Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

94 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PJ426FqLv6

De fleste tror på en morsom kamp med mange mål. Er redd dette blir en gørrkjedelig 1-0 seier til Arsenal. Muligens 1-1. Kommer helt an på hva Ferguson velger.

until-we-score.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha, dere avskrev dere selv før sesongen alle mann.

Evra har aldri framsatt reele trusler mot Fabregas, for et spastisk utsagn. Leste du bare overskriften på Dagbladet eller? Babylag, vel halve England har sagt "men against boys", stor forskjell?

Gjorde jeg det?

Hvor havner vi neste sesong?

Jeg er optimist, og tror vi vinner hele driten.

1. Arsenal
  2. Manchester United
  3. Chelsea

Fra to forskjellige tråder.

Men vi skal møtes utenfor banen. Og denne gangen blir det ingen dommere på plass for å gi røde kort.

Du kommer ikke stort nærmere en trussel enn det der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, for United har alltid respektert Arsenal. Roy Keane, Ruud van Nistelrooy, Patrice Evra ... jepp, der har du gutta som viser respekt.

Ruud var en ufyselig spiller for motstanderlagene ja. Roy Keane taklet ofte stygt, likevel har du aldri sett han gjøre noe tilnærmet det Keown og resten av Arsenallaget gjorde mot Ruud. Evra, hva galt gjør han på banen? Det er ikke snakk om enkeltindivider.De hadde en oppførsel overfor dommere og andre managere som var ufyselig. Gikk ofte til kollektivt verbale angrep på dommere for filleavgjørelser. Andre gester mot motspillere bidro også til det, husker enda da Henry scoret på Sar og holdt ballen hånlig foran trynet på han etter scoringen. Fabregas er vel den eneste av dagens spillere som har skilt seg negativt ut på slike ting med sine uttalelser til Marky og pizzakastingen. Dette unnskylder jeg han likevel siden han var ung og dum. Rooney er/var ikke akkurat et unikum heller.

Lagene hadde rett og slett en utstråling som var forferdelig for de som ikke fulgte det, sikkert likt for mange som hater United også. Dagens Arsenal er ganske annerledes foreløpig, derfor har jeg ingenting imot Arsenal, om noe så respekterer jeg dem på en sær måte.

Synes det er mye verre å se oppførselen Utd sine spillere viser mot dommerne, der har Ferguson utviklet noe relativt unikt. Det er en del andre lag som oppfører seg på samme måte men da ser man at det er mer pga individenes vinnerinstinkt enn arroganse satt i system. Og jeg skjønner godt hvorfor Ferguson har oppfostret lagene sine slik, det virker jo.

Det Arsenal-spillerne ofte har vært flinke til er å hisse opp motstanderen men det er jo morro å se på for de det ikke går utover.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg tror United vinner men eg tror Arsenal tar det.

Jauda.....

Er du ute etter å argumentere eller? Prøv å les innlegget med litt forståelse. Etter statistikk og tabellen å dømme, er det typisk at dere tar dette nok en gang. De siste årene har vært en selvskreven H på kupongen. Jeg tror dere vinner dette, men har en liten magefølelse på siden om at vi kanskje overrasker i kveld. Er en todelt følelse. Synes med andre ord at det er åpent.

Lenke til kommentar

Synes det er mye verre å se oppførselen Utd sine spillere viser mot dommerne, der har Ferguson utviklet noe relativt unikt. Det er en del andre lag som oppfører seg på samme måte men da ser man at det er mer pga individenes vinnerinstinkt enn arroganse satt i system. Og jeg skjønner godt hvorfor Ferguson har oppfostret lagene sine slik, det virker jo.

Det Arsenal-spillerne ofte har vært flinke til er å hisse opp motstanderen men det er jo morro å se på for de det ikke går utover.

Vær vennlig å utbroder hvordan United skiller seg fra Chelsea, Liverpool og andre lag med sterke personligheter?

@Le prof, du mener Evra hadde tenkt å banke Fabregas? Det var rett og slett en antydning om at hvis Fabregas ville han vondt kunne de gjøre opp i en fair fight, ikke en der Fabregas takler han i knehasene.

Lenke til kommentar

@Le prof, du mener Evra hadde tenkt å banke Fabregas? Det var rett og slett en antydning om at hvis Fabregas ville han vondt kunne de gjøre opp i en fair fight, ikke en der Fabregas takler han i knehasene.

Han sier også at det er fare for at han blir helt vill om han møter Cesc utenfor banen. Om han mener det eller ei er helt ubetydelig, profesjonelle fotballspillere skal holde seg for gode for slike uttalelser. United-spillere har også hatt mange stygge taklinger på våre spillere, men jeg har aldri sett en lignende uttalelse fra en av våre spillere.

Lenke til kommentar

Vær vennlig å utbroder hvordan United skiller seg fra Chelsea, Liverpool og andre lag med sterke personligheter?

Jeg skrev det jo i det første innlegget, har uthevet det for deg. Man Utd er et lag som er ekstremt opptatte av å kjefte på dommeren og hans medhjelpere gjennom en hel kamp hvis det trengs, kjeften går i ett fra nesten samtlige spillere. Tror du f.eks en spiller som Park hadde oppført seg på den måten hvis han hadde spilt for Bolton?

Slik er det bare og det vet alle som ikke har Utd-briller på. Når det er sagt så kan man nesten ikke annet enn å beundre det Ferguson har fått til der, det er ekstremt effektivt og dere slipper unna med det gang på gang.

Skal innrømme at Chelsea er et lag som ikke skiller seg veldig ut fra dere på dette området, burde nevnt de i samme sleng. Når det kommer til Liverpool så er det i likhet med andre lag mer snakk om enkeltspillere som er hevet over regelverket enn et helt lag.

Lenke til kommentar

Park, ja. Det er mannen å trekke frem!

Gleder meg til denne kampen, endelig har jeg fått tilbake litt av den følelsen som har manglet i de senere årene mot Arsenal for min egen del. Jeg har enorm respekt for enkeltspillere på Arsenal. Jeg liker også Wenger svært godt, mye fordi han står for en trenings - og spillefilosofi jeg selv foretrekker. Det skal dog smake ekstra godt om vi kjører over dere. Jeg savner dagene med de knallharde kampene og Ruud, Keown, Keane, Vieira og til en viss grad også Henry og Ronaldo på banen. Nå er det Evra som gjør sitt beste, og det gleder meg. Jeg er rimelig sikker på at denne kampen trekker frem noe av det verste fra begge leirer nok en gang, og at vi vil se "pentspillende" Arsenal-spillere som Fabregas sparke ned United-spillere.

Lenke til kommentar

Jeg skrev det jo i det første innlegget, har uthevet det for deg. Man Utd er et lag som er ekstremt opptatte av å kjefte på dommeren og hans medhjelpere gjennom en hel kamp hvis det trengs, kjeften går i ett fra nesten samtlige spillere. Tror du f.eks en spiller som Park hadde oppført seg på den måten hvis han hadde spilt for Bolton?

Slik er det bare og det vet alle som ikke har Utd-briller på. Når det er sagt så kan man nesten ikke annet enn å beundre det Ferguson har fått til der, det er ekstremt effektivt og dere slipper unna med det gang på gang.

Skal innrømme at Chelsea er et lag som ikke skiller seg veldig ut fra dere på dette området, burde nevnt de i samme sleng. Når det kommer til Liverpool så er det i likhet med andre lag mer snakk om enkeltspillere som er hevet over regelverket enn et helt lag.

Er du der igjen? Kjefter på sky4 fordi Tottenham liksom ikke får noen 50/50 avgjørelser fra dommere. Jeg er helt uenig i at United sine spillere kjefter mer enn andre lags. Jeg kan dessverre ikke dementere dette for deg siden det ikke føres statistikk over det, ei heller kan du prøve å forklare det med annet enn det uthevede. Det jeg kan si er at United knapt har fått gule kort for kjeftbruk, Sir Alex har ikke blitt vist på tribunen iløpet av en kamp på hvor mange år? Ikke alle dommere kan vel være like ryggradløs?

Lenke til kommentar

Under fem og halv time til kampstart nå. Klokken er halv 9 lokal tid, og det er -15 ute, og en eksamen venter. Skal bli godt å få bli ferdig og kommet seg hjem til kamp.

Nerver? Selvsagt ikke. Aldri foran kamper. Selv om det syntes på Arsenal at det har vært en stund siden de sist har vært et lag av betydning når man ser hvordan de prøver å fyre oss opp her inne. Sorry gutter, det funker ikke. Vi kan dette.

Lenke til kommentar

Bare for å supplere:

3884293603-31102010161454.jpg

Rio og Clattenburg blir enige om Nani/Gomes-målet, etter at dommeren har sendt bort samtlige spillere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...