ZyberZombie Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Har nettop kjøpt en Western Digital Caviar 80g. Problemet er at jeg ikke får innstalert Windows XP på den. Har delt den opp i to disker, en spesielt til Windows. Når jeg skal innstalere Windows i dos, sier innstalasjonsprogrammet at filsystemet ikke støttes av Windows, enda jeg har prøvd med både FAT32 og NTCF (eller hva det nå heter). Den gamle disken derimot, innstalerer alt med en gang. Disken er Slave, men jeg får samma problemet når den står som single/master (da plugget jeg ut den gamle). Ellers fungerer disken som bare rakker'n... Noen som har noe ideer? På forhånd takk. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Start opp med XP cden og partisjoner med den.. Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Den gidder ikke da heller... Lager en ny partisjon, men den samma feilen dukker opp igjen... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 innstalere Windows i dos Mulig du gjør noe galt her, eller du uttrykker deg feil. DOS brukes ikke for å installere XP. Du booter XP CD. Hvis det er noen partisjoner på disken, fjern dem. Så lager du nye partisjoner. Hvor langt kommer du i installasjon før du får den feilmeldinga? Er formateringen ferdig? Last ned DLG Diagnostics for å sjekke at disken er OK. http://support.wdc.com/download/index.asp Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 OK. så er det kanskje ikke dos, men det simple windows-innstaleringa (blå skjerm og hvit tekst). Men jeg har prøvd det du sier, sletter partisjonen, og mekker en ny. Da heter den noe med RAW heter stasjonsbokstaven. Men selv ikke der vil Windows innstalere seg selv... Lenke til kommentar
peach Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Gå til google.com og sett feilmeldingen, eller deler av den inn i sånne " ", og se hva som kommer opp. (Eller skriv den her og la noen andre søke ) Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Ok, det er mulig jeg ikke kan hjelpe saa veldig mye. Men den feilen du beskriver (uten at den var saa veldig detaljert) minner meg om samme problem jeg hadde med min 60Gb HD (Ata 100/133 Disk)med Windows 2000 Pro. Jeg kunne ikke installere Win2k uansett hva jeg gjorde etter flere timers grubling og mye om og men saa kom jeg frem til at jeg kanskje trengte SCSCI driverne for IDE kontrolleren, saa jeg lastet ned driverne fra en website til hovedkort produsenten, kopierte det paa en diskett. Saa under oppstart av installasjonen av Win2k saa faar du spm om du vil installere ekstra drivere (F6) jeg trykke saa F6 og jeg kunne spessifisere IDe kontroller driveren fra disketten, saa var det bare aa installere. Noen ganger saa hender det at du maa bruke en IDE driver for aa Windows2k skal kjenne igjen disken din, ihvertfall utifra det jeg har erfart, rett meg om jeg tar feil. Om det er samme problem du har med Windows XP vet jeg ikke, men det kan hende du kan gjore noe lignende? Kom med en tilbakemelding om hvordan du loste problemet, det kan hjelpe andre som soker her paa forumet. [Adding info] Frankie Singapore Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 det han kan gjøre er å starte opp fra en eller annen bootdiskett kanskje, merkelig at XP cd`en ikke skal greie å boote da, sikker på at du har satt at den skal boote i biosen da? hvis du har gjort det å alt er som det skal være å du setter XP plata inni maskina så skal det gå. er ikke helt sikker, men tror det var sånn at FDISK ikke støtte større disker enn 80 GB, eller kanskje det var 137, er ikke sikker, men du kan jo prøve med FDISK å se hva som skjer. tror det er noe feil her, hvis du har muligheten så kan du sette disken inni ei anna maskin å se hva som skjer da, for da skal den boote. sett den disken du har nå som slave hvis du setter den inni en annen pc og booter med master disken, da må det gå. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hmm forvirret. Du sier du har problemer med å installere Win XP, det som bare stusser meg fælt er at du sier du delte den opp..så installerte XP. ! hmm Hva gjorde du der ? problemet kan ligge der. Hvorfor installerer du ikke Win XP først...så dele HD opp senere. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Løsning? 1. Sett i cd'en. 2. Boot fra cd'en 3. Prøv å installere xp 4. Skriv opp akkurat det som står der 5. Send det til oss/meg Så får du kanskje løsningen.. Noen andre forslag.. er det sånn at du kommer noen % i installasjonen? Har du lagt inn alle driverne? Hva mener du med at HDD funker? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 funkweb: hvis du har installert XP noen gang så finner du fort ut at når du booter fra XP plata så kan du dele opp disken derifra, så dvs. at hvis du skal dele opp disken så gjør du det før du installerer XP, men her må det være noen misforståelser, tror det må være han som spurte om spørsmålet som har gjort noe galt en eller annen plass. bare for å spørre ZyberZombie: finner BIOSEN din den nye disken din? hvis den ikke gjør det så må du ta en liten bios oppgradering, og har du den gamle disken din enda så kan du boote fra den gamle å se om den finner den nye disken i windows i stede. Lenke til kommentar
immo Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Hoi.. dette høres kanskje rart ut, men vet om at mange har løst WD problemer ved å sette den som master, men også å sette den PÅ ENDEN av IDE-kabelen.. altså tilsluttet porten ytterst på ledninga(!). Dette har jeg bare hørt om vedr. WD, ingen andre disker. Lenke til kommentar
ZyberZombie Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Takk for alle gode rådene, men jeg fiksa det selv. Alt jeg gjorde var å stille inn disken til "primary" istedenfor "logical" med Partition Magic. Det fiksa problemet, og jeg fikk lagt inn Windows som vanlig. Uansett: Takk for hjelpen... igjen, dette forumet har redda meg flere ganger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå