Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan la være å kjøpe øl?

Gjest Øldrikker

Anbefalte innlegg

Gjest Øldrikker

Jeg klarer ikke å la være å kjøpe øl, til tross for at min økonomi er svært lav (arbeidsløs). I går kveld så tok jeg meg selv i hånda på å ikke kjøpe øl idag, men alikevel endte jeg opp med 8 pils etter at jeg kom hjem fra butikken. Jeg kjøper øl stort sett hver dag...Alt fra et par flasker til mer enn 10.

Hva kan jeg psyke meg opp til å ikke kjøpe øl hele tiden? Øl er dyrt og jeg er som sagt ganske fattig. Har ikke lyst til å kjøpe øl hver dag, men jeg har vanskelig for å ikke gjøre det....

Svar mottas med stort takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk jobb. Har du ingenting du driver med for dagen? I perioder gjør jeg akkuratt det samme som deg. Kjøper øl hele tiden, til tross for at jeg er student (lite penger). Men når eksamenperioden kommer tenker jeg at det kan ødelegge for meg, at jeg ikke husker like lett etc. Derfor sparer jeg litt penger der, men ikke mye, da jeg også snuser..

Må bare passe på at du ikke blir alkis. Har du problemer med å klare deg gjennom en hel uke uten å drikke deg god hele tiden?

Lenke til kommentar

Det sies at det tar ca 3 uker å skape en vane. Hold deg unna i 3 uker.

Det forekommer meg veldig rart om du ikke drikker denne ølen. Det er ganske mye øl hver dag? Jeg vil klassifisere det som farlig høyt konsum. Kanskje du har et problem med alkohol, eller? I tillegg til at det ødelegger helsen din, er det som du sier ganske dyrt. Du vinner stort sett alt på å la være og kjøpe.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Har du problemer med å klare deg gjennom en hel uke uten å drikke deg god hele tiden?

Ja, det har jeg. Men det er ikke så ofte jeg blir full, men kansje 1 gang i uka eller sjeldnere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...