South_Bridge Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Nå som vinteren er her for fullt sliter jeg litt med bilde og jeg aner en dårlig skrelling av coax kabelen da jeg hang opp parabolen selv i høst. Kikka på youtube og wikipedia men jeg må bare få bekrafta hva jeg tror: Det er kun den innerste kobberledningen som teller? Når en skreller ledningen så tar en jo vekk den ytterse plastikken, så er det et lag med wirenett/folie og så noe mykere hvit plastikk til man kommer til kobbertråden. Den wirenettet/folien er bare beskyttelse og leder ingen ting? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Fant denne videoen: et supertips helt på slutten var et endestykke som man puttet få og fikk da en ordentlig endekontakt! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 ... Den wirenettet/folien er bare beskyttelse og leder ingen ting? Nei, det er helt feil. Som kjent må man ha to ledere for å få strøm i en krets, det nytter ikke med bare en leder. Lenke til kommentar
runela Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Skjermen skal trekkes bak over.. og så skal pluggen skrues over skjermen. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Skjermen er brukt som returledar, så den er svært viktig. Denne skal ligge i godt klem mellom ytterkappa (den ytterste isolasjonen) og "huset" i f-connectoren ("pluggen"). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Nå må jeg le litt... for jeg har nemlig kappa begge endene slik at det ikke er noe ytterleder. jeg kan forøvrig nevne at jeg ALDRI har hatt så godt signal Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det var ikke bare rart, det er et mirakel. LNB trenger likestrøm, kan umulig fungere uten kontakt med ytterleder. 1 Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Du er neimen ikkje verst! Sikker på at det ikkje vart igjen ei flis eller to som kanskje ligg borti f-connectoren? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Du er neimen ikkje verst! Sikker på at det ikkje vart igjen ei flis eller to som kanskje ligg borti f-connectoren? Jeg synes også det ikke er så ille... men da jeg debugget (stilte inn parabolen på nytt) parabolen gikk jeg over begge ende-stykkene og skrella de på nytt. Ganske sikker på at jeg ikke har noe kontakt med noe annet enn den innerste kobberen. :-/ Men hvis dere sier det ikke funker uten må jeg ta feil da... en kan jo ikke argumentere mot 0 og 1 i dataverden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå