Gå til innhold

CL: 08.12.10 - Arsenal v Partizan Belgrade, Ashburton Grove

Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Tom

Effektivitet til Nasri er 20 %, putter på 1 av 5 forsøk. Arshavin setter bare 7%. Nasri er nesten 3 ganger så effektiv. Just telling...

*Gjelder PL kamper only

Jeg står for det jeg sa om at Arshavin har vært en bøtte med dritt denne høsten bortsett fra et 2-3 kamper.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Nasri har ikke 15 assist, just sayin'.

Ellers, crap kamp. Vi gjør det som må til og ikke mer, merker dog veldig bra at vi blir hindra veldig av RVP i Cesc rollen, han har ikke peiling på hva han gjør der og alt det kreative ansvaret havner på Denilson og Song, ble dog noe bedre i andreomgang. Unødvendig av Sagna, helt på trynet faktisk. Der er det bedre å la dem få målsjangsen enn at han skal få rødt.

Goldwing, du er søt. :)

Lenke til kommentar

Deilig med seier over et middels drittlag :w00t:

Hadde jeg fått 1kr for hvert ræva innlegg og hver feilpassning i kveld hadde jeg vært relativt rik.

Når det kommer til United kampen så MÅ Shava benkes! Han kommer til å sinke spillet vårt og miste ballen i angrep om og om igjen, da kan du være sikker på at vi får farlige kontringer imot. La Theo få sjangsen fra start på mandag.

Jeg sier ikke at Theo hindrer oss i å bli voldtatt av United, men han kan gjøre det bedre i alle fall..

Lenke til kommentar

Denne sesongen har Nasri 12 mål og 3 assist i alle konkurransar. Arshavin har 6 mål og 10 assist. Kan gjerne finne tal på skapte målsjansar også, Arshavin er høgt oppe på lista der (kanskje ikkje høgast no lenger med tanke på Nasri si kanonform i det siste). Med "effektiv" meinte eg forresten ein spelar som skaper mykje når han først er inn på, ikkje nødvendigvis omsetjing av sjansar. Det er ikkje til å komme utan om at Arshavin er ein av våre viktigaste spelarar framover på bana.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sorry, min feil. Nettsida lurte meg, burde selvfølgelig dobbeltsjekket. Effektiviteten på mål puttet i forhold til sjanser er riktig dog.

Jeg er ikke helt enig med deg angående Arshavin. Jeg mener nesten Rosicky "skaper" mer for laget enn Arshavin. Han putter dog aldri. Jeg synes Arshavin er mer en spiller man nesten aldri ser, men så plutselig er han der med en nydelig assist eller mål. Han var uansett ikke den eneste som slurvet mye idag.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Sorry, min feil. Nettsida lurte meg, burde selvfølgelig dobbeltsjekket. Effektiviteten på mål puttet i forhold til sjanser er riktig dog.

Jeg er ikke helt enig med deg angående Arshavin. Jeg mener nesten Rosicky "skaper" mer for laget enn Arshavin. Han putter dog aldri. Jeg synes Arshavin er mer en spiller man nesten aldri ser, men så plutselig er han der med en nydelig assist eller mål. Han var uansett ikke den eneste som slurvet mye idag.

Hele laget var dritt i dag bortsett fra Fabianski og Nasri. Walcott var strålende når han kom inn. Ellers 5 eller mindre på hele laget på en skala fra 1-10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nasri hadde da en stille kamp, selv om han var god i dag. Nesten umulig å sitte en MOTM, da de fleste var gjevn over ikke veldig imponerende. Kanskje Sagna om han ikke hadde drete seg så kraftig ut på slutten, men ser vi vekk ifra der må vell han være banens beste. Håper egentlig litt at Kos benkes mot United og Djouro får spille.

Lenke til kommentar

Sagna var strålende, imo. Unødvendig kort, men bortsett fra det gjorde han alt riktig. Song var også god.

Det røde kortet trekker ned 2 poeng i mine øyne. Ekstremt unødvendig på slutten da man ledet med to mål.

Song var grei, hverken mer eller mindre. Var flere ganger ute av posisjon og rotet det til ved et par anledninger. Langt fra toppformen sin.

Lenke til kommentar

Dette var en merkelig kamp å se på igår, skjønte ikke den formasjonen og laget Wenger sendte ut der idag. Var det 4-1-4-1? Det jeg er veldig fornøyd med, er at vi scorer 3 mål da vi ikke funker optimalt, at Nasri fortsetter den gode formen (er den ballen limt til foren hans eller??) og at Walcott og RvP scorer og får selvtillitt.

Denilson og Song sentralt igår fungerte ikke, og ei heller fungerte RvP i mellomleddet. Han ble stillestående og var kun med da ballen var på kantene oppe ved Partizans 16-meter. Denilson og Song støttet ikke hverandre eller andre godt nok offensivt. Spesielt Song ble for mye løpende i ingenmannsland, skulle gjerne hatt Nasri eller Rosicky på den ene rollen sentralt og RvP opp som ren spiss med Chamakh og bruke f.eks Eboue som kant.

Nasri på kanten i en slik formasjon fungerte ikke optimalt. Han ble for stasjonær og fastlåst på høyrekanten og i min mening så fungerer han bedre når han har bevegelsesfrihet på banen..

Stopperne våre var jeg ikke så fornøyd med, flere ganger forlot de plassene sine for å drive med aggressivt press og det førte til en del farligheter som Partizan sløste bort bortsett fra èn anledning som de scorte på, gjør vi sånt mot ManUre på mandag så kommer til å svi skikkelig og det blir mer enn kun èn innslupne mål.

Men f**n heller, såklart tar vi ManUre på mandag:oD

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det du skriver her. Formasjonen og plasseringene på enkelte fungerte ikke i hele tatt. Håper og satser på at Wenger ikke velger dette laget og formasjonen på mandag. Jeg fatter ikke hvorfor Rosicky ikke får spille mer jeg. Han får lite spilletid, men presterer som regel hver gang han kommer innpå. Med mye spilletid ville han jo vært en nøkkelspiller for oss. Veit han begynner å bli eldre, men jeg mener vi må benytte oss av erfaringen også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...