Mokko Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 At noen hendelser ikke skal ha årsak er for meg så ulogisk som man kan få det. Jada, "at jeg synes det er ulogisk betyr ingen ting", men seriøst: en hendelse uten årsak? Hah, den må du lenger ut av solsystemet med. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Så du mener rett og slett at en "tilfeldighetsgenerator" på nett er bevis for at tilfeldigheter finnes? At jeg med Random.org får oppgitt et tilsynelatende tilfeldig tall beviser tilfeldighetenes eksistens? Dette er feil. Prøver bare å sette puslespillbitene på plass ! Om jeg virker overbevist eller ensidig er det fordi overskriften kan virke provoserende er det for å få svar som motsier meg. Hehe, jeg er ikke provosert eller noe. Liker debatter som dette. Lenke til kommentar
Techster Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg tror ikke valgene våre er helt forutbestemt. Når jeg leser innlegget ditt så syns jeg skjebnebegrepet du bruker mer tar formen til et begrep om statistisk sannsynlighet for et gitt valg i en gitt situasjon. Det som er ganske sikkert er at tidligere valg former deg og dermed også valgene i fremtiden. En form for betinging eller årsak-virkning. Tidligere valg former ,men bestemmer ikke, valgene våre i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå