MrClean Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Heisann Dama mi har en Lenovo 3000 N200 som kjører Windows Vista. Harddisken er på 100GB. Hun har ca.20GB med bilder på maskinen, utenom det har hun ingen medier lagret på maskinen. Det som jeg synes er rart er at det bare er 8GB ledig kapasitet på harddisken. Windows Vista kan da umulig ta så mye som 70GB av harddisken, eller? Håper noen kan hjelpe meg, begynner å bli litt mye sutring ang dette her i huset Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Bare å sjekke størrelsen på windows mappa det. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ligger sikkert masse ghost image av windows som spiser HD plass. Ta en opprydding av disk, og evt fjern alle backup utenom siste. Start-Programmer-Tilbehør-Systemverktøy-Diskopprydding. Lenke til kommentar
MrClean Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Bare å sjekke størrelsen på windows mappa det. Windows mappa var på 19GB, Brukere mappa 28GB, Lenovo Tools mappa 2,5GB og Programfiler 3,6GB. Ellers var det småtterier. Lurer bare på hva det er som opptar de resterende 40+GB? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Når Windows update oppdaterer, lager den ofte "gost image" backup av Windows, slik at du "kan" rulle tilbake hvis noe går galt. Etter hvert så får du 10-15 slike "backup", som tar MASSE plass. Hvis maskinen fungerer som den skal, kan du slette dette. Den beholder da kun siste backup. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ikke glem at en 100 GB disk formatert er mindre enn 100 GB. Hvis jeg huske riktig vil den være nærmere 86 GB elns Lenke til kommentar
MrClean Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Når Windows update oppdaterer, lager den ofte "gost image" backup av Windows, slik at du "kan" rulle tilbake hvis noe går galt. Etter hvert så får du 10-15 slike "backup", som tar MASSE plass. Hvis maskinen fungerer som den skal, kan du slette dette. Den beholder da kun siste backup. Forsvant i underkant av 1GB når jeg gjorde dette, hadde forventet mere. Har jeg gjort noe feil kanskje? Uansett takk for godt og ikke minst kjapt svar Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Forsvant i underkant av 1GB når jeg gjorde dette, hadde forventet mere. Har jeg gjort noe feil kanskje? Uansett takk for godt og ikke minst kjapt svar Du har et valg til klikk på flere alternativer, og rydd opp. Da tenker jeg den finner mer. Ta en reboot etter opprydding . Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Som de andre og nevner, så er det systemrestore(ghost/backup) så tar en del plass. Du kan redusere effektivt den delen der med å: -åpne CMD as administrator og skrive Vssadmin list shadowstorage du vil se hva av plass den tar. Hvis det er i mange GB størrelse så kan du redusere det til noe mindre og i en max størrelse. Det gjør du mens du er i CMD som følgende: Vssadmin resize shadowstorage /for=C: /on=C: /maxSize=900MB (eller en annen verdi som 2GB) Ellers: -Justere Recycle bin folder med å høyre klikk og velg Properties. Der kan du justere maxsize. -Det er og noe annet som tar litt plass og det er hibernate (hiberfil.sys) file. (hiberfil.sys=ram på PC.Men det trenger du vel. -Andre steder som kan være en del cache files, er under User\username\appdata folder. Det er spesielt hvis man bruker redigerings programmer for bilder eller filmer. 1 Lenke til kommentar
MrClean Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Tusen takk for svar, fikk frigjort 7-8GB nå og fruen er fornøyd Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Trådstarter *snip* Du kan slette OS.. Det tar masse plass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå