Norish Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har kommet fram til dette system etter en god stund med googling og sånt. Lurer på om noen gidder å dobbel sjekke at alt passer sammen? Er mitt første selvbygg så er ganske så noob på dette, men etter hva jeg kan se så skal det passe sammen. Er litt nervøs for at når jeg har satt sammen pc'en så fungerer den ikke fordi noen av delene ikke passer med resten.... :S Link til handle listen: https://prisguiden.no/profil/lister/120173 Skjerm: BenQ 21,5" LCD Kabinett: nzxt phantom Hvit OS: Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM CPU: AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition GPU: Gigabyte Radeon HD 6870 1 GB HK: Asus Crosshair IV Formula Optisk drev: Samsung SH-S223C HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB PSU: Corsair HX 750W RAM: Kingston ValueRAM DDR3-1333 4GB Kom gjerne med tips til forbedringer, prisen på dette oppsettet kom på ca 11000 og har ikke råd til noe dyrere. Pc'en skal forresten brukes til gaming. Veit at kabinettet antakelig er litt overkill men tenkte at det er noe jeg kan bruke over lengre tid, pluss at jeg elsker designet. Hk er antekalig også litt overkill men som med kabinettet håper jeg på at dette kan vare en stund framover. SSD er noe jeg vil utvide med senere pga. tynn lommebok, samme med crossfire og cpu kjøler Lenke til kommentar
STREN Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 hei Ja alt passer sammen, men du bør gjerne forsikre deg om at minne står på listen til produsenten av hovedkortet du skal bestille. Alltid greit at du kjøper minne som er på listen over kompatibelt minne som er testet av produsenten. //--STREN--// Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 De komponentene funker fint sammen, og ram støttes nesten uannsett så lenge det er DDR3. Hvis du har en tusenlapp mer å gi så kan du gå for dette oppsettet: https://prisguiden.no/profil/lister/120998 Det er med Intels i7 prosessor, som er bedre enn amd sin Phenom II x4 965 i blant annet spill og multitasking. Jeg ønsker deg bare lykke til med Pc kjøp og bygging! Lenke til kommentar
Norish Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 hei Ja alt passer sammen, men du bør gjerne forsikre deg om at minne står på listen til produsenten av hovedkortet du skal bestille. Alltid greit at du kjøper minne som er på listen over kompatibelt minne som er testet av produsenten. //--STREN--// Hei Tusentakk for svar, å takk for tipset btw, det viste jeg faktisk ikke De komponentene funker fint sammen, og ram støttes nesten uannsett så lenge det er DDR3. Hvis du har en tusenlapp mer å gi så kan du gå for dette oppsettet: https://prisguiden.no/profil/lister/120998 Det er med Intels i7 prosessor, som er bedre enn amd sin Phenom II x4 965 i blant annet spill og multitasking. Jeg ønsker deg bare lykke til med Pc kjøp og bygging! Listen din fungerer ikke til meg, men dessverre så har jeg nok ikke en tusen lapp ekstra lengre. får å si det sånn, da jeg startet å se på deler var budsjettet mitt 8k nå er det opp i 11k xD Takker for svar forresten, alltid hyggelig å få dobbelt sjekket komponentene Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Sånn. Nå er den oppe og går. Skal bygge meg pc til jul, og det blir på 9000 totalt. Har allerede kjøpt kabinett og dvd-leser. Hvis du har lyst til å spare litt penger så kan du gjøre divere ting(tipper du får penger til jul?). Bytte ut hovedkortet. kjøpe 2 GB ram nå og mer senere(til jul). Bytte kabinettet til f.eks. ett CM 690, som jeg har selv, kjempebra kabinett. Ikke kjøpe OS nå, og heller leve med f.eks. Linux ubuntu til Jul. Hvis du har 11k så kan du kjøre på mitt forslag, og gjøre ett av følgende over. Eller så kan du gå for det du har allerede valgt. Uannsett, jeg ønsker deg lykke til med kjøp og bygging av pc og er riktig god jul og nyttår med ny pc:D!! Lenke til kommentar
Norish Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Sånn. Nå er den oppe og går. Skal bygge meg pc til jul, og det blir på 9000 totalt. Har allerede kjøpt kabinett og dvd-leser. Hvis du har lyst til å spare litt penger så kan du gjøre divere ting(tipper du får penger til jul?). Bytte ut hovedkortet. kjøpe 2 GB ram nå og mer senere(til jul). Bytte kabinettet til f.eks. ett CM 690, som jeg har selv, kjempebra kabinett. Ikke kjøpe OS nå, og heller leve med f.eks. Linux ubuntu til Jul. Hvis du har 11k så kan du kjøre på mitt forslag, og gjøre ett av følgende over. Eller så kan du gå for det du har allerede valgt. Uannsett, jeg ønsker deg lykke til med kjøp og bygging av pc og er riktig god jul og nyttår med ny pc:D!! Hehe, først må jeg få si at det var noen veldig fine forslag du kom med, skal se litt nærmere på de litt senere ;D Skal dessverre ikke bygge pc'en før etter jul likevell (er tidlig ute, så jeg har noe å glede meg til ;D), da jeg må jobbe i juleferien for å få cash til dette bygget ;P Så viss jeg får nokk penger til jul så kan det hende at noe av disse blir plusset på pc-budsjettet, vi får se. I såfall kan det hende at jeg går for I7'en, da har jeg jo også prosessor for en tid framover vil jeg tro. Har også hørt at det skal slippes nye prosessorer ut på markedet etter jul, kan jo hende at prisen på cpu'ene vi har nå vil synke da (A) Jaja vi får se hvordan det går, takker får støtten, kommer nokk til å trenge en haug med hell og lykke når jeg skal sette disse delene sammen ^^ Du får kose deg med ny pc til juleferien da ;;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå