Gå til innhold

Installere WIN95 fra diskett!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde disse en gang, men de er nok borte nå.

Men, jeg har et annet forslag som kan funke for dere. Jeg har også en slik gammel maskin liggende, den er også uten cdrom. Jeg fikk en fyr til å installere Win 95 for meg, han brukte en slik "backpack" dvs. en cd-rom som man kobler til i en comport (eldere, nyere går på firewire og usb, men det har vel ikke pcen) og vips har du en cdrom. Men det krever selvfølgelig at du kjenner en som har en slik.

En annen ting jeg kom på nå går sikkert også ann og er kansje betydlig lettere. Kjøp en "nullmodem" kabel og koble den mellom en pc med cd-rom og den bærbare uten. Så kan du overføre dette over på disken og installere derfra. (mulig det går direkte også)

Angående diskettene, kan det bli et problem selv for de som har dem. Er det egentlig lov å bare kopiere dem og sende dem til dere? (dette er ikke en skjennepreken, bare et spørsmål)

Trenger dere mer hjelp med feks. "nullmodem" -kabelen (hvis dere velger det) er det bare å spørre.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Win. 95 på diskett er rundt 10 disketter. (har dem, jeg..) Du kan ikke lage disse diskettene fra CD- ROMen, for de ble formattert til 1.7 mb hvis jeg ikke husker feil.

Det er en mye bedre løsning å bruke en seriellkabel og DOS- programvare (laplink, for eksempel) , en backpack eller en Iomega ZIP- drive. Hvis du ikke har tilgang til det har jeg følgende forslag: Span cab- filene med Winzip og pakk dem opp på den bærbare. Har gjort det selv en gang, det er ikke en håpløs jobb. Bare pass på at du bruker helt nye disketter, blir lett lesefeil når diskettene blir fylt helt opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...