NgZ Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Ja, der har du det i knapt en tredjedel av oppløsningen. så den var det mye hjelp i.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Forandrer ikke fakta at enkelte bilder ser bedre ut jo mindre de er. Endret 5. desember 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ellevte bud: Du skal ikke lage religiøse komedier. Les mer ehm, Life of Brian 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Unntaket som bekrefter regelen. 1 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hva synes dere om denne da? 9/10 fra meg. http://www.youtube.com/watch?v=8YNAGbZDpcI Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ellevte bud: Du skal ikke lage religiøse komedier.Les mer ehm, Life of Brian Jeg tenkte det samme når jeg leste det. Jeg har ikke sett filmen selv, men antar det er humoren som er problemet, ikke religionen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 HAHAHA!!!! fantastisk. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ønsker meg at skribenter skal bli litt mer bevisste i sin ordbruk. "Ellevte Bud - du skal ikke lage religiøse komedier". Life of Brian er et kjent, kritikerrost verk. "Sukkerspinnteologi". Har ikke anelse hva det skal bety, og det har aldri vært brukt i norsk før. "Lettbent komedie". At du er lettbent betyr enten at du springer kun med sokker eller barbent, eller i overført betydning at du føler deg frisk i beina. Jeg irriterer meg litt over at man mange ganger i anmeldelse bevitner at skribenten har fokusert mer på å finne fram til kunstneriske (ofte ulogiske) ord og setninger, framfor å følge en vanlig filmanalysestruktur. Lenke til kommentar
AfterGlow Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Ønsker meg at skribenter skal bli litt mer bevisste i sin ordbruk. "Ellevte Bud - du skal ikke lage religiøse komedier". Life of Brian er et kjent, kritikerrost verk. "Sukkerspinnteologi". Har ikke anelse hva det skal bety, og det har aldri vært brukt i norsk før. "Lettbent komedie". At du er lettbent betyr enten at du springer kun med sokker eller barbent, eller i overført betydning at du føler deg frisk i beina. Jeg irriterer meg litt over at man mange ganger i anmeldelse bevitner at skribenten har fokusert mer på å finne fram til kunstneriske (ofte ulogiske) ord og setninger, framfor å følge en vanlig filmanalysestruktur. Med "religiøs komedie" mente jeg komedier av det delvis forkynnende slaget, noe Life of Brian ikke er. Minner ellers om at dette er anmeldelser og ikke akademiske analyse-tekster. For øvrig er "lettbent" også et synonym for "overflatisk". Endret 5. desember 2010 av AfterGlow Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Ønsker meg at skribenter skal bli litt mer bevisste i sin ordbruk. "Ellevte Bud - du skal ikke lage religiøse komedier". Life of Brian er et kjent, kritikerrost verk. "Sukkerspinnteologi". Har ikke anelse hva det skal bety, og det har aldri vært brukt i norsk før. "Lettbent komedie". At du er lettbent betyr enten at du springer kun med sokker eller barbent, eller i overført betydning at du føler deg frisk i beina. Jeg irriterer meg litt over at man mange ganger i anmeldelse bevitner at skribenten har fokusert mer på å finne fram til kunstneriske (ofte ulogiske) ord og setninger, framfor å følge en vanlig filmanalysestruktur. Med "religiøs komedie" mente jeg komedier av det delvis forkynnende slaget, noe Life of Brian ikke er. Minner ellers om at dette er anmeldelser og ikke akademiske analyse-tekster. For øvrig er "lettbent" også et synonym for "overflatisk". En god filmanmeldelse låner da mange trekk fra dens mer objektive sjangerbror, analysen. Forskjellen er at trekkene skal flettes inn i en mer subjektiv, løsere tolkning. Dette for at språket og anmelderens tilnærming til filmen (ekstase, skuffelse osv.) skal komme bedre til uttrykk og skildre den opplevelsen filmen ga. Uten disse vil man ikke få et stort nok omfang å spille på, og gjentakelser av følelsesregisteret gjenger seg opp i hopetall. Det mener nå iallefall jeg at faller naturlig. Lettbent er såvidt jeg (eller internett) vet, ikke noe offisielt synonym til overfladisk. At man stusser på bruken av ordet burde generelt være en god nok pekepinn om at det finnes andre, mer passende adjektiv som heller burde bli brukt. Lenke til kommentar
AfterGlow Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Ønsker meg at skribenter skal bli litt mer bevisste i sin ordbruk. "Ellevte Bud - du skal ikke lage religiøse komedier". Life of Brian er et kjent, kritikerrost verk. "Sukkerspinnteologi". Har ikke anelse hva det skal bety, og det har aldri vært brukt i norsk før. "Lettbent komedie". At du er lettbent betyr enten at du springer kun med sokker eller barbent, eller i overført betydning at du føler deg frisk i beina. Jeg irriterer meg litt over at man mange ganger i anmeldelse bevitner at skribenten har fokusert mer på å finne fram til kunstneriske (ofte ulogiske) ord og setninger, framfor å følge en vanlig filmanalysestruktur. Med "religiøs komedie" mente jeg komedier av det delvis forkynnende slaget, noe Life of Brian ikke er. Minner ellers om at dette er anmeldelser og ikke akademiske analyse-tekster. For øvrig er "lettbent" også et synonym for "overflatisk". En god filmanmeldelse låner da mange trekk fra dens mer objektive sjangerbror, analysen. Forskjellen er at trekkene skal flettes inn i en mer subjektiv, løsere tolkning. Dette for at språket og anmelderens tilnærming til filmen (ekstase, skuffelse osv.) skal komme bedre til uttrykk og skildre den opplevelsen filmen ga. Uten disse vil man ikke få et stort nok omfang å spille på, og gjentakelser av følelsesregisteret gjenger seg opp i hopetall. Det mener nå iallefall jeg at faller naturlig. Lettbent er såvidt jeg (eller internett) vet, ikke noe offisielt synonym til overfladisk. At man stusser på bruken av ordet burde generelt være en god nok pekepinn om at det finnes andre, mer passende adjektiv som heller burde bli brukt. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=lettbent&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 1 Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Så halve denne på tv, det var mer enn nok. Stusset og på hva Morgan Freeman gjorde i den, har han pengeproblemer for tiden? Tror du virkelig at MF noensinne kommer til å si nei takk til å spille Gud? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Fyren er jo typecasta som Gud for all fremtid etter Bruce Almighty. Dessuten, var jo ikke akkurat en stor strabasiøs rolle han hadde heller. Enkle penger kalles det Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg tror vel neppe det er film-typen/sjangeren som er problemet her, men heller at hver gang jeg har sett en film med Steve Carell i føles det som jeg har mistet en liten bit av livet mitt.... - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg