Gå til innhold

Hva er din motivasjon for å studere?

Tommy_1984

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å se min fremgang i faget mitt, se at jeg nermer meg en god utdanning med gode jobbmuligheter, og god lønn, se at jeg snart ikke sitter og pugger teori, men jeg snart skal jobbe og få penger for det, slippe å ha student-økonomi.

Om jeg ikke fullfører må jeg bare begynne på noe annet fra begynnelsen, og det tar lengre tid enn bare å bli ferdig.

Lenke til kommentar

- Studiet er til tider ganske interessant.

- Jeg er jevnlig innom "carreers"-seksjonen hos diverse selskap og sjekker ut hvilke muligheter jeg "snart" har. :p

- I tillegg er det utrolig hva et friår med en dårlig betalt jobb gjør med motivasjonen. Det er vel alltid slik, når man jobber frister det å være student -- og når man er student frister det å få seg en jobb. Gresset er vel alltid grønnere på den andre siden.

Lenke til kommentar

De viktigste faktorene er

Interesse - Uten interesse for faget hadde jeg ikke kommet langt

Status - Viktig, du vil nødig bli sett på som en taper av deg selv og familien

Penger - Nødvendig for å kunne få seg et fint hus, og å kunne dra på ferier alle mulige steder i verden. Uten penger kan du ikke nyte livet på samme måte.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motivasjon er viktig i en utdannelse. Motivasjonen kommer når man studerer noe man synes er interessant og har lyst til å jobbe med i mange år.

Studerer man et fagfelt fordi "alle andre gjør det", eller fordi man "må ha noe å gjøre" forsvinner motivasjonen raskt.

For min del var det viktig at jeg synes fagfeltet er interessant, og at mulighetene for godt betalt arbeid etter studiene var gode.

Endret av DDT
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet meg så langt opp på studie-stigen ennå, men min motivasjon for å studere er å akkurat nå få tilfredstillelsen gode karakterer, en følelse av smarthet og forståelse av verden gir, og på lang sikt for å få en gøy jobb, føle at jeg bidrar med noe, (igjen) forstå hvordan ting henger sammen og for å kunne hjelpe med de utfordringene vi mennesker står ovenfor.

(Intet midre :cool: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...