Dahl Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er det mulig å kjøre php-filer på din egen maskin? Altså, går det å laste ned php på en vanlig maskin? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er vel bare å sette opp en lokal webserver det og konfigurere den med php. Apache f.eks. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er det mulig å kjøre php-filer på din egen maskin?Altså, går det å laste ned php på en vanlig maskin? Siden du virker litt n00b () i PHP, så anbefaler jeg phpTriad, det er en pakke som installerer alt, Apache m/PHP, MySQL...phpMyAdmin osv... (No offence men, var det ikke du som skulle starte en programmeringsportal?) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 http://www.sokkit.net < Kalt før phptriad. (er ikke freeware (lengere)) http://www.foxserv.net Noen webservere du kan kjøre lokalt på maskinen din. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er det mulig å kjøre php-filer på din egen maskin?Altså, går det å laste ned php på en vanlig maskin? Siden du virker litt n00b () i PHP, så anbefaler jeg phpTriad, det er en pakke som installerer alt, Apache m/PHP, MySQL...phpMyAdmin osv... (No offence men, var det ikke du som skulle starte en programmeringsportal?) Hehe en plass må han vel starte? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er det mulig å kjøre php-filer på din egen maskin?Altså, går det å laste ned php på en vanlig maskin? Siden du virker litt n00b () i PHP, så anbefaler jeg phpTriad, det er en pakke som installerer alt, Apache m/PHP, MySQL...phpMyAdmin osv... (No offence men, var det ikke du som skulle starte en programmeringsportal?) Hehe en plass må han vel starte? hehehe...joda, men å starte en programmeringsportal er vel litt overkill for en som ikke vet hvordan man kjører PHP filer lokalt Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Er det mulig å kjøre php-filer på din egen maskin?Altså, går det å laste ned php på en vanlig maskin? Siden du virker litt n00b () i PHP, så anbefaler jeg phpTriad, det er en pakke som installerer alt, Apache m/PHP, MySQL...phpMyAdmin osv... (No offence men, var det ikke du som skulle starte en programmeringsportal?) Hehe en plass må han vel starte? hehehe...joda, men å starte en programmeringsportal er vel litt overkill for en som ikke vet hvordan man kjører PHP filer lokalt Nå synes jeg att du begynner å bli veldig irriterende her. Husk att php ikke er det eneste programmeringsspråket i verden da! Og hvem sier at jeg ikke lærer? Og det har jo ingen ting å si om du vet hvordan du kjører php-filer lokalt, jeg kan godt vøre verdens beste i php (jeg sier ikke at jeg er det), og ikke vite hvordan du kjører php-filer lokalt! Hvis du skal komme med innlegg i denne tråden, så kom med noe konstruktivt som hjelper meg! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Og det har jo ingen ting å si om du vet hvordan du kjører php-filer lokalt, jeg kan godt vøre verdens beste i php (jeg sier ikke at jeg er det), og ikke vite hvordan du kjører php-filer lokalt! Hvis du skal komme med innlegg i denne tråden, så kom med noe konstruktivt som hjelper meg! Ikke for å kverrulere(selvom det er gøy), men nå har det seg sånn at PHP er et server-side scripting language og det i seg selv tilsier at man MÅ ha en server for å kjøre det, men ja selvfølgelig kan du legge inn en httpd med php lokalt og kjøre det sånn, og man trenger ikke være verdens mester i php for å vite dette, men alle som har en viss interresse for php og som har drevet med det en stund vet disse tingene. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Nå synes jeg att du begynner å bli veldig irriterende her.Husk att php ikke er det eneste programmeringsspråket i verden da! Og hvem sier at jeg ikke lærer? Og det har jo ingen ting å si om du vet hvordan du kjører php-filer lokalt, jeg kan godt vøre verdens beste i php (jeg sier ikke at jeg er det), og ikke vite hvordan du kjører php-filer lokalt! Hvis du skal komme med innlegg i denne tråden, så kom med noe konstruktivt som hjelper meg! Jeg ga deg en link til en ferdig installasjonspakke! Hva mer forventer du? Skal jeg komme hjem til deg for å sette opp PHP på maskina di!? Altså...det eneste jeg syns er teit, er at du har planer om å starte en programmeringsportal som skal konkurrere med sourcecode.no når du ikke kan sette opp PHP lokalt engang (hva er det tullet om at en verdensmester i PHP godt ikke kan sette opp PHP lokalt!?), og jeg sier det ikke for å være slem. -Hadde du vært en helt vanlig nybegynner som hadde spurt oss om hvordan kjøre PHP lokalt, ville jeg selvf. ikke svart like "frekt" som du kanskje tolker det, det eneste som irriterer meg er dine planer om å konkurrere med sourcecode.no...de folka der, ja de kan programmering. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Altså...det eneste jeg syns er teit, er at du har planer om å starte en programmeringsportal som skal konkurrere med sourcecode.no når du ikke kan sette opp PHP lokalt engang (hva er det tullet om at en verdensmester i PHP godt ikke kan sette opp PHP lokalt!?), og jeg sier det ikke for å være slem. -Hadde du vært en helt vanlig nybegynner som hadde spurt oss om hvordan kjøre PHP lokalt, ville jeg selvf. ikke svart like "frekt" som du kanskje tolker det, det eneste som irriterer meg er dine planer om å konkurrere med sourcecode.no...de folka der, ja de kan programmering. Trodde janteloven var erklært død jeg. Tydeligvis ikke. La nå mennesket få prøve seg. Det er slikt man lærer av. Kverulere: Han har jo faktisk rett, i at en i prinsippet kan være steingod i php-skripting uten å kunne en tøddel om å sette opp php lokalt. Sier ikke at det er vanlig, bare at det er fullt ut mulig. Ellers kan vel en begynnende programmeringsportal utmerket godt settes opp i ren HTML, og dekke elementær skripting. Ingen som sier at den må dekke alt av programmering/skripting språk i hele verden. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Altså...det eneste jeg syns er teit, er at du har planer om å starte en programmeringsportal som skal konkurrere med sourcecode.no når du ikke kan sette opp PHP lokalt engang (hva er det tullet om at en verdensmester i PHP godt ikke kan sette opp PHP lokalt!?), og jeg sier det ikke for å være slem. -Hadde du vært en helt vanlig nybegynner som hadde spurt oss om hvordan kjøre PHP lokalt, ville jeg selvf. ikke svart like "frekt" som du kanskje tolker det, det eneste som irriterer meg er dine planer om å konkurrere med sourcecode.no...de folka der, ja de kan programmering. Trodde janteloven var erklært død jeg. Tydeligvis ikke. La nå mennesket få prøve seg. Det er slikt man lærer av. Kverulere: Han har jo faktisk rett, i at en i prinsippet kan være steingod i php-skripting uten å kunne en tøddel om å sette opp php lokalt. Sier ikke at det er vanlig, bare at det er fullt ut mulig. Ellers kan vel en begynnende programmeringsportal utmerket godt settes opp i ren HTML, og dekke elementær skripting. Ingen som sier at den må dekke alt av programmering/skripting språk i hele verden. Endelig en med litt vett i topplokket! PiRANhA: Jeg takker for linken, den var svært nyttig. Jeg mente ikke at du skulle komme hjem til meg og sette opp php på maskinen min, men at du ikke trenger å poste innlegg som ikke hjelper meg. Det tror jeg du egentlig forstår, men det virker som om du liker å kverulere. Jeg kan faktisk en god del php (ikke like mye som deg naturligvis), akkurat nok jeg trenger til å sette opp nyhetssystem, counter med ip-funksjon osv. Har jeg noensinne sagt at jeg skal konkurrere med sourcecode.no?? Siden min vil i begynnelsen ikke være noe tess i forhold, men etterhvert vil det komme mere innhold. Og da kan jeg muligens tenke på om jeg vil konkurere med sourcecode.no. Akkurat det du skriver om at "de folka der kan programmering" synes jeg er utrolig dumt å skrive. Som jeg skrev tidligere, det finnes andre programmeringsspråk. Hvem sier at jeg ikke er god i andre språk siden jeg ikke vet hvordan jeg setter opp maskinen min til å kjøre php-filer?? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Sier meg enig med @kd. Han kan jo bygge opp siden etter hvert som han får kunnskaper. Det er ikke mange månedene siden jeg ikke skjønte bæret av PHP, og ihvertfall ikke å kjøre php filer lokalt. Men etterhvert har jeg lært nok funksjoner til å gjøre nesten hva jeg vil, især MySQL, som jeg bruker til alt jeg lager som trenger en lagringsplass (dårlig forklart, men hvis jeg sier for eks. gjestebok skjønner du sikkert det). @kd, lykke til med siden [offtopic] Du ymter at du kan flere programmeringsspråk, hvilke? [offtopic] Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Sier meg enig med @kd. Han kan jo bygge opp siden etter hvert som han får kunnskaper. Det er ikke mange månedene siden jeg ikke skjønte bæret av PHP, og ihvertfall ikke å kjøre php filer lokalt. Men etterhvert har jeg lært nok funksjoner til å gjøre nesten hva jeg vil, især MySQL, som jeg bruker til alt jeg lager som trenger en lagringsplass (dårlig forklart, men hvis jeg sier for eks. gjestebok skjønner du sikkert det). @kd, lykke til med siden [offtopic] Du ymter at du kan flere programmeringsspråk, hvilke? [offtopic] Takker.... :smile: Off topic: HTML (hvis det regnes som programmeringsspråk), css, JavaScript, Delphi, endel php, litt c, litt java, litt VB og VBscript. Det tror jeg var de fleste! Lenke til kommentar
yNx Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Takker.... :smile: Off topic: HTML (hvis det regnes som programmeringsspråk), css, JavaScript, Delphi, endel php, litt c, litt java, litt VB og VBscript. Det tror jeg var de fleste! Da er det jo ingen problem for å lage en programmeringsportal med slike språkkunnskaper. PHP er jo ikke alt (Selv om det er genialt)! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Takker.... :smile: Off topic: HTML (hvis det regnes som programmeringsspråk), css, JavaScript, Delphi, endel php, litt c, litt java, litt VB og VBscript. Det tror jeg var de fleste! Da er det jo ingen problem for å lage en programmeringsportal med slike språkkunnskaper. PHP er jo ikke alt (Selv om det er genialt)! Nei, det burde ikke være det. Og jeg lærer jo mere og mere. Er bare 1 1/2 år siden jeg startet med programmering, og det var først for litt over et halvt år siden jeg begynte å lære meg noe mere enn html. Så jeg kommer til å lære meg endel mere imens jeg lager siden! Det er jo tross alt 7 måneder til den planlagte datoen siden skal legges ut.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå