Gjest Øldrikker Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg klarer ikke å la være å kjøpe øl, til tross for at min økonomi er svært lav (arbeidsløs). I går kveld så tok jeg meg selv i hånda på å ikke kjøpe øl idag, men alikevel endte jeg opp med 8 pils etter at jeg kom hjem fra butikken. Jeg kjøper øl stort sett hver dag...Alt fra et par flasker til mer enn 10. Hva kan jeg psyke meg opp til å ikke kjøpe øl hele tiden? Øl er dyrt og jeg er som sagt ganske fattig. Har ikke lyst til å kjøpe øl hver dag, men jeg har vanskelig for å ikke gjøre det.... Svar mottas med stort takk. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kan også tillegge at jeg har dårlig samtvittghet for alle pengene jeg sløser bort på øl... Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Søk jobb. Har du ingenting du driver med for dagen? I perioder gjør jeg akkuratt det samme som deg. Kjøper øl hele tiden, til tross for at jeg er student (lite penger). Men når eksamenperioden kommer tenker jeg at det kan ødelegge for meg, at jeg ikke husker like lett etc. Derfor sparer jeg litt penger der, men ikke mye, da jeg også snuser.. Må bare passe på at du ikke blir alkis. Har du problemer med å klare deg gjennom en hel uke uten å drikke deg god hele tiden? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Det sies at det tar ca 3 uker å skape en vane. Hold deg unna i 3 uker. Det forekommer meg veldig rart om du ikke drikker denne ølen. Det er ganske mye øl hver dag? Jeg vil klassifisere det som farlig høyt konsum. Kanskje du har et problem med alkohol, eller? I tillegg til at det ødelegger helsen din, er det som du sier ganske dyrt. Du vinner stort sett alt på å la være og kjøpe. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Har du problemer med å klare deg gjennom en hel uke uten å drikke deg god hele tiden? Ja, det har jeg. Men det er ikke så ofte jeg blir full, men kansje 1 gang i uka eller sjeldnere. Lenke til kommentar
ironkiller Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 gå til butikkene og be dem om og ikke selge øl til deg Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Du må søke hjelp.. Er ikke så lett å komme seg ut av det der. Begynn med å snakke med legen din. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 `Hvor får du penger fra? En kompis av meg var på trygd fra NAV, han var narkoman, så de gav han ikke penger. Istedet fikk han ett slags gavekort på mat som man ikke kunne handle alkohol eller røyk for. Kanskje du kan få en slik ordning via NAV dersom du får penger derfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå