Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

94 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vent å se til våren, når vi tar gullet!

Skal dere stjele gullet fra Chelsea da eller?

--------------------

1-1 tipper jeg resultatet blir.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi Arsenal ikkje er det same som det en gong var?Eg syns det var eit heilt anna rivalisering i "gamle dager". Keane vs Viera og den biten der. Dei siste åra har det blitt boys vs men og det har de fortsatt til gode å gjere noko med. Så på grunn av at eg ikkje klarar å legge like mykje sjel i denne kampen som mot dei som eg faktisk ser på som rivalar (ikkje nødvendigvis berre i forhold til trofé, men like mykje heilt generelt) så er eg feig. Stilige greier.

Lenke til kommentar

Greit nok at Arsenal ikke er som de var på starten av årtusenskiftet, men det er da strengt tatt ikke dere heller? Hvert fall ikke årets utgave. Synes dere har vist store svakhetstegn i laget i forhold til tidligere år. Mange av kampene har vært rett og slett dårlige for å si det mildt. Altså, sier ikke at Arsenal ikke har hatt dårlige kamper, for det har de, men man kan kanskje begynne å se på eget lag, før man feier teppet for andre.

Endret av -Lasse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenal var med i gullkampen nesten hele veien inn ifjor. De falt av grunnet tynn stall og eksepsjonelt mye skader. Nå har de forsterket mannskapet utenifra, plus at de samme spillerne er mer erfarne - flere har tatt store steg (Song, Sagna, Walcott, Nasri). I tillegg har de en mye bedre keeper. Man kan også si at gullrivalene virker svakere enn ifjor. Vi har hatt et tøffere kamp-program, og ligger mer eller mindre likt på tabellen. Hvorfor må det en tittel til for at dere kan innse at vi faktisk er en trussel?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å seie det sånn. I fjor med så mange kampar spelt hadde Arsenal akkurat like mange poeng som no, medan United og Chelsea hadde meir på første og andre. Ja United og Chelsea har spelt dårlegare til no, men eg ser på mange kommentarar frå Arse-supporterane her inne at det virkar som om de virkelig undervurderer United. På eit tidspunkt i år har United spelt opp mot sitt beste, då vart Blackburn slått 7-1. Det har ikkje skjedd ofte nok, men vi har hatt latterlig mange spelarar som ikkje har funne forma og mykje utanomsportsleg som har prega spelarar, fans og klubben generelt. De varierer frå å spele bra til å spele som haudelause høns, medan vi i det minste får med oss poeng når vi ikkje spelar godt. United har mange spelarar som er godt i gang no og som viser stor framgang frå tidlegare i sesongen. De har eit forsvar som ikkje liknar grisen så lenge Vermaelen er ute. At Fabianski kanskje er bedre enn alternativa får så vere, men heller ikkje han er stabil nok til å redde dykk på jamn basis. (ikkje endå iallefall)

Lenke til kommentar

Song og Walcott har tatt store steg? :lol:

Ja, og ikke minst Wilshire.

Herrejævlagud. Jeg skal innrømme at jeg var en Song-fan tidligere. Jeg var en av de som "talte hans sak" da det kom til rivjern på midten. Han ble satt i skyggen av Masche og Fletcher, og jeg har hvertfall aldri på noe tidspunkt undervurdert han. I år så har han ikke tatt store steg. Det er feil og den får du svelge. Samme med Walcott, wtf? Han har jo såvidt spilt, gutt. Racing track dog uansett.

Sagna, ja, Wilshere, ja, Nasri, ja. Resten, nej.

Lenke til kommentar

Herrejævlagud. Jeg skal innrømme at jeg var en Song-fan tidligere. Jeg var en av de som "talte hans sak" da det kom til rivjern på midten. Han ble satt i skyggen av Masche og Fletcher, og jeg har hvertfall aldri på noe tidspunkt undervurdert han. I år så har han ikke tatt store steg. Det er feil og den får du svelge. Samme med Walcott, wtf? Han har jo såvidt spilt, gutt. Racing track dog uansett.

Ikke enig. Song har bidratt mye mer offensivt i år, og blitt en enda bedre spiller enn den han var. Vist at han er en fighter foran mål, såvel som en trygghet bak. Walcott hadde en kjempestart på sesongen, men ble skadet i en landslagskamp. Før skaden var jeg sikker på at han ville toppe listen av toppscorere. Hadde et kjempemål mot Partizan, og håper virkelig han er tilbake der han startet i år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig i at Song ikke har tatt de vanvittig store stega, faktisk er det flere kamper i år der han ikke har spilt opp mot sitt beste. Han hadde en periode hvor han ikke kunne stoppe å score mål, men det var fordi han hele tiden gikk i angrep, noe som igjen kostet oss mange baklengsmål. Når det gjelder Walcott syns jeg han definitivt har løftet spillet sitt siden i fjor. Da virket det rett og slett som han ikke visste hva han skulle gjøre med ballen, selv om det sannsynligvis var en selvtillit-ting. Det ble masse håpløse valg, dårlige skudd, elendige innlegg. I år startet han sesongen veldig lovende, terroriserte alle backene han møtte før han typisk nok fikk en skade. Da han kom tilbake fra skaden var det som om han aldri var borte. Den siste måneden har han ikke fått alt for mange kamper pga. at Nasri er i sitt livs form og at Wenger foretrekker Arshavin, men alt i alt har han tatt store steg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...