Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

94 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Szczesny-ryktene gjør at jeg gleder meg enda mer til denne kampen enn jeg gjorde fra før av. For en sjanse for unggutten!

Jeg får bare finne meg i at lista for å "ta store steg" ligger tilstrekkelig lavere hos dere isåfall. Det dere snakker om angående Walcott er det de fleste kaller en formkurve. At han har tatt store steg denne sesongen er bullshit. Han hadde én hattrick og 2 kamper ellerno hvor han var god. Om han kommer tilbake til formen han starta i og holder nivået stabilt så er det ingen tvil om at det ville vært en forbedring fra i fjor/den "vanlige" Walcott, med fart (...). Per dags dato tror jeg det er få utenfor Arsenal-leiren som mener Walcott har tatt store steg.

Walcott har imponert meg i nesten hver eneste kamp denne sesongen. Han tar smarte løp i stedet for å løpe rett i forsvaret og miste ballen, han slår farlige lave innlegg i stedet for å dundre ballen opp på tribunen og han har blitt en iskald avslutter. Walcott har uten tvil blitt mye bedre enn han var før, og han vil bare bli bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få feilaktige/billige røde eller røde som sistemann er ikke skittent spill.

Arsenal har vel hatt 2 stygge taklinger i år. Wilshere sin som ble rødt og Fabregas sin som ble gult. Ellers har man som andre lag vært sent ute i diverse taklinger som førte til gult. Snakk om å overdrive

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Man kan ikke se blint på kortene. Man kan bruke kortene som en statistikk på og underbygge påstanden om at Arsenal har spilt skittent. Det er lov og se litt nærmere på hvordan korten faktisk kom, istedet for og finne en oversikt over røde kort for så og poste dem her for og kunne føle seg som Einstein.

Meget svakt dette !

Lenke til kommentar

Synes Walcott sine løp uten ball alltid har vært bra, han er veldig flink til å trekke mannen sin ut av posisjon og skape rom for medspillere. Men han er langt ifra noen verdensklassespiller enda.

Selv vil jeg ikke at han skal starte idag uavhengig av hvordan han har prestert denne sesongen. Han er jævla god når han har dagen, som han har hatt mye av det han har spilt denne sesongen, men han har ikke evnen til Shava og Nasri til å skape noe ut av ingenting.

Skulle nest ønske vi hadde en hel haug skader og måtte spille med juniorlaget slik at vi hadde hatt noen unnskyldninger til etter kampen.

Når det gjelder røde kort, og antall Wenger har fått i PL er det et tall som stadig forbauser meg, men det har veldig mye med å gjøre at jeg er relativt "ny" som Arsenal supporter og de aller fleste minnene er fra invincibles og utover. En kan helt klart se en forbedring innenfor disiplinen til laget etter at Wenger tok over og den uovervinnelige(:p) forsvarsfireren forsvant, så dette er definitivt ikke et punkt Wenger kan kritiseres for, da han står bak forbedringene.

Lenke til kommentar

Dersom det hadde vore sånn at de i ein sesong fekk mange raude kort, mens ellers var eit snilt lag som ikkje gjorde noko gale, så hadde det vore lettare å sjå gjennom fingrane med det. Men statistikken viser etter mi meining eit bilete som i beste fall spelar mykje på grensa. Til Arsenal sitt forsvar så fikk de fair-play prisen fleire gongar i løpet av dei siste ti åra noko som er svært bra, men det er ikkje til å stikke under ein stol at så mange raude kort (meir enn fem pr sesong med Wenger som manager) tyder på at det har vore eindel regelbrudd i tide og utide.

Syns forresten det er ustyrtelig morsomt at de blir så opphausa av dette. Merkar at nokon er svært nervøse før denne kampen. No skal det seiast at det sjølvsagt er veldig naturleg sidan Arsenal aldri har vunne ligaen etter å ha tapt på Old Trafford.

Lenke til kommentar

Man kan ikke se blint på kortene. Man kan bruke kortene som en statistikk på og underbygge påstanden om at Arsenal har spilt skittent. Det er lov og se litt nærmere på hvordan korten faktisk kom, istedet for og finne en oversikt over røde kort for så og poste dem her for og kunne føle seg som Einstein.

Meget svakt dette !

Så det du prøver å si nå er at brorparten av de 81 røde (trenger ikke gå inn på alle de gule som i tillegg ligger i bakkant) er feilaktige kort? KONSPIRASJONSALARM!

Arsenal er et stygtspillende lag. De har vært det i mange år. De var det i fjor og de kommer til å være det i år også.

Trenger ikke være einstein for å skjønne det faktisk....

Edit: må snart søke amnesti for alle skrivefeilene....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

... det blir som å diskutere pros and cons med 30-tallet med en dement 12-åring.

Dere får sende ut på Walcott da, se hvor rå han er. Synd vi ikke har løpebane rundt matta.

Det er ikke nødvendig å gå på person.

Walcott er ikke verdens beste spiller. Han er heller ikke ligaens beste spiller. Faktisk er han ikke vår beste høyreving en gang. Men han er langt bedre i år enn han var forrige sesong. Hvordan han utvikler seg videre gjenstår å se, men at han har tatt store steg denne sesongen er de aller fleste i Arsenal-leiren enige om.

Lenke til kommentar

Meget svakt dette !

Så det du prøver å si nå er at brorparten av de 81 røde (trenger ikke gå inn på alle de gule som i tillegg ligger i bakkant) er feilaktige kort? KONSPIRASJONSALARM!

Arsenal er et stygtspillende lag. De har vært det i mange år. De var det i fjor og de kommer til å være det i år også.

EDIT: nvm

EDIT2: Fail: http://www.arsenal.com/news/news-archive/arsenal-top-premier-league-fair-play-table

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Meget svakt dette !

Nei, er ikke det jeg prøver og si. Jeg kan ikke forsvare alle de røde kortene Arsenal har fått. Jeg kan forsvare de røde kortene Arsenal har fått i år, der halvparten av dem ikke har vært stygt spill. Forstår egentlig ikke hvorfor dere never de 81 røde kortene en gang, hva har det å si ?

Er tydelig at du sliter etter og finne argumenter btw.

Lenke til kommentar

Dei raude korta vart først nevnt av meg i går, som ein ørliten wind-up og heldigvis så er Arsenal-supporterane her inne så hårsåre at dei beit på. Det er likevel nesten litt dobbeltmoralsk av Wenger å vere så bastant mot "stygtspelande" spelarar, når han har preseter å akkumulere så mange i løpet av sine år i London.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Dei raude korta vart først nevnt av meg i går, som ein ørliten wind-up og heldigvis så er Arsenal-supporterane her inne så hårsåre at dei beit på. Det er likevel nesten litt dobbeltmoralsk av Wenger å vere så bastant mot "stygtspelande" spelarar, når han har preseter å akkumulere så mange i løpet av sine år i London.

Bet på ? Er det slik at hvis vi diskuterer imot så er vi hårsåre ? Nå bli jeg nesten litt flau på neres vegne.

Lenke til kommentar

Hårsår og nervøs er jeg, men det blir ikke dobbeltmoralsk. Wenger har tatt tak i det stygge spillet som var i Arsenal når han kom, den famøse forsvarfireren vi hadde var stygg, og akkumulerte mange kort. Vieira var heller ikke så snill av seg, men Wenger har definitivt forbedret situasjonen i Arsenal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

snip

Føler meg som en bølle etter alle håpløse Arsenal-svarene. Huff.

Ja, for dette innlegget var det klasse over. Godt jobba !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...