Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Arsenal

Latias

94 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Syns det er bra at Evra prøver og fyre opp stemning litt før kampen. Var et dårlig forsøk etter min mening, men syns det generelt sett det er alt for kjedelig foran disse kampene. Som gjør at stemningen heller ikke blir den samme.

Han forøvrig funnet ut at Erva for min del er den perfekte Manchester United backen- dårlig spiller, dårlig i media, gir oss(meg vertfall) en god latter.

Lenke til kommentar

Hvorfor og hvordan Arsenal slår United på mandag

Jeg kan ikke huske sist gang jeg gledet meg så mye til en PL-kamp. Jeg har ikke tenkt på stort annet enn denne kampen hele uken. Delvis på grunn av all diskusjonen her inne, og delvis på grunn av at jeg føler meg mer sikker på seier mot United enn jeg har gjort på lenge.

Fjorårets første oppgjør

Oppgjøret på Old Trafford i fjor var en grusom kamp for vår del. Vi styrte kampen fra starten av, og scorte det første målet. Dessverre slapp vi inn to horrible mål, og United vant kampen. Helt mot slutten trodde van Persie at han hadde utliknet, men målet ble annulert for offside. Dette var en kamp vi absolutt burde ha vunnet, og det er vanskelig å forstå hvordan vi klarte å rote det bort.

Hvorfor slapp vi inn mål?

Det første målet kom som etter at Almunia felte Rooney i 16-meteren. Men Gallas må etter min mening ta på seg en like stor del av skylden. Da ballen ble spilt mot Rooney, sto han midt i mellom Gallas og Vermaelen. Ballen blir spilt til venstre for Gallas. Det gir ham to alternativer. Enten kan han snappe opp ballen før den når Rooney, eller så kan han presse Rooney til siden slik at Almunia kan ta ballen. I stedet jogger han mellom Rooney og ballen, slik at Almunia kommer i en veldig vanskelig situasjon. Det andre målet er ene og alene Diaby sin feil, da han totalt upresset header ballen inn i eget mål.

Hvorfor scorte vi ikke flere mål?

Bortsett fra van Persie og Arshavin, hadde vi veldig få spillere på banen som kunne bidra med offensiv kreativitet. Midtbanen bestod av Diaby, Denílson og Song. Diaby er en meget god spiller, men han er først og fremst en spiller som kan bidra med fysikk og teknikk. Han er ikke kreativ. Denílson er en ganske anonym spiller. Han er pasningssikker, ok defensivt og har en god skuddfot, men han klarer ikke å skape noe som helst på egenhånd. Song er (/var) et midtbaneanker som helst skal holde seg bak ballen. Ingen av disse tre kan komme med store bidrag offensivt. Eboue var heller ikke til stor hjelp. Han er til tider flink til å komme seg i gode posisjoner, men han mangler ferdighetene til å gjøre noe ut av det. Som regel ender det med at han roter bort ballen.

Kort oppsummert er Denílson og Eboue to greie backup-spillere, men de er ikke gode nok til å starte for Arsenal. Diaby og Song er gode spillere, men de passer best i en tremannsmidtbane med en offensiv playmaker i spissen. Da gjenstår kun Arshavin og van Persie, og to gode offensive spillere er ikke nok om man har planer om å slå et lag som United.

Fjorårets andre oppgjør

På Emirates var United-seiren langt mer fortjent. Nok en gang styrte vi spillet på starten, men vi hadde store problemer med å få ballen i mål. United fortjener all honnør for å ha vunnet denne kampen. De var ekstremt kyniske, og utnyttet vårt svake forsvar til de grader.

Hvorfor slapp vi inn mål?

Det første målet var som å se Barcelona møte juniorlaget til Tufte IL. Nani latterliggjorde Clichy, før han slo et strålende innlegg som Almunia klarte å slå inn i eget mål. På det andre målet ble vi kontret i senk, da hele laget bortsett fra Sagna fant ut at de skulle hive seg fremover på banen. Sagna var den eneste spilleren som var bak midtbanen da kontringen startet, og Rooney kunne enkelt styre Nanis pasning inn i mål. På det tredje målet gjorde vi akkurat den samme tabben igjen, men nå var det Clichy som var bakerste mann. Park satte ballen enkelt i mål mens Clichy så på. Vi KAN ikke holde nullen mot United med en mann på egen banehalvdel. Dette tror jeg vi har lært av, for denne sesongen har stopperne holdt seg lengre bak på banen enn de gjorde forrige sesong.

Hvorfor scorte vi ikke flere mål?

Vi skapte mange sjanser denne kampen, men bare en av dem gikk inn. Hovedproblemet var at vi ikke hadde en eneste spiss på banen. Frontrekka bestod av Arshavin, Rosicky og Nasri. Tre små spillere som passer best på kanten eller sentralt på midtbanen. Ingen av dem holder mål som spydspiss.

Kampen på mandag

Alle de fem baklengsmålene forrige sesong skyldtes tabber. Det vi har sett av Arsenal denne sesongen, viser at vi har lært av disse tabbene. Først og fremst er stopperne våre langt mer defensive enn de var i fjor. Der Vermaelen og Gallas pleide å løpe frem på banen ved enhver anledning, har Koscielny, Squillaci og Djourou holdt sin defensive posisjon. Almunia må også ta på seg store deler av skylden for at vi tapte begge oppgjørene i fjor. I år har vi Fabianski i mål, og han har vært en liten åpenbaring for oss. Han er uten tvil en langt bedre keeper enn Almunia, og han har ved flere anledninger vist matchvinnende egenskaper.

Vi relativt heldige på skadefronten for tiden, og Wenger har veldig mange gode spillere tilgjengelig. Det er vanskelig å spå en startoppstilling, men etter mye tenking har jeg kommet frem til en som jeg mener er i stand til å slå United.

Keeper: Lukasz Fabianski

Lukasz har som sagt vært strålende for oss denne sesongen. Tidligere hadde han store selvtillitsproblemer. Dette skyldtes at han stadig ble kastet inn i viktige kamper uten noen form for kamptrening. Dette gjorde at han tabbet seg ut gang på gang, og fikk mye kritikk. Nå har han fått spille mange kamper på rad, og endelig har han begynt å vise potensialet sitt. Spesielt i storkampene har han fremstått som en klassekeeper. Han ble kåret til banens beste spiller av Arsenal-fansen både mot Chelsea og Manchester City. Flere av målene United scorte mot oss forrige sesong kom som følge av tabber av Almunia. Med Fabianski i mål er vi betydelig forbedret på keeperplassen.

Forsvar: Bacary Sagna - Sebastién Squillaci - Laurent Koscielny - Gaël Clichy

Bacary Sagna har vært helt fantastisk denne sesongen. For øyeblikket vil jeg påstå at han er ligaens beste høyreback. Squid og Kos har også gjort en meget god jobb i midtforsvaret. Jeg vet at mange vil se Djourou i stedet for Koscielny på mandag, men jeg mener at vi trenger intelligensen til Kos. Djourou har en tendens til å stå horribelt feilplassert. Mot spillere som Rooney, Berbatov og Nani kan det fort straffe seg. Når det er sagt, tror jeg også han kan gjøre en solid jobb dersom Wenger vil at han skal starte, men jeg holder en liten knapp på Kos. Når det gjelder Clichy, så er han vår klart største svakhet i forsvaret, men han gjør ofte en god jobb i toppkamper. Få elsker Arsenal mer enn Clichy gjør, og han pleier alltid å gi alt han har i store oppgjør. Mot Barcelona på Nou Camp i fjor var han for eksempel vår klart beste spiller.

Midtbane: Tomas Rosicky - Alex Song - Jack Wilshere

Her har vi tre spiller som alle kan bidra med mye offensivt, samtidig som at alle har defensive fibre. Rosicky er en strålende takler, og Jack Wilshere har vært overraskende god i en dyp rolle denne sesongen. Noe som er ekstremt viktig er at Song ikke leker Maradona. Song må patruljere foran forsvarsrekken, slik han alltid gjorde forrige sesong. Både Wilshere og Rosicky må bidra defensivt, men jeg vil ikke se at Song bytter posisjon med Wilshere, som han så ofte gjør i andre kamper. Både Rosicky og Wilshere er strålende spillere som kan sende gode pasninger mot angrepsrekken. Begge er helt uthvilte etter å ha blitt spart i midtuken.

Angrep: Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

Jeg kjenner det kribler litt i buksa bare jeg tenker på en angrepsrekke dannet av disse tre gudene. Nasri og Shava har vært helt fantastiske denne sesongen. Nasri har kanskje vært ligaens beste spiller. Han er i sitt livs beste form og han vil være utrolig viktig på mandag. Shava har fått mye kritikk denne sesongen, men han har likevel imponerende 8 assists og 3 mål i PL. Arshavin skapte mesteparten av sjansene våre mot United i fjor, og han er i stand til å skape mål ut av ingenting. Van Persie har vært skadefri i over en måned, og i de siste kampene har han vist sin klasse. Chamakh kan også gjøre en god jobb dersom han får sjansen, men vi så i fjor at vi må være mer kyniske om vi skal slå United, og da er RvP er langt bedre alternativ.

Med andre ord har vi dette laget:

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Sebastién Squillaci - Laurent Koscielny - Gaël Clichy

Alex Song

Tomas Rosicky - Jack Wilshere

Samir Nasri---------------------------Andrei Arshavin

Robin van Persie

Og vi har jokere som Walcott, Chamakh og Bendtner på benken. Hvis vi er heldige, har vi også Cesc tilgjengelig.

To dager igjen. Jeg kan knapt vente.

Hadde kampen blitt avgjort på lange innlegg så hadde Arsenal vunnet, når eg tenker meg om så er nok det den eneste måten de i det hele tatt KAN vinne på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gutter og jenter, la oss begrave "stridsøksen" for noen timer. Hva er det beste resultatet for oss i spurs-chelsea? Hva håper vi på?

Jeg går for en U eller knepen H på overtid for å knekke Chelsea moralen helt, men med masse skader og røde kort for å krydre oppgjøret. Skulle det bli B på kuppongen er ikke det noen krise heller, for da hukes Tottenhottene av.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Gutter og jenter, la oss begrave "stridsøksen" for noen timer. Hva er det beste resultatet for oss i spurs-chelsea? Hva håper vi på?

Jeg går for en U eller knepen H på overtid for å knekke Chelsea moralen helt, men med masse skader og røde kort for å krydre oppgjøret. Skulle det bli B på kuppongen er ikke det noen krise heller, for da hukes Tottenhottene av.

Den kjøper vi :thumbup:

Lenke til kommentar

Uuuh, vanskelig valg. To lag jeg hater av hele mitt hjerte. Jeg går for Spurs, gitt. De er ikke seriøse tittelutfordrere uansett, og da leder vi ligaen med tre poeng dersom vi slår dere på mandag.

Lenke til kommentar

Nachspiel kommentar:

Carlos Tevez hands in transfer request. Skysports News, NoTW mfl. Carlos Tevez story is true . . written transfer request, considering quitting football altogether, homesick and unhappy #mcfc

Daniel Taylor. The Guardian.

2pt7505.gif

Legg til Liverpool tap og poengtap på Spurs-CFC. Her snakker vi en fin build up til vår match. Ahaha, koser meg gløgg her jeg ligger med influensa og lausmage.

:fun:

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spurs faller uansett av før eller siden. Chelsea er fortsatt den største utfordreren vår, selv om de har spilt dritt de siste 7-8 kampene. Får Chelsea en seier her vil de ha blod på tann før United-kampen, og jeg vil helst ikke at maskineriet deres er i gang igjen før den kampen. Med Spurs-seier i morgen har vi faktisk råd til å tape poeng på brua. Så hjemmeseier hadde smakt utmerket i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Vestaa: Du vet at de bildene av Rio er fra utdrikningslaget hans? Den dagen du inngår partnerskap (gifter deg, hvis det er blitt lovlig), så se ikke bort ifra at dine venner vil gjøre noe tilsvarende med deg.

Ja? Er bare morsomt at han sier at du aldri vil se han i en snood, men den klesstilen der er helt grei.

Har du noe imot homofile forresten?

Lenke til kommentar

Tar alt som ikke er tre poeng til Chelsea :)

Lenke til kommentar

Har dessverre ingen som helst tro på Hottentott poeng i dag. Det ville bare vært for godt til å være sant at Chelsea skulle rote bort enda flere poeng nå...

Det ville vel i såfall vært den dårligste periode i lagets "historie". Som forøvrig begynte rundt milenniumsskiftet....

Lenke til kommentar

"Chelsea har ikke vunnet på fire kamper i ligaen på White Hart Lane, tapte de to siste og står med totalt tre tap på fire bortekamper mot London-rivalene. Forrige gang Chelsea vant var i august 2004, da Asier Del Horno og Damien Duff sørget for målene som senket Spurs 2-0."

Det er ikke tvil om at Chelsea har en vanskelig kamp i dag. Jeg tror faktisk de vil miste enda fler poeng mot Tottenham i ettermiddag, og dermed åpne tittelkampen ytterligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...