Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med å finne folk jeg klikker med


Anbefalte innlegg

"Å være seg selv" må vel toppe listene over tidenes klisjeer, om den ikke kommer listen alene. Det er vel forsåvidt mye viktig som ligger bak det, men er det nødvendigvis ikke positivt?

 

Jeg går nå siste året på en videregående skole som hovedsaklig er fylt av elever som går på byggfag og elektro. Digre DC gensere, saggebokser, mopeder og biler er det som preger skoleområdet. Jeg begynte på skolen i år for å gå allmenn påbygg etter to år på andre videregående skoler. Og jeg føler vel egentlig at jeg ikke passer helt inn her.

 

Jeg kan helt ærlig si at jeg er en soss, jeg liker å gå med merkeklær og håret bak ørene, slik har jeg blitt gjennom mine to år på videregående, og jeg føler meg konfortabel slik. Det som er dumt er at jeg ikke oppbarbeidet meg noen særlig nære venner gjennom disse årene og etter jeg byttet skole har de mer eller mindre falt fra meg. På skolen er det naturlignok ganske mange som ser skeptisk på meg, men jeg gir faen i hva de mener. Selv om jeg kommer overens med de fleste sosialt ser jeg at de er litt skeptiske og vi klikker ikke helt. Jeg lurer på hvor jeg kan finne folk som er mer lik meg? Hvor møter jeg mennesker som meg, for jeg er lite keen på å tilpasse meg folkene på min skole.

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm....du må rett og slett finne de du klikker BEST med, kanskje de også blir litt inspirert av deg. Sats på et par nære venner.

 

 

I tillegg får du finne folk utenfor skolen. Tenk at det bare er et halvt år igjen uansett, går fort det. Etterpå skal du jo ikke se noen der igjen med mindre du vil, dere blir jo spredt.

 

 

Om du går påbygg fordi du skal studere finner du masse venner på studiet uansett.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Hm....du må rett og slett finne de du klikker BEST med, kanskje de også blir litt inspirert av deg. Sats på et par nære venner.

 

 

I tillegg får du finne folk utenfor skolen. Tenk at det bare er et halvt år igjen uansett, går fort det. Etterpå skal du jo ikke se noen der igjen med mindre du vil, dere blir jo spredt.

 

 

Om du går påbygg fordi du skal studere finner du masse venner på studiet uansett.

 

Ja, er ikke så lett å finne noen situasjoner utenfor skolen hvor det er naturlig å komme i kontakt med andre ved mindre det er jobb. Prøver å skaffe meg jobb for øyeblikket, men vet ikke om det er andre steder hvor jeg kunne treffe folk?

 

Ja, den tanken gjør det lettere :)

 

Bærum? Oslo vest?

 

Nei, da hadde det nok vært lettere å finne likesinnede. Er fra Bergen.

Lenke til kommentar

Er selv fra bærum, og det er de samme folkene som går på byggfag her. Baggy og skitne klær. Trimmet moped og åttitalls hockeysveis.

 

Nå er det ikke slik at du skal dømme folk etter klærene de går med. Jeg har mange sosse venner, selv om jeg ikke kjøper klær på sten & strøm.

Poenget mitt er at jeg ikke tror du har gitt klassekameratene dine en godnok sjanse. Vær litt mer åpen. Ta litt iniativ. Det 'klikker' kanskje ikke med engang, men det kommer med tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...