Paulex Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Har spilt HOMM 2-3-4 og 5 i det siste. Og kjørte igang med Kingæs Bounty The legend, eller hva det nå het. Føler jeg liksom har melket de spillene tomme for juice og leter etter noen nye turbaserte spill! Er det noen som har noen gode som kan måle seg opp mot disse? Trenger ikke nødvendigvis være i samme stil, at det fortsatt kjempes med sverd og magi, men at spillet er godt. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Fallout? Arcanum delvis..... dog, de implanterte også inn en realtime der. Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Eneste jeg kommer på i farten må være Civilization serien. Serien er en smule anderledes en HOMM serien, men det er turbasert. Spillet fokuserer mer på utforsking og oppgradering av sivilisasjonen, enn krig, men er likevel ikke et hinder for at du kan bli overmakten som trosser alliansen og knuser de andre sivilisasjonene. http://www.youtube.com/watch?v=I2wv7wLv1fw Edit: Dette er trailer til utviklingspakken til Civilization 4. Det har nå også kommet ut Civilization 5. Endret 4. desember 2010 av AnonymousSuit Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvordan kunne jeg glemme Wesnoth? http://www.wesnoth.org/ Litt some Fire Emblem. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Age of wonders er awesome :9, men grafikken er fæl tho (som heros 2) Lenke til kommentar
mr. Zilter Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Vel, du har jo alle spillene som er basert på D&D (Baldur's Gate, Icewind Dale, Neverwinter Nights, Dragon Age, ++). De er kanskje ikke så veldig turbaserte by default, men de er bygget på er turbasert system, og kan konfigureres til å pause kamp slik at det blir mer enn turbasert nok. Det er ihvertfall RPG i aller høyeste grad, og alle er vanvittig gode spill. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 vil også sterkt anbefale: Colonization, et eldgammelt spill som var en superhit på sin tid, her får du ikke mye grafikk, men spillet er flott (og faktisk veldig moro i begynnelsen, og senere når du lærer spillet ordentlig vil du merke at d er taktisk krevende :9 i tillegg: master of orion 2, ta over universet-gg Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Du kan få litt "Virkelig" Turbasert rollespill til meg, husk dog at mange av disse er noe eldre og derfor kanskje litt vanskelig å sette seg inn i. Først og fremst så har du jo Might and Magic Serien , har du muligheten til å starte på 3'ern og har tid til å sette deg inn i denne (og ikke har noe imot utdatert grafikk) så anbefales den på det høyeste, så har du jo IV og V (Clouds of Xeen og Darkside og Xeen) og mange andre gode titler i serien. Might and Magic IX anbefales ikke da den var desverre en stor flopp. Baldurs Gate er nok også en av de beste RPG spillene som er lansert på mange år, til og med de siste Bioware spillene kommer ikke opp til denne klassikeren i mine øyne. Her må man spille både 1 og 2 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Baldurs Gate er nok også en av de beste RPG spillene som er lansert på mange år, vordan kan du ta noe sånn i din munn! Baldurs gate er ingenting i forhold til neverwinter nights 1(JA 1 ikke 2 den var fæl), og over der igjen kommer arcanum of steamworks and magic obscura, som er det beste RPG spillet noensinne lagd, (turn based combat, men ellers så er d ikke turnbased) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Heroes Might and Magic 3 bør man ikke ha gått glipp av, vidunderlig spill. Bryr du deg ikke om grafikk, men er ute etter litt gammeldags rpg så kan du se på Avernum. Det ser ikke no særlig moderne ut, men de fleste i serien går dypere enn noen av de moderne RPGene. Langvarige og utfordrende er de også Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 vordan kan du ta noe sånn i din munn! Baldurs gate er ingenting i forhold til neverwinter nights 1(JA 1 ikke 2 den var fæl), og over der igjen kommer arcanum of steamworks and magic obscura, som er det beste RPG spillet noensinne lagd, (turn based combat, men ellers så er d ikke turnbased) I beg to differ. Neverwinter Nights 1 hadde en helt forferdelig historie og de nye AD&D reglene fungerte ikke helt etter min smak på pc som singleplayer, derimot som multiplayer og med modding var det genialt. Arcanum of Steamworks and Magic Obscura var bra, men det var veldig ubalansert og langtifra perfekt, husker selv at det var utrolig gøy å for eksempel spille en spillfigur som hadde så og si null i inteligens utifra svarene du ga . Mener faktisk at Ultima VII i såfall faktisk er bedre enn Arcanum. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 I beg to differ.p . Mener faktisk at Ultima VII i såfall faktisk er bedre enn Arcanum. Va er ultima VII aldri hørt om det? (er det turnbased) vist vi skal bevege oss vekk fra turnbased vil jeg hive inn darkstone som et awesome RPG Lenke til kommentar
Frada Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 kan med sikkerhet anbefale Septerra Core: Legacy of the Creator, er datert men er alikevel ett av de beste tbs rpg spillene jeg har spilt *nostalgia* ( har aldri fullført det da ettersom spillet tar VELDIG lang tid) Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Her var det myyyye godsaker jeg kna bryne meg på. Hadde helt glemt civilisation serien, som jeg nok kommer til å børste støv av i nærmeste fremtid. Heroes of might and magic 3 er jo det beste spillet i den serien for meg, ble fortere trett av 4ern og 5ern enn jeg noen gang kommer til å gjøre med 3ern, dog er dette også ett spill jeg har melka den siste melka ut av den siste tiden. Arcanum kjøpte jeg når det kom ut husker jeg, satt meg fast GREIT fort, siden jeg kun var en liten tass når jeg kjøpte det. Og husker det var litt krevende, iallefall for min hjerne på det tidspunktet. Men takk for tips, skal benke meg forran youtube og sjekke ut samtlige. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 I beg to differ.p . Mener faktisk at Ultima VII i såfall faktisk er bedre enn Arcanum. Va er ultima VII aldri hørt om det? (er det turnbased) vist vi skal bevege oss vekk fra turnbased vil jeg hive inn darkstone som et awesome RPG Tror nok hjernen min blandet inn VI og VII. VII forsåvidt mener jeg er helt utrolig bra uavhengig av at det ikke akkurat er 100% turbasert. Men ja, er nok litt gammelt nå med sine snart 19 år siden det ble lansert. Lenke til kommentar
Mildir Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Om ikke allerede ha gjort det, sjekk ut den uoffisielle tileggspakken til HoMM3, "In the wake of gods". Gir en frisk pust til HoMM3 om du er litt lei. Ellers vil jeg anbefale Total War-serien, spesielt rome og medieval2: kingdoms. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Hadde Wrath saken funka så hadde det sikkert vært artig det, stopper på 5%. Total War har jeg igrunn egentlig aldri hatt sansen for, blir ikke det samme. Men jeg skal gå Wrath of the gods til å virke, så lovende ut på youtube. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 http://www.gameranx.com/features/id/1054/article/top-10-best-turn-based-strategy-games-for-pc/ Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Baldurs Gate er nok også en av de beste RPG spillene som er lansert på mange år, vordan kan du ta noe sånn i din munn! Baldurs gate er ingenting i forhold til neverwinter nights 1(JA 1 ikke 2 den var fæl), og over der igjen kommer arcanum of steamworks and magic obscura, som er det beste RPG spillet noensinne lagd, (turn based combat, men ellers så er d ikke turnbased) Morsomt hvordan du setter ett EPIC spill opp mot et annet EPIC spill, og konkluderer med at det ene er "ingenting" fordi du foretrekker det andre... Mitt bidrag: Nethack. Hardcore, dyp spillemekanikk og uendelig replayability. Og så er det gratis. Endret 8. desember 2010 av Rata101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå