Kagee Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Er det mulig for et program/kjernemodul/etc å "ta over" et tastatur? Si at jeg har to tastatur koblet til en maskin. Er det mulig å få all input fra et av tastaturene til å bli sendt direkte til et program jeg lager uten at det forstyrrer annen bruk? Dette er jo så klart mulig å fange ett tastaturet hvis jeg logger inn på maskinen og åpner en konsoll og kjører programmet, men dette er ikke det jeg vil. Planen er å brukte et numerisk usb-tastatur som codepad på en maskin som har ansvaret for å åpne ei dør. Endret 4. desember 2010 av Kagee 1 Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kanskje du kan finne noe relevant ved å søke på 'keyboard wedge' eller noe lignende, det ligger litt i samme gate som det du vil få utført. Kan være du kan gjøre noe gjennom xev eller lignende programmer, sette opp en lytter for keypaden. Må muligens litt daemon-snekring til. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Dette lurer jeg også på. Jeg vil at et script jeg kjører i bash lytter til en strekkodeleser på en av boksene mine, uten å "blande seg inn" i noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå