Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Valencia (CL)

Latias

Anbefalte innlegg

PS! synes Fabio skal ta sin del av skylden ved målet også. Han var ute av posisjon

:!:

I alle fall håper jeg du tuller. Han var ute av posisjon? Michael Carrick mistet ballen på midtbanen og du mener at venstreback Fabio også er skyldig i baklengsmålet? Helt utrolig hvordan noen tenker..

Se her da. Fabio henger jo etter mannen sin hele tiden.

Eh, ja, kanskje ikke så rart når Michael Carrick mister ballen på midtbanen, når Carrick mister ballen har United to egne spillere på rett side av ballen og det er midtstopperne våre. (pluss keeper, men han teller vi ikke med). Som United-supporter vet vi, i alle fall de fleste, at backene våre står høyt i etablerte angrep, derfor skal ikke slike pasningsfeil skje.

Backene våre ligger aldri på linje med midtstopperne når vi har ballen.

En back sin første oppgave er å forsvare sia si. Hadde han vert i posisjon hadde han kunnet gjøre det. I stedet fikk en motspiller fri bane inn mot mål. Hvis en høyreback går fremover så må han være forberedt til å komme tilbake og forsvare

Jeg elsker utviklingen til begge, selv om jeg håper Fabio får seg et stikk fra bolesprøyta til Rafael.

Bole?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS! synes Fabio skal ta sin del av skylden ved målet også. Han var ute av posisjon

I alle fall håper jeg du tuller. Han var ute av posisjon? Michael Carrick mistet ballen på midtbanen og du mener at venstreback Fabio også er skyldig i baklengsmålet? Helt utrolig hvordan noen tenker..

Eh, ja, kanskje ikke så rart når Michael Carrick mister ballen på midtbanen, når Carrick mister ballen har United to egne spillere på rett side av ballen og det er midtstopperne våre. (pluss keeper, men han teller vi ikke med). Som United-supporter vet vi, i alle fall de fleste, at backene våre står høyt i etablerte angrep, derfor skal ikke slike pasningsfeil skje.

En back sin første oppgave er å forsvare sia si. Hadde han vert i posisjon hadde han kunnet gjøre det. I stedet fikk en motspiller fri bane inn mot mål. Hvis en høyreback går fremover så må han være forberedt til å komme tilbake og forsvare

Foretrekker du at vi kutter opp taktikken med at backene går på overlapp? Ikke vær så defensiv mann, det er ikke Liverpool vi heier på... Men det er kanskje fåfengt å diskutere dette med deg, ditt store transferønske er en ny "defangsiv" midtbanespillere alá A. Annnan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke nøyaktig situasjonen. Men jeg mener Fabio burde fulgt mannen bedre, han bare småjogger. Spesielt irriterende når jeg mener å huske at Fabio egentlig hadde et forsprang, dog mulig jeg tar feil, reprise hadde vært fint.

Lenke til kommentar

Foretrekker du at vi kutter opp taktikken med at backene går på overlapp? Ikke vær så defensiv mann, det er ikke Liverpool vi heier på... Men det er kanskje fåfengt å diskutere dette med deg, ditt store transferønske er en ny "defangsiv" midtbanespillere alá A. Annnan.

En ny så vi har backup for den ene vi har ja. En back kan komme på offensive løp, men ikke når vi er i dueller på midtbanen. Offensiv fotball er bra det, men ikke taktisk selvmord. Den store drømmen din er vel en 0-0-11 formasjon.

Og hvem er A. Annan?

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Jævla overraskende at det er det eneste en Enga-supporter kjenner til når det gjelder Annan. Trist er det.

Anthony Annan på Rosenborg.

Tror ikke jeg har sett en Rosenborg kamp må mange år :)

Så du VM da? Spilte fast på Ghana.

Jo det gjorde jeg, dog jeg hang en del etter når det gjalt afrikanske landslagsspillere.

Lenke til kommentar

Tuller du med meg nå? Alle vet vel at en back skal forsvare siden sin, men uansett back, til og med O'Shea og Brown (som ikke er like offensiv som brasilianerne og Evra) står høyt i banen. Uansett back på United gjør det når ballen ER I LAGET, sorry capslook, men må tydeligvis bruke det for å få deg til å forstå.

Målet er selvfølgelig Carrick sin feil. Hvis Fabio skal ha skyld, så bør jo Ferdinand og Vidic få masse skyld på grunn av at de ikke klarte å hindre Valencia i å skåre?

Jeg tror en hver back i verden, til og med jeg, er klar over at en back må tilbake og forsvare når en har vært oppe i angrep, eller når en er på tur fremover.

Nå husker jeg ikke nøyaktig situasjonen. Men jeg mener Fabio burde fulgt mannen bedre, han bare småjogger. Spesielt irriterende når jeg mener å huske at Fabio egentlig hadde et forsprang, dog mulig jeg tar feil, reprise hadde vært fint.

Hvis du ikke husker situasjonen, så burde du absolutt ha sett målet til Valencia før du skrev innlegget. :) Tror Limbeck linket til det på forrige side.

Fabio hadde selvfølgelig ikke et forsprang på Valencia-spilleren da Fabio (som alle andre backer på United, ligger høyere enn midtstopperne i etablert angrep).

Lenke til kommentar

En ny så vi har backup for den ene vi har ja. En back kan komme på offensive løp, men ikke når vi er i dueller på midtbanen. Offensiv fotball er bra det, men ikke taktisk selvmord. Den store drømmen din er vel en 0-0-11 formasjon.

Vittig. Bra. Nei altså, jeg vil nå ikke kalle det taktisk selvmord av Fabio å gå på løp der. Ikke var vi heller i dueller på midtbanen. Carrick hadde ballen, han var relativt alene, men fikk tydeligvis en mindre hjerneblødning og trengte en halvtime på å spille fra seg ballen.

Jeg er forresten ikke en av de som krever offensiv fotball for enhver pris. Jeg har tidligere skrevet at jeg ønsker Mourinho som erstatter for SAF, samt at det viktigste er at United vinner, ikke nødvendigvis at vi spiller så pent. Orker ikke finne fram innlegget, jeg har postet alt for mye i det siste - må få meg dame...

Lenke til kommentar

Fabio hadde selvfølgelig ikke et forsprang på Valencia-spilleren da Fabio (som alle andre backer på United, ligger høyere enn midtstopperne i etablert angrep).

Har sjekket videoen nå, og jo Fabio er nærmere eget mål enn hva Pablo er når Carrick mister ballen.

Jeg sier ikke at det er Fabio sin skyld, men han småjogger bak Pablo helt til han får ballen, først da setter Fabio fart, men da er det selvfølgelig alt for sent.

I bildet jeg har tatt har Pablo startet å løpe, Fabio har stoppet å gå fremover og er faktisk på vei hjemover, allikevel følger han ikke Pablo selv om det er helt åpenbart at det er han han skal følge.

775130.jpeg

Edit: Målet.

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/pablo-hernandez-manchester-united-7784571/

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...