Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker jente - fortelle om det?

Gjest ggg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått på folkehøyskole med ei jente i et halvt år nå. visste hvem hu var fra før, men ikke snakka noe særlig med hu. Men etter at skolen starta så har vi snakka en god del, kyssa ute på byen, sendt en haug med meldinger og slikt. I løpet av året har begge hatt en dårlig periode. Hu mista en bekjent, mens jeg har vært veldig nedfor på grunn av diverse greier. Da har vi som regel vært der for hverandre (men nesten utelukkende via sms). Men hu er den eneste som faktisk har vært der når det gjelder meg. Ting har resultert i at jeg nå tenker på hu nesten hele tiden og er ganske sikker på at om jeg vil ha noen på skolen, så er det akkurat denne jenta. men jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal få hu til å skjønne at jeg vil noe mer, uten å skremme hu. Jeg har mest lyst til å bare si det rett ut eller skrive en melding til henne der jeg får hu til å skjønne det selv. Jeg er SÅ nære bristepunktet, og har lite lyst til å vente særlig lenger. Men er som sagt redd for å skremme hu bort. Hu har jo vært veldig god å ha, og jeg vil ikke miste hu.

Et råd eller to hadde vært fint.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter deg der, Sitronsaft.

Men greia er at jeg er så utrolig redd for å miste jenta pga det, det ville gjøre dagen min på skolen nærmest ulevelig. Så klarer bare ikke å bestemme meg :/

Lenke til kommentar

Da må du stille deg spørsmålet: hva er mest "ulevelig" av å miste jenten, og å fortsette som før uten å si ifra til henne? Om sistnevnte er minst ulevelig ser jeg ingen grunn til at du skal gjøre noe som helst, risikoen for å "miste" henne er jo der. Men man vinner ingenting uten å ta sjanser.

Lenke til kommentar

Tror allerede jeg vet svaret, tviler på at hu ser på meg på samme måte, det er det som stopper meg. hadde det vært sånn at jeg overhodet ikke ante, så hadde jeg nok spurt. ååh, jeg hater verden :/

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke overfalle hun med en tale over hvor forelsket du er, men slippe små hint innimellom. Komme med komplimenter, spørre om dere skal gjøre noe sammen, gå på kino/se film/gå tur/byen. Da ser du fort hvordan hun reagerer, og hvis det er positive reaksjoner kommer du med flere hint og fortsetter å være interessert og positiv mot henne. Får du negativ tilbakemelding vet du at det kanskje ikke er tiden for å fortelle om følelsene dine :)

Lenke til kommentar

Å si det med ord; feil. Viser du det, så kan du tolke signalene hun gir deg og utifra det kan du velge om du skal gjøre "støtet" eller ikke. Du må bare kalibrere situasjonen, å gi henne en bukett med roser mens det innleide munnspill-orkesteret spiller i bakgrunnen mens du går ned på kne og sier; "jeg elsker deg, elsker De meg, lekre påfugl?" har ALDRI funket.

Show it, flørt med berøring og hvis at du er interessert. Dersom hun responderer negativt så må du enten vente litt eller kutte helt ut og ingenting av vennskapet har blitt ødelagt.

Voilá.

• Liker 3
Lenke til kommentar

var i samma situasjon for noen uker siden med en venninde, sa til henne hva jeg følte og sånn. men hun var ikke interreser å¨samme måte men. tingen er at vi har blitt bedre venner etter det:P hvis ho vennen din er glad i deg som venn så mister du ho ikke fordi du føler noe mer- med tiden kan hun få følelser hun også:)

gjør det du føler for, er trist å angre når du ikke ahr sjangsen lengre;p

Lenke til kommentar

Var i nett samme situasjon her på folkehøgskole, og vil bare anbefale å snakke om det, om du føler enn kontakt fra henne også, om det ikke er noe fra henne bør du la det ligge litt. For om du oppfatter det som at hun er interessert i deg også, men dere ikke kommer dere videre er det best å bare snakke om det.

For meg gikk det vell verre, jeg konfronterte henne med det, men hun hadde andre ting som måtte fikses først, vi er fortsatt gode venner, men vi har mistet en del kontakt og det eneste vi snakker om når vi først møtes er om livene våres, og det er aldri helt sosialt gøy liksom, men det blir bedre.

Bare vær obs på at jenter sender litt andre signal enn vanlig på folkehøyskoler og mange av mine venner har gått på en smell da de har mistolket signal, folkehøyskole er ment å være intimt og koselig, så prøv å se virkelig etter om det virker som hun føler gjensidig, isåfall kjør på, visst ikke tar du det rolig.

Men husk på, det blir sannsynligvis ikke helt det samme de neste ukene fremover om hun sier nei, men det fikser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...