Gå til innhold

Kan ikke sende i Outlook Express

Anbefalte innlegg

Borettslaget har byttet TV og internettleverandør. Samme dag som dette skjedde ville Outlook Express ikke lenger sende E-pot. Motta går greit. E-postserveren tilhører borettslaget.

Feilmelding:

"Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.servernavn.no', Server: 'smtp.servernavn.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 We do not relay without RFC2554 authentication.', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79"

Jeg har googlet meldingen, forsøk på reparasjon fører bare til enda flere feil.

Er dette noe jeg må fikse i min Outlook eller er det serveradministrator som må fikse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Byttet over til CanalDigital? Som bruker Telenor sitt nett?

De sperrer ofte (men ikke hele tiden) port 25, og om du ikke har en epost konto hos dem, og bruker deres SMTP server, så må du bruke alternative porter for å få sendt epost.

Og da kommer det an på leverandøren av eposten om hvilke alternative porter de tilbyr.

Jeg krever at mine eposttilbydere tilbyr minst en, helst to alternativer til port 25 på SMTP, siden jeg, og kunder, og venner ofte sliter med at CD/Telenor sperrer port 25. Særlig i helger osv.

Et annet alternativ er å bruke TLS og port 587 på utgående, men igjen, eposttilbyderen din må tilby dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...