StingRay Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Den 27. juni ringte jeg til Apple Store for å bestille en PowerBook 12" Combo. Jeg ringte slik at jeg kunne dra nytte av min ADC rabatt, og dermed få 20% rabatt på maskinen. Det eneste jeg har hørt fra Apple etter dette, er ordrebekreftelsen jeg fikk på mail. Når jeg prøver å sjekke status på nettet, får jeg beskjed om at de ikke kan finne ordren min. I dag ringte jeg til Apple Store sin support for å høre hva problemet var, men der fikk jeg beskjed om at ordren ble prosessert. I følge Apple selv, sender de ut mail når ordren blir prosessert. Denne mailen har ikke jeg fått, så da lurer jeg på hva som kan ha gått galt her. Er Apple Store rett og slett trege? Jeg har også mailet Apple Store et par ganger for å få en status på ordren, men jeg får aldri svar. Må si jeg er litt skuffet over den kundeservicen Apple viser her. Er det noen som har noen erfaringer å dele angående det å handle fra Apple Store? Jeg vil gjerne høre om det er flere som er av den oppfattning at Apple ikke akkurat er #1 på kundeservice, eller om det bare er meg de kødder med. StingRay Lenke til kommentar
segrov Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Den 27. juni ringte jeg til Apple Store for å bestille en PowerBook 12" Combo. Jeg ringte slik at jeg kunne dra nytte av min ADC rabatt, og dermed få 20% rabatt på maskinen. Det eneste jeg har hørt fra Apple etter dette, er ordrebekreftelsen jeg fikk på mail. Når jeg prøver å sjekke status på nettet, får jeg beskjed om at de ikke kan finne ordren min. I dag ringte jeg til Apple Store sin support for å høre hva problemet var, men der fikk jeg beskjed om at ordren ble prosessert. I følge Apple selv, sender de ut mail når ordren blir prosessert. Denne mailen har ikke jeg fått, så da lurer jeg på hva som kan ha gått galt her. Er Apple Store rett og slett trege? Jeg har også mailet Apple Store et par ganger for å få en status på ordren, men jeg får aldri svar. Må si jeg er litt skuffet over den kundeservicen Apple viser her. Er det noen som har noen erfaringer å dele angående det å handle fra Apple Store? Jeg vil gjerne høre om det er flere som er av den oppfattning at Apple ikke akkurat er #1 på kundeservice, eller om det bare er meg de kødder med. StingRay Om de er verdens beste eller ei, vet jeg ikke, men jeg synes de er høflige og behjelpsomme. Derimot vet jeg at logistikksystemet ikke er 100% – ofte kan man bestille og få mangelfulle beskjeder. Men det dukker til slutt opp en mann på døra med maskin fra Apple i alle tilfellene:) Lenke til kommentar
toretors Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 fra TNT eller lignende mener du, Apple driver ikke med pakkeutlevering Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 TNT eller DHL, har en sur erfaring fra dem når det gjelder kjøpsloven. Uansett så er de hygglige når alt kommer til alt, selv med små masekårker som meg Skal benytte meg av tilbudet på lacie firewire harddisk i dag Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Fikk mail fra Apple i dag hvor de sa at det var et "problem" med bestillingen min. Hva som var problemet ville de ikke si noe om. Hvis det skal være så vanskelig å få bestilt en Mac, så vurderer jeg faktisk å droppe Apple Store. Riktignok går jeg glipp av ADC rabatten, men hvis jeg tar en spasertur ned til Eplehuset her i Trondheim kan jeg ta med meg hjem PowerBooken min samme dag. Ikke rart det er få brukere når man ikke kan få tak i macer på en enkel måte. StingRay Lenke til kommentar
macrules Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Skjønner godt irritasjonen din. Men for meg så gikk det fint, så det er nok du som desverre er uheldig her... Ta en telefon og tru dem med kansellering! Kanskje du får litt godtgjørelse/kompensasjon? :wink: Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Ja, har tenkt på å gjøre det. Skal ringe på mandag ettermiddag å rive litt kjeft dersom det ikke har skjedd noe til da. StingRay Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 hvor lenge burde man vente før de skal greie å få sendt ut en pakke? Kjøpte lacie disken, men den har i snart to døgn stått som "blir laget" lager de lacie harddisker og nå? Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 5. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2003 Da er det endelig blitt litt fart på ordren min. Fikk mail fra Apple på fredag hvor det stod at ordren min hadde blitt "stående fast" i systemet. Hvordan kan en ordre bli stående fast i systemet? De sa også at ordren min nå hadde fått prioritet siden jeg hadde ventet så lenge, så i løpet av neste uke blir jeg den stolte eier av en PowerBook 12". Uansett, min erfaring med Apple Store er hovedsakelig negativ. Tviler på at jeg kommer til å handle der igjen. Dessuten har Elpehuset her i Trondheim omtrent de samme prisene, så hvorfor skulle jeg i det hele tatt ville handle hos inkompetente Apple Store? StingRay Lenke til kommentar
voice- Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 En annen ting Apple ikke kan er support. Det er visstnok klin umulig å få fikset ødelagte ting. Jeg har ikke sendt inn min døde iPod ettersom Support siden ikke virker og telefonsupporten sier jeg kan sjekke websiden... Hvor i vide alpakka skal man sende døde ting? Eplehuset er trolig et bedre valg, bruk det... Jeg kommer allikevel til å kjøpe fra AppleStore, de har omtrent 1000 kr lavere pris enn de andre på den maskinen du kjøpte, og det er penger jeg synes det er verdt å vente en uke på. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 81500158 er support, de ordner det for deg Lenke til kommentar
toretors Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 En annen ting Apple ikke kan er support. Det er visstnok klin umulig å få fikset ødelagte ting. Jeg har ikke sendt inn min døde iPod ettersom Support siden ikke virker og telefonsupporten sier jeg kan sjekke websiden...Hvor i vide alpakka skal man sende døde ting? Eplehuset er trolig et bedre valg, bruk det... Jeg kommer allikevel til å kjøpe fra AppleStore, de har omtrent 1000 kr lavere pris enn de andre på den maskinen du kjøpte, og det er penger jeg synes det er verdt å vente en uke på. Har du prøvd å holde inne meny og play-knappene samtidig i 5 sek? Lenke til kommentar
voice- Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 En annen ting Apple ikke kan er support. Det er visstnok klin umulig å få fikset ødelagte ting. Jeg har ikke sendt inn min døde iPod ettersom Support siden ikke virker og telefonsupporten sier jeg kan sjekke websiden...Hvor i vide alpakka skal man sende døde ting? Eplehuset er trolig et bedre valg, bruk det... Jeg kommer allikevel til å kjøpe fra AppleStore, de har omtrent 1000 kr lavere pris enn de andre på den maskinen du kjøpte, og det er penger jeg synes det er verdt å vente en uke på. Har du prøvd å holde inne meny og play-knappene samtidig i 5 sek? Ja. Jeg har også prøvd å la den ligge i 24 timer og så bruke den. Etter det prøvde jeg å fryse den i 48 timer og så koble den til. Jeg har prøvd alle de gode gamle knepene for å gjenopplive min kjære sangfugl til ingen nytte...den er ganske enkelt død... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 anbefalingen er at du ringer, sier hva som er feil og ber om den blir hentet til service. Har du prøvd å formatere ved hjelp av gjennopprettnings programmet? bruk tvunget fireware modus? Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Vel, da er endelig PowerBooken min snart her. Ringte TNT i dag for å høre hvorfor pakken min har stått på stedet hvil i Luxenburg siden fredag morgen, og de sa det var på grunn av tollen. Jeg har for lengst gitt opp å ergre meg over hvor ufattelig tregt alt som har med Apple Store å gjøre er, så nå venter jeg passivt til onsdag. Da dukker det forhåpentligvis opp en kar / jente fra TNT med julegave til meg. Apple Store er totalt utelukket når mitt neste innkjøp kommer. Heretter er det kun Eplehuset som gjelder. Moralen er: skal du ha mac, så betal heller litt ekstra og kjøp den her på berget. Appel Store suger! Lenke til kommentar
LilleHjelper Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 En liten prisundersøkelse gjennomført 01. august 2003 på en iMac G4, 800 MHz, 256 MB RAM, 60 GB HD, 15", Combo: Eplehuset (tilbudstorget, kun 1 maskin igjen): 14990,- Apple Store: 12490,- 123 Data: 12920,- OfficeLine: 13454,- Macxicon: 12975,- Alle priser inkl. mva. Apple Store gir i tillegg gratis frakt. Av egen erfaring vil det ikke bety at butikken med lavest pris på et produkt, 123 Data i dette tilfelle (sett bort i fra Apple Store), nødvendigvis er lavest i pris på alle produkter. Men likevel, i egen erfaring, er Apple Store alltid(?) lavest i pris på egne maskiner/tilbehør. Servicenivået, og spesielt leveringstiden er et eget kapitell, og jeg kan der føye meg inn i rekken som vil trekke Apple Store i minus på leveringstid av maskin (iBook), men opp på levering av tilbehør, hvilket faktisk ikke tok mer enn ca 1 uke.. Enda en erfaring med Apple (Store): Jeg bestilte et produkt, det viser seg å være defekt, jeg skriver mail og ber om retur - får svar etter ca 1,5 døgn hvor de ber meg ringe Apple Support i Norge. Jeg ringer, får et saksnummer og blir satt over til Apple Store. Her blir det avgjort at Apple Store sender nytt produkt og plukker opp defekt. <..> Jeg venter riktignok enda på det nye produktet, men siden disse telefonene foregikk i går er jeg enda tålmodig Bare noen erfaringer som bidrag til en allerede lang tråd. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har også dårlige erfaringer to ganger, men begge gangene var det faktisk TNT som var problemet. Første gangen var da jeg bestilte min iBook og TNT rett og slett ventet 10 dager med å levere den! Andre gangen er NÅ og TNT har nok en gang bestemt seg for å forsinke programvaren jeg har bestilt, ved å la den være i Luxemburg en drøy uke. TNT klarte heller ikke å finne min brors hus da han skulle motta sin iBook, først på 3. førsk (12 dager etter at maskinen kom til landet) klarte de å finne fram til en helt vanlig Osloadresse. For oss brukere er det selvfølgelig likegyldig hvem som har skylden da vi handler fra Applestore og ikke fra TNT. Apple burde derfor snarest gi TNT et KRAFTIG tupp et visst sted, eller skifte til et annet fraktselskap! En positiv note: En god venn av meg fikk iPod'en sin bare 5 dager etter at han bestilte den... Lenke til kommentar
StingRay Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Jeg har også dårlige erfaringer to ganger, men begge gangene var det faktisk TNT som var problemet. Første gangen var da jeg bestilte min iBook og TNT rett og slett ventet 10 dager med å levere den! Andre gangen er NÅ og TNT har nok en gang bestemt seg for å forsinke programvaren jeg har bestilt, ved å la den være i Luxemburg en drøy uke. TNT klarte heller ikke å finne min brors hus da han skulle motta sin iBook, først på 3. førsk (12 dager etter at maskinen kom til landet) klarte de å finne fram til en helt vanlig Osloadresse. For oss brukere er det selvfølgelig likegyldig hvem som har skylden da vi handler fra Applestore og ikke fra TNT. Apple burde derfor snarest gi TNT et KRAFTIG tupp et visst sted, eller skifte til et annet fraktselskap! En positiv note: En god venn av meg fikk iPod'en sin bare 5 dager etter at han bestilte den... Helt enig med deg Hr. Falck ! TNT er roten til alt ondt når det kommer til shipping. Jeg har tidligere benyttet meg av DHL (kjøpte bass i canada, fikk den på døra 4 dager senere), og kan bare understreke at TNT ikke kommer i nærheten når det gjelder service. Da jeg fikk min PB12 sendt, overleverte TNT pakken til Linjegods for utkjøring i Trondheim. TNT klarte derimot ikke å overføre mitt telefonnummer slik at jeg kunne kontaktes for å avtale utkjøring. Linjegods var faktisk på vei til å sende et brev til meg for å avtale utkjøringen! Apple burde snarest gjøre en revurdering av sin egen logistikk. Kanskje de burde knytte til seg noen seriøse samarbeidspartnere? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 hm, TNT dårlig? de brukte kun 1 . forsøk på å finne huset jeg bodde i. DHl greide ikke det på 2 forsøk og tredje gang glemte de igjen pakken når de skulle kjøre ut. Da krevde jeg nærmest at de hentet den og fikk den hjem til meg samme dag. noe de gjorde uansett TNt var bedre de gangene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå