Tobi-Style Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei; har letet netter rundt, lest anmeldelser, men er forsatt veldig i tvil. Trenger en mobil laptop da jeg reiser mye, helst rundt 14 tommer, men kan gå opp til over 15. Batteritiden bør være ok og vekt bør være grei, men behøver ikke være ultramobil. Er ikke en dataspiller, men trenger hovedsaklig maskinen til 3d program som Cad og redigering og rendring av Hd-video. Avikling av lysprogram, billedbehandling, samt live video mixing er en av bruksområdene, men også helt vanlige kontor-oppgaver som kreves av en mobil arbeidspc. Regner med at jeg bør ha en noenlunde grafikkort, men har virkelig ikke helt peiling på forskjellene der. Ønsker en i5 core prosessor modell, selv om jeg er ikke sikker på hvor stor forskjell det er på en i3. Er litt frustreryt da endel modeller savner vga og expresskort (da jeg forsatt trenger blandt annet firewire). Hdmi er også ett ønske. Har vært å snust på flere modeller, som Hp Envy 14, Hp elitebook, Acer Timeline x, sony vaio E og Z (Dyr!) Er nesten inne på å kjøpe en macbook pro, å kjøre bootcamp med windows, selv om jeg er en pc mann. Håper noen kan komme med noen vettuge råd.. TOBI Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 CAD ? Bor vel ha Quadro FX eller FirePro kort, f.eks. HP EliteBook 8540w. Jeg vil ikke anbefale HP's maskiner til privat, men business modellene er gode. Du havner for opp på 20k. De fleste av disse har vel DisplayPort og ikke HDMI så du må da ha med et adapter (DisplayPort vil vel etterhvert ta over for HDMI så det er vel like greit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå