K85A Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hei Har tenkt å kjøpe en gamer laptop type:ASUS G73JW-3DE http://www.hidevolution.com/17-laptops-17/g73jw-3de.html Noen tips på annen laptop med noen av de samme specsa i Norge? Det jeg lurer på er: Hvordan er det med garanti ved kjøp fra Usa? Ser de har ASUS GENUINE GLOBAL WARRANTY hvordan garanti gir dette, kun sending tilbake til forhandler i usa eller betyr det at man kan henvende seg til Asus Norge ved en garanti sak? Noen som har erfaring på kjøp av bærbar fra usa eller andre plassa i utlandet? Hvilke butikka er seriøse og har god service? Hvilke prisa er det snakk om i frakt og toll? mvh K85A Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Er ikke toll på datautstyr, men moms på 25% kommer i tillegg. Frakt avhenger av butikken du handler i. Ser ut som det koster $123.50, eller rundt 750 kr å sende den hjem til meg. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Tja, har du prøvd Prisguiden eller Prisjakt? http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=ASUS%20G73JW Totalsum = ((bærbarkostnad + frakt) * 1,25) * valutakurs + fortollingsgebyr For ditt eksempel: ASUS G73JW-3DE QUAD i7-740QM 1.5GB NVIDIA GTX 460M 8GB 1TB 17.3" BLURAY 3D GAMING ~ 2000$ Express Mail International (billigste fraktmåte) ~ 124$ Dollarkurs ~ 6,1 NOK/$ Fortollingsgebyr er rundt 200 NOK ((2000 + 124 $) * 1,25 * 6,1 NOK/$) + 200 NOK ~= 16400 NOK Da står du uten norske forbrukerrettigheter. Ingen aning hvor bra Asus-garantien er. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Har kjøpt 5 bærbare fra utlandet. Fra Hidevolution, Btotech og NDC. Moms og toll kan man lett lure seg unna. jeg vil anbefalle deg til å kjøpe denne: http://www.btotech.com/_e/17_Notebook/product/asus_g73jh-rbbx05-refurb/Asus_G73Jh_RBBX05_REFURB.htm Kjøpte den samme for noen måneder siden, Btotech er den mest pålitlige laptop selgeren i USA, med 100% posetive kunder, av 700 reviews. 2 års ASUS global warranty koster 100 dollar ekstra. Endret 4. desember 2010 av kidio007 Lenke til kommentar
K85A Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 takker fo svar tar gladelig imot flere tips om netthandlere som er seriøse og yter go service Hvorfor er det så at man ikke får oppgradert Asus laptopan i norge, e jo utrolig dårligere specs på de her til lands enn de man får fra usa? Lenke til kommentar
Daniel Alexander den store Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvordan slipper man lett unna momsen? Er det bare å bestille å håpe. Eller må man skrive noe til dem? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Hvordan slipper man lett unna momsen? Er det bare å bestille å håpe. Eller må man skrive noe til dem? Kjøper du ting fra ebay f. eks. Sender du selger en mail før du kjøper og spør om han kan sette verdien til noe mindre enn hva den er. Har opplevd at selger gjør dette selv om jeg ikke sa ifra noen ganger og. Har til og med bestillt fra en av de største pc leverandørene i USA og fått de til å sette ned verdien, så kommer ann på selger. Kjøper du en pc for 1400 dollar, så sender du selger spm. om han kan sette verdien til $400 når han sender den. Ikke spør om mindre, for hvis tollen ser at en pc er satt til en verdi av 20 dollar f. eks, så vekker jo det misstankte. Man kan nesten si at alle som bestiller fra ebay bryter loven da selger nesten alltid setter ned verdien og merker varen som "gift" når han sender den. Slik er det bare. Endret 6. mars 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Henger meg på denne, så utrolig billig da. Men hvis laptopen sendes som gave, er det helt sikkert at man unngår tollen da? Tenkte på denne laptopen, http://www.btotech.com/_e/17_Notebook/product/asus_g73jh-rbbx05-refurb/Asus_G73Jh_RBBX05_REFURB.htm .. Nå som dollaren er så lav, så må jo dette være en knallbra kjøp. 999$ * 5.580 = 5575kr + ca 700kr i frakt. Si ca 6k da. Tenkte å adde denne istedenfor vanlig HDD, 125$ ekstra. "500GB 7200 RPM 32MB Hybrid Drive 4gb SSD Momentus XT" Verdt det? Har jo allerede en kraftig stasjonær PC og en helt OK laptop, men hadde vært deilig med en kraftig laptop. Noen som har noe erfaring med denne modellen? Endret 4. mars 2011 av knutsen92 Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Bestillte G73jh fra samme link. Fungerte utrolig bra, beste gaming pcen man får for pengene for øyeblikket. Har en kraftigere M17x, men den er så tung og bråker så mye at jeg kun bruker G73jh nå. Har prøvd de fleste gaming bærbare med samme ytselse som G73, og de bråker så utrolig mye mer, er nesten skummelt. Med G73 kan man spille Crysis midt i en skoletime uten at noen merker noe, hehe. Edit: Momentus XT er en utrolig fin løsning for folk som er ute etter raskere boot av windows, samtidig som man trenger litt mer plass enn en 40GB SSD f. eks. Men det har vært en del problemer som rare lyder og krasjing av windows. Vet ikke om det har kommet en ny firmware som fikser disse problemene, men husker jeg valgte å la være. Endret 4. mars 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
Trondms Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Man betaler litt mer her til lands for Pcer, men så får man 5 års reklamasjon. Kanskje hovedgrunnen for å bestille fra utlandet/USA er mye større utvalg. Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Man betaler litt mer her til lands for Pcer, men så får man 5 års reklamasjon. Kanskje hovedgrunnen for å bestille fra utlandet/USA er mye større utvalg. Legger man til hundre kroner så får man jo Global Warranty i 2 år, så vidt jeg forstår da, så kan jeg henvende meg til Asus her i Norge så ordner de hva som skulle gå galt. Og jeg har faktisk aldri benyttet meg av reklamegarantien. Går utstyret i stykker etter 2-3 år, så er den allerede utdatert. Lenke til kommentar
duser Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kan eg bestila der i fra og få den for med ssd og litt diverse uten moms ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå