Gå til innhold

Tips til 9k gaming PC

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har satt sammen en del komponenter, også lurer jeg på om noen har tips til forbedringer eller endringer. Har også noen spørsmål om delene. Har presset prisen så mye jeg klarer, så dyrere komponenter blir vanskelig. Total pris ble 8500 kr.

Kabinett:

Ace Edge 990 Midi Tower Sort

- Denne virker som en kvalitetskasse til en lav pris.

PSU:

Cooler Master GX 650W PSU

CPU:

Intel Core i5 Quad Processor i5-760

- Endte opp med denne fremfor et phenom x6 1090t og AMD oppsett pga. lik ytelse.

HK:

ASUS P7H57D-V EVO, H57

- Dette var en billig demovare fra komplett. Med s-ata 600 og usb3. Noen som vet om den originale pakken og tilbehøret pleier å følge med?

RAM:

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

1.65V, Intel XMP

- Hva er forskjellen på 1.65V og 1.5V RAM fra Corsair?

GPU:

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (Goes Like Hell)

- NetonNet har GTX 470 til rundt 1750 kr. Vil det være problematisk å kjøre det i Ace-kabinett, med 2 vifter og 650w PSU?

HDD:

SAMSUNG Spinpoint F3 1TB 7200RPM

DVD:

22x DVD-brenner med SATA-grensesnitt

Skjerm:

BenQ 24" LED G2420HDBL sort

- Noen som vet om det er stor forskjell på BenQs LCD og LED skjermer? Svartkontrasten gikk fra 1:10000 til 1:5000000, men jeg vet ikke hvor mye det har å si.

Takker for tips.

Edit: Har forandret noen komponenter, og kuttet 4GB ram.

Endret av Automatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette oppsettet ser greit ut, men du har ikke vurdert å gå for radeon 6870 da? Jeg ser også at Bit-tech.net anbefaler å vente til nyåret med å kjøpe pc da det kommer så mye nytt akkurat nå. De ville ikke anbefale noe som helst i sin "monthly buyers guide desember 2010"

Du får nå gtx 460 til ca 1400 kroner, så det er jo en veldig fin pris, mens 6870 koster ca 1800. CM kabinettet ser ok ut, hadde gått for fractal design r3 selv. Vanskelig å anbefale for billige komponenter når man på en måte har bestemt seg på forhånd :p

Lenke til kommentar

Dette oppsettet ser greit ut, men du har ikke vurdert å gå for radeon 6870 da?

Må holde prisen nede, og kan ikke vente med å få maskinen, men gode forslag.

skift ut ram til 4gb, er ikke noe vits med 8 når du skal hovedsaklig bruke pcen til gaming anywayz.

Har vippet mellom 4GB og 8GB RAM en stund. Men det er kanskje lurt å vente en stund med å oppgradere til 8GB, og da kan jeg jo kjøpe SSD i samme slengen.

Lenke til kommentar

Yes 8gb ram er unødvendig med de spillene vi har nå. Codblops krever så å si ingenting av en pc, mens bad company 2 kan du skru ned mye på instillingene og slippe unna med 3-4 generasjoner gammelt skjermkort.

Som i stickyen et sted her på forumet som heter "framtidsrettet pc" eller noe, så blir det jo anbefalt å ikke kjøpe nyeste dyreste, men heller kjøpe midrange oftere, så sånt sett vil jo et skjermkort til 1000-1500 kr komme deg opp på det som kreves i spillene nå til dags, selv om det ikke akkurat drar crysis på maks.

6870 er et OK kort i dag, men det blir nok fort forbigått av de store som kommer, så sånt sett vil et gtx460 som yter ikke så langt unna, til en billigere penge, bli omtrent som å kjøpe det samme, det drar dagens spill mer enn nok, og så kan du heller kjøpe radeon 6990 på ukens tilbud om et år eller to.

Har en kompis som jeg nettopp anbefalte 6870 til COD-spilling, og han har relativt gammel hardware ellers. blir morsomt å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...