Gjest pa Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg er litt usikker på hvor dette innlegget skal, men håpet det går fint her. Jeg har vært syk i over ett år, og har vært innlagt på sykehus sammenhengende i 4 måneder. Da jeg kom ut i fjord fikk jeg hjelp av sykehuset (en økonom) til å finne en leilighet, siden jeg ikke hadde da jeg ble lagt inn. Jeg var deprimert, og lå på sykehuset hele perioden jeg egentlig skulle ha bodd i leiligheten. Husverten nektet meg å bo der da jeg ble skrevet ut fra sykehuset, grunnet at jeg skyldte en husleie, og fikk beskjed om at jeg måtte flytte. Jeg fikk ikke bo der i oppsigelestiden, og jeg nektet å betale skyldig husleie. Nav stod for garanti på depositum, så pengene fikk han:/ Men så e saken slik nå: Jeg kan så vidt huske den perioden da jeg var så deprimert og hadde ECT behandling, og omstendighetene rundt det at økonomen hjalp meg å finne en leilighet. Denne kostet 6000 i mnd. Dette skulle jeg klare sa økonomen på sykehuset. I dag som jeg ikke har noe fast bopel, men har bodd litt rundt hos folk. Forgje sted slapp jeg å betale noe husleie/ strøm, kun mat. Siden januar i år har jeg bodd hos en annen som jeg må betale halve husleien 2100 som ikke er gale. Jeg har AAP og ca 12000 netto. Med de faste grunnbeløpene nav har satt (livsopp), underholdningsbidrag, reiseutg, og husleie så har 3000 kroner i minus. Jeg har vært hos nav, og der får jeg beskjed om at enten så må jeg bo videre der jeg bor, eller så kan de bare tilby hospits. Men hva med min sønn da? Hva har jeg rett på egentlig? Føler at jeg har slete med dette lenge nå, og ikke kommet noe vei. Jeg skylder andre mennesker penger, for dette har jeg ikke fått noe hjelp til fra nav. Dette begrunner de at i sommer så fikk jeg en stor sum lønn utbetalt fra arbeidsgiver (etterbetalt), og dette burde jeg ha spart opp og fordelt utover året. Jeg valgte å betale ned lån, og regninger som hadde samlet seg opp som en annen hadde nevt på Nav. Håper noen kan hjelpe meg litt med dette. Jeg er på tanken å gå opp på nav å søke om penger til advokat, for å så ansette advokaten mot nav. Men tviler eg hadde fått penger til dette. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Vet ikke om denne tråden burde vært i Juss delen av dette forumet. Du hadde kanskje fått svar på dine spm der istedenfor her under Helse. Selv har jeg dessverre ingen gode råd å gi. Uheldig situasjon du har havnet i. Lenke til kommentar
Gjest pa Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ja kanskje den sku lagt på jussen, men ingen som kan noe rundt dette? Var på nav i dag for å søke om penger til tannlege har gått i 2 måneder med smerter, etter att tannen kankk grunnet hull. Også om hjelp til bolig. For jeg kan ikke bo lenger enn ut desember der jeg bor nå. Så da har jeg ett problem. Jeg har fått tilbud om en leilighet som har to soverom for 4000 i måneden som eg meget bra pris, men er avhengig av at nav/ sosialen kan hjelpe meg. Jeg går jo allerede 3000 i minus hver måned når jeg betaler husleie på 2100 i dag. Hjelper nav/ sosialen med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå