Gå til innhold

Tips til nytt lydkort.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bruker for øyblikket det innebygde lydkortet i hovedkortet.

Det har egentlig fungert helt fint.

 

Men lydkortet fungerer ikke i Medal of Honor og Bad Company 2, av en merkelig grunn. Etter 5min-50min, så fryser PCen seg med en "sound loop".

 

Fant et gammalt lyddkort (Creative Audigy) som jeg testa, hvor det funket nogenlunde greit. Lyden var litt rar, pluss at micen ikke fungerte. Lydkortet var tross alt 9 år gammalt, så kan ikke forvente for mye.

 

Nå trenger jeg tips til nytt lydkort. Pris 500-900,-~

Gjerne et som er bedre enn det realtek lydkortet som følger med de fleste hovedkort (skal sikkert ikke så mye til)..

Tips?

 

Er et pluss om de har kortet på Netshop eller Komplett\Mpx :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men lydkortet fungerer ikke i Medal of Honor og Bad Company 2, av en merkelig grunn. Etter 5min-50min, så fryser PCen seg med en "sound loop".

hvis du mener at den bare spiller 1-3 sekuder med lyd om og om igjen, så er det ikke sikkert (og ikke så sannsynlig) at det er lydkortet som skaper problemet. du kan jo f.eks. prøve å skru av lyden ved å høyreklikke på lydkortet og velge "Disable" (deaktiver?), og se om det fortsatt kræsjer ;)

 

 

oops, så ikke det med audigy, hvis det ikke kræsjet med denne, så er jo lydkortet problemet

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens.

Har allerede bestillt ASUS Xonar D1, 7.1 channel, som jeg får på døren senere idag.

 

fa2001: Usikker på om det er lyddkortet som er noe galt. er iallefall noen spill som ikke vil samarbeide, mens andre spill fungerer fint. Funket riktignok fint når jeg brukte et annet lydkort.. så noe muffins er det. ;p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...