Gå til innhold

Wikileaks under attack

Skatteflyktning

Wikileaks vs Staten(e)  

112 stemmer

1. 1. Hvem Stoetter DU?

• Wikileaks
      100
    • Staten(e)
      12

Anbefalte innlegg

staten har full adgang til all informasjon i besittelse av din internettleverandør.

Staten er iferd med aa tvinge alle internettleverandører til aa lagre all informasjon om din aktivitet paa internett i flere aar for saa aa kunne "ta deg" om de skulle oenske det paa ett senere tidspunkt.

Hur gaar det med paranoian?

Er det helt sikkert at datalagringsdirektivet vil tre i kraft da? Og når isåfall?

Hmm, blandet.. Er fortsatt litt i tvil mht. at jeg lastet ned torrenten og om de logger IP for det :s (altså andre enn internettleverandøren min) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, blandet.. Er fortsatt litt i tvil mht. at jeg lastet ned torrenten og om de logger IP for det :s (altså andre enn internettleverandøren min) :p

Du merker det hvis du søker visum til en USA reise. Får du avslag, er du garantert registrert som "enemy combatant" i Pentagon's arkiver :ph34r:

Lenke til kommentar

100%. Din internettleverandoer gjoer dette automatisk, spoersmaalet er hvor lenge han beholder denne informasjon. See Datalagringsforskriftene.

Tenkte mer sånn av andre enn internettleverandøren min... ?

Staten har full adgang til all informasjon i besittelse av din internettleverandør.

Staten er iferd med aa tvinge alle internettleverandører til aa lagre all informasjon om din aktivitet paa internett i flere aar for saa aa kunne "ta deg" om de skulle oenske det paa ett senere tidspunkt.

Telenor eier på dette punktet.

Lenke til kommentar

Ingen av dem ble altså voldtatt, men hadde sex frivillig, og angrer etterpå på manglende kondombruk.

Den ene av dem skrøt over akten med Assange på twitter -- og har tidligere skrevet en tekst om hvordan man kan hevne seg på eks-kjærester nettopp gjennom sexanklager.

Nesten håpe det blir rettsak, for dette kommer til å bli årets sirkus :p

Hvis ikke påtalemyndigheten har mere enn det som har sivet frem etterhvert å slå i bordet med, så risikerer de vel å dumme seg ut for hele verden

Lenke til kommentar

Ingen av dem ble altså voldtatt, men hadde sex frivillig, og angrer etterpå på manglende kondombruk.

Den ene av dem skrøt over akten med Assange på twitter -- og har tidligere skrevet en tekst om hvordan man kan hevne seg på eks-kjærester nettopp gjennom sexanklager.

http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=view_all&address=389x9712568

http://progressivealaska.blogspot.com/2010/08/strangest-blog-thread-yet-on-swedish.html

http://www.countercurrents.org/rudling081210.htm

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nei, alle som senker troverdigheten til ofrene for et ekstremt vanskelig lovbrudd burde selv gå gjennom det. Så kanskje de får litt perspektiv på sakene og skjønner hvor ødeleggende det faktisk er.

Voldtektsbeskyldninger er ikke noe man leker med for å ta igjen på noen. Det har nesten blitt populærsport blandt en viss type personer, og jeg støtter det ikke et millisekund en gang.

Lenke til kommentar

Nei, alle som senker troverdigheten til ofrene for et ekstremt vanskelig lovbrudd burde selv gå gjennom det. Så kanskje de får litt perspektiv på sakene og skjønner hvor ødeleggende det faktisk er.

Nei. På samme måte som tilhengere av dødsstraff ikke bør utsettes for dødsstraff. Ja, falske anklager er ille, men vi må ikke miste proporsjonene fullstendig.

Lenke til kommentar

Nei. På samme måte som tilhengere av dødsstraff ikke bør utsettes for dødsstraff. Ja, falske anklager er ille, men vi må ikke miste proporsjonene fullstendig.

Jeg ser en forskjell på sammenligningen din her. Men visse ting "pushes my buttons". Å oppfordre alle til å bruke falske voldtektsanklager er i mine øyne værre enn en enkelt voldtekt, da det vil gjøre det umulig å skille mellom ekte og falske voldtekter, og det er bare de ekte ofrene som sitter igjen som dobble tapere av en slik løsning.

Men den "artikkelen" der oppfordrer andre til å bryte loven, så hun burde vel egentlig bli dømt for lovbrudd på den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...