Zenit Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Hei, Har et par pcer til salgs men ble litt usikker på hva som er rett pris å sette på disse. PC1: Delene kjøpt for ett år siden, hovedkortet selges fortsatt og koster ca. 2500 - 2800. cpu: Intel i7 920Mhz hk: Asus P6T6 WS Revolution gpu: Nvidia GTX 275 minne: 6GB Crucial 1333Mhz DDR3 kabinett: Antex P183 disk: 3x500GB Samsung T166 psu: Seasonic S12+ 650W dvd: Samsung dvd-brenner sata PC2: Delene er kjøpt stort sett sommeren 2008, men psuen er helt ny. cpu: Intel c2d E8400 hk: Asus Rampage Formula gpu: Sapphire ATI HD3870 minne: 8GB Kingston ValueR PC6400 DDR2 kabinett: Antec Solo disk: 2x320GB Samsung Spinpoint T166 psu: Corsair 650W TX dvd: Samsung dvd-brenner sata Har foreløping tenkt at det går greit å få 6000,- for PC1 og 4000,- for PC2, men nå tror jeg at det er litt for høyt spesielt for PC2. Hva kan være mer realistisk? EDIT: Glemte å legge til at det er uten windows-lisens, da jeg ikke bruker windows til daglig. Endret 4. desember 2010 av Zenit Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Dette er den 31 tråden om dette på 24t. Det er ikke hva den koster så som er tingen, men hva du får idag for samme pris. Den gyldene regel er å kutte 30% siden den er brukt. Selv om det er 1-2 mnd osv. Deretter kutter du 30% igjen pr år den er gammel så får du ca rett pris. Du har best mulighet til å oppnå høyest pris om du lurer noen som ikke kan dette på et bruktmarked. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Jeg blir litt småirritert av et sånt svar som du gir. Det er til liten hjelp. Jeg er fullstendig klar over at det er hva man får i dag for samme pris som gjelder, samtidig er det også viktig hva kjøper er villig til å betale, ikke sant? Har bygget og solgt pcer i mange år, men nå er det et par år siden jeg solgte min siste pc. Kommer derfor med et ganske konkret eksempel og ber om forslag til prisjustering. Har du ikke noe bedre å bidra med, kan du godt la være å svare. EDIT: skrivefeil Endret 4. desember 2010 av Zenit Lenke til kommentar
War Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Så du har en dårlig dag. Følg eksemplet mitt så får du prisen. Hjelper ikke hva det koster idag for samme vare. En socket A cpu kan koste 6000 idag siden ingen har den lenger. Fortsatt verdt 50kr. Juster ned 1000kr på begge så tenker jeg man treffer rett. Evt ditt forslag på bruktmarkedet / folk som nekter å bygge selv. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Nei, jeg har ikke en dårlig dag Les det jeg skrev. Tror du jeg forventer å få det samme som maskinen kostet opprinnelig eller det maskinvaren koster i dag? Legger meg enkelt å greit på halv pris akkurat nå. Mitt mål er å ta utgangspunkt i en grei pris som både jeg og kjøper kan være fornøyd med og ta det videre derfra. EDIT: Jo, det å justere ned en tusenlapp kan jeg faktisk være enig i Det var et konstruktivt forslag. Endret 4. desember 2010 av Zenit Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 For de som måtte lure, maskinene gikk for 5500,- og 3000,-. Helt grei pris egentlig. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Om maskinene var klare til bruk med installert programvare reagerer ikke jeg på den prisen. De som ikke har interesse for hardware og/eller tweaking av systemer betaler gjerne litt mer enn det entusiastene ville gjort. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Helt greie priser det der. Ingen bør føle seg lurt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg blir litt småirritert av et sånt svar som du gir. Det er til liten hjelp. Jeg er fullstendig klar over at det er hva man får i dag for samme pris som gjelder, ... Og derfor burde du iallefall finne ut hva prisen i dag er. Såpass må man kunne forvente av deg som trådstarter spesielt siden du faktisk er klar over at det er det som gjelder. Dersom du ikke gidder å gjøre grunnarbeidet selv, kan du heller ikke regne med at andre skal gjøre så veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå