Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

94 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Synes det blir litt dumt å gjøre uttrykk for av at dere leder tabellen selv om dere har spilt dritt, når dere ikke har vært noe dårligere enn Arsenal og muligens Chelsea.

Chelsea var ekstremt god tidlig i sesongen, og kjørte overbevisende over dårligere lag. United har tapt poeng etter å ha ledet hjemme mot lag i samme gruppe.

Ser man på borteresultatene er ikke United på øvre halvdel av tabellen.

Arsenal har vært veldig ustabil. Kampen mot City ble vel ødelagt av tidlig rødt kort, men mot Villa spilte de god fotball. Synes også Arsenal var god mot Spurs - i en omgang.

Jeg synes ikke Man Utd har spilt mange gode omganger i år, men jeg er strålende fornøyd med at vi leder serien - til tross for at Rooney er vaksinert mot mål - til tross for at Berbatov bare scorer hver 4. kamp, og til tross for at pasningsspillet har vært langt under par de fleste kampene så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt ting litt på spissen, men likevel har vel United strengt talt gjort gode kamper de også. Blakcburn-kampen er umulig å se bort fra, som var siste kamp før oppgjøret igår. Som nøytral supporter i flere andre kamper i år, må jeg også si at United har imponert. Ikke så mye som de burde - men likevel imponert. Kampen mot West Ham var tidvis utrolig bra. West Ham har ikke vært det laget det er mest prestisjefullt å slå, for til og med Liverpool kjørte over West Ham i en omgang. Jeg vil også si at Liverpool og Tottenham kampene var av bra klasse.

Så alt i alt har vel United også vært ustabile. Dessverre, som tabellen vil vise i Mai, er United et lag som vinner dårlige kamper, samtidig som de kanskje har verdens beste vinnermentalitet på et fotballag. Arsenal taper dårlige kamper, også på hjemmebane. Derfor vinner United ligaen og ikke Arsenal.

Edit: Så teller du opp antall gode kamper for både United og Arsenal vil det være ganske likt i mine øyne.

Endret av Elastico
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra min favorittblogg, www.premierleague.bloggain.se:

1) Arsenal slo 35 feilpasninger på egenbanehalvdel i går - det er mye det

2) Arsenal hadde en lykket pasningsprosent på 73. Det er veldig lavt for et topplag av Arsenals klasse

3) Sagna og Clichy hadde totalt 48 feilpasninger - de andre 8 Arsenal-utespillerne hadde ca 100 totalt.

4) Arsenal har den beste statistikken mot lag på den nederste halvdelen av tabellen - men bare den 7:e beste mot lag på den øverste delen av tabellen

5) Arsenal har kun tatt 11 av 30 poeng mot lag på den øverste halvdelen av tabellen

6) De tre kampene Arsenal har vunnet mot lag på den øverste tabellen - har alle vært kamper hvor motstanderen har fått spillere utvist! Det vil si at Arsenal ikke har slått et av de beste 11 lagene i P.L akkurat nå - når motstanderen har hatt 11 spillere på banen hele kampen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

2) Arsenal hadde en lykket pasningsprosent på 73. Det er veldig lavt for et topplag av Arsenals klasse

3) Sagna og Clichy hadde totalt 48 feilpasninger - de andre 8 Arsenal-utespillerne hadde ca 100 totalt.

4) Arsenal har den beste statistikken mot lag på den nederste halvdelen av tabellen - men bare den 7:e beste mot lag på den øverste delen av tabellen

5) Arsenal har kun tatt 11 av 30 poeng mot lag på den øverste halvdelen av tabellen

6) De tre kampene Arsenal har vunnet mot lag på den øverste tabellen - har alle vært kamper hvor motstanderen har fått spillere utvist! Det vil si at Arsenal ikke har slått et av de beste 11 lagene i P.L akkurat nå - når motstanderen har hatt 11 spillere på banen hele kampen.

Det var en lang måte å skrive at Arsenal suger på :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at feilpassnings statistikken "lyger" litt. Clichy og Sagna var vell så si de eneste som la innlegg, og ganske mange av de også. Når du slår inn på et stopperpar av Vidic og Ferdinand så er det ikke den letteste jobben. Så offansive som backene til Arsenal var i går så er det naturlig at det blir mye feil passninger.

Song kan ikke ha truffet på mer enn 3-4 pasninger i går heller. Og til dere som sier at Song suger sånn for tiden, så må dere huske på at Song har fått en helt ny rolle som han aldri har spilt i før. Stoooor forsjell på anker og en mer slags boks til boks type spiller som han har fått nå. Liker mye bedre at vi sender fram Jack og la Song ligge litt bakpå istede for omvendt.

Hadde de foresten noe statistikk på clichy vs nani? Han sleit ikke like mye som alle clichy hatere her inne vil ha det til. Stoppet mye av Nani, men rotet det desverre vekk noen ganger etterpå. Målet kan han ikke klandres for.

Såg kampen med to rævhøl av medgangssupportere fra United siden og en som faktisk går ann å diskutere med (utrolig nok) samt en haug med AFC supportere. Han som har peiling på United og faktisk er realistisk var helt frustrert over Nani og sine theater scener, mens de andre bare klagde på Arsenal får de var det største griselaget i verden... Men for å se kampen under ett så var det ikke en veldig ufortjent seier. Bare MEGET irriterende hvordan målet kom på.

Lenke til kommentar

Pasningsprosenten til United var rundt 70 %. Antar det er høyt for et lag som United?

Arsenal hadde også ballen mest ca. 45-55, og de hadde rundt 100 pasninger med som lag.

Nani hadde ekstremt mange pasningsbom, hvor innleggene som ikke traff en ensom Rooney teller med.

Lenke til kommentar

Å joda, BT! Det ble inngått veddemål. Her er beviset:

Put youre money where your mouth is, Torstein. Vinner vi skal du ha United logo med nisselue avatar i en mnd og omvendt om vi taper.

It's a deal. Le pro skal få konstruere en meget sexy Arsenal-avatar til deg, da jeg suger på sånne ting.

Må bare sitere dette, slik at det ikke er noen vei tilbake. :dribble:

Lenke til kommentar

Put youre money where your mouth is, Torstein. Vinner vi skal du ha United logo med nisselue avatar i en mnd og omvendt om vi taper.

It's a deal. Le pro skal få konstruere en meget sexy Arsenal-avatar til deg, da jeg suger på sånne ting.

Framleis sikker på det ikkje var noko veddemål :whistle:

edit: slått av Latias, som vanleg...

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...