe får bruk for hvis du kun skal spille (noe du forøvrig ikke sier noe om).

Og så ville jeg kanskje gått for denne SSD-en siden lesing tross alt er viktigere enn skriving, eller hva? :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Om du skal bestille nå ville jeg passet på at alle komponentene faktisk er på lager. Tenker da på HK som er ubekreftet, ville valgt et som lå inne. I tillegg ville jeg være sikker på at HK'et støtter både USB3 og SATA3 6Gbs. Da er tilbake på dette Gigabyte-kortet basert på P55-brikkesettet og ikke H55.

SSD mener jeg er en nødvendighet men jeg tror du vil gjøre et mye bedre kjøp med å kjøpe Crucial C300 64GB på 1337 w33k5 (les SSD-benchetråden )

Da skulle du få en veldig kjapp og godt balansert PC -- Ja den ser greiere ut nå :)

edit: komentar

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Om du skal bestille nå ville jeg passet på at alle komponentene faktisk er på lager. Tenker da på HK som er ubekreftet, ville valgt et som lå inne. I tillegg ville jeg være sikker på at HK'et støtter både USB3 og SATA3 6Gbs. Da er tilbake på dette Gigabyte-kortet basert på P55-brikkesettet og ikke H55.

SSD mener jeg er en nødvendighet men jeg tror du vil gjøre et mye bedre kjøp med å kjøpe Crucial C300 64GB på 1337 w33k5 (les SSD-benchetråden )

Da skulle du få en veldig kjapp og godt balansert PC -- Ja den ser greiere ut nå :)

edit: komentar

DA gjør jeg nok det, men er det riktig skjermkort som folk anbefaler? fant 3 stk av det ser du D:

Uansett, takker for all hjelp til nå!: )

Lenke til kommentar

Ja - skjermkortet er det som blir anbefalt. Produsent har mindre betydning da ytelsen er sågodt som identisk mellom de forskjellige fabrikatene så lenge du har samme GPU (altså 6870 i dette tilfellet). Derfor velger man det billigste alternativet om det da ikke er slik at man ønsker feks spill bundlet med en versjon kontra en annen.

Lenke til kommentar

Ja - skjermkortet er det som blir anbefalt. Produsent har mindre betydning da ytelsen er sågodt som identisk mellom de forskjellige fabrikatene så lenge du har samme GPU (altså 6870 i dette tilfellet). Derfor velger man det billigste alternativet om det da ikke er slik at man ønsker feks spill bundlet med en versjon kontra en annen.

Da bytter jeg også ut hk til det du anbefalte, og satser på at alt passer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...