Alkanide Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Heisann, folkens Jeg lurer på hvordan Honda NSX er som vinter-bil.. Ettersom jeg har hørt rykter om at den funker fett om vinteren.. Tenkte å spørre om meninger på dette, siden min kommende NSX (om noen år..) kommer til å måtte duge om vinteren også, om jeg kjøper en.. Så trenger meninger om dette, siden jeg ikke veit, har bare hørt rykter uten å vite om det er hold i dem, om at den er konge om vinteren.. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Ser ikke helt for meg at den er så veldig bra på vinteren egentlig. Men du kan jo ta en titt på videoen under. http://www.youtube.com/watch?v=mz9cB8AgjVU Bra at du har bestemt deg for hva slags bil du skal ha i hvertfall Jeg er helt bestemt på at jeg en gang skal ha en Evo 6 en gang. Den VET jeg er god på vinteren Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg ville aldri i verden brukt en slik moderne klassiker på norske vinterveier. Å utsette denne bilen for salt og idioter i trafikken kan få store konsekvenser for verdien av bilen. Spar et ekstra år, eller ta opp et høyere lån, så kan du kjøpe deg en vinterbil ved siden av. 2 Lenke til kommentar
spindle Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Midtmontert motor vil gi mer vekt over drivaksel = bedre traction (sammenlignet med andre bakhjulstrekkere som har motor forran). Ulempen er at bilen bil blir baktung - hvis hekken først slipper, har du veldig kort tid på å hente den inn igjen. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Huff huff, hadde jeg sett enn NSX på veien i snø hadde jeg syntes synd på den og sur på eieren. Hvordan kan man behandle et sånnt enestående kunstverk på den måten, risikere å få rust på bilen og skade den? Kjøp heller et vrak som f.eks. bmw, og bruk det som vinterbil... Endret 5. desember 2010 av Iceman22 2 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Virker som om den takler vinterføre greit nok. Bare bruk hodet når du tråkker på gassen. Har møtt både Maseratier og Aston Martiner i saltbadet i Oslo, så hvorfor ikke en Honda? Biler er til for å brukes. http://www.nsxprime.com/forums/showthread.php?t=26210 Endret 5. desember 2010 av Magnum p.i. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Virker som om den takler vinterføre greit nok. Bare bruk hodet når du tråkker på gassen. Har møtt både Maseratier og Aston Martiner i saltbadet i Oslo, så hvorfor ikke en Honda? Biler er til for å brukes. http://www.nsxprime.com/forums/showthread.php?t=26210 Enig, biler er til for å brukes! Er du vane med bakehjulstrekk på glatta går det nok veldig greit. Vektfordelinga er jo som nevnt noe annerledes i forhold til en BMW å du får enda bedre trykk på bakhjula, på godt og vondt. Fremkommeligheten (opp glatte bakker) o.l. blir nok likevel relativt interessant ^^ Lenke til kommentar
Rytters Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 om du kjøper deg en slik bil, hadde je aldri brukt den på Snø føre. da ville je ha kjøpt meg en billig gammel Volvo. og ha den om vinteren. Lenke til kommentar
DoNotCoverMyComputerFan Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) en god vinter bil jo Impreza'en. de fleste biler med firehjulstrekk er jo ganske dugne da Endret 8. desember 2010 av DoNotCoverMyComputerFan Lenke til kommentar
Rytters Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 en god vinter bil jo Impreza'en. de fleste biler med firehjulstrekk er jo ganske dugne da da hadde je nok gått for en evo. om du skal ha 4x4;_) eller om du trenger og komme frem over alt en nissan king cab. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) biler er til for å brukes! Biler er til for å modifiseres, vedlikeholdes, personaliseres, optimaliseres, og til sin egen forlystelse og rekreasjon. Om det er rekreasjon i form av å polere bilen i 40 timer, eller om det er å drifte rundt på en bane kan variere fra eier til eier. Fremkostmidler derimot, er til for å brukes. Mange Hondaer er fremkostmidler, men NSX er definitivt en bil! Endret 8. desember 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg vil vel regne meg selv som en av de som tenker at alt med hjul skal trilles og brukes. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Enig, biler er til for å brukes! For å sitere hiphop-legende og Lamborghini-entusiast Sir Mix-A-Lot: " " Endret 8. desember 2010 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er en vesentlig forskjell på garage/trailer queens og biler som ikke brukes på vinteren. Hadde jeg hatt råd, ville jeg ikke brukt MX5-en min på vinteren heller. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Synes det er flott at slike biler brukes på vintereno g, men da bør de passes godt på. Bor selv i Trondheim og her saltes det mer enn det brøytes, så man må passe på å vaske vekk saltet ofte. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 I Trondheim er det dumdristig å kjøre bil i det hele tatt i grunn. Veiene ser og føles ut som krater, og det er fartsdumper OVERALT. Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er for så vidt ingen grunn til at ikke NSX skulle være "konge om vinteren". Jeg har kjørt NSX på diverse føre og den klarte seg bra overalt. Det kommer an på føreren. Personlig liker jeg vektfordelingen i min BMW bedre, men det er smak og behag Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) I Trondheim er det dumdristig å kjøre bil i det hele tatt i grunn. Veiene ser og føles ut som krater, og det er fartsdumper OVERALT. Så sant så sant. Angrer på at jeg kjøpte bil i byen her. Du blir bare mer irritert enn fornøyd med å kjøre i byen her. Endret 10. desember 2010 av vivastar Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) I Trondheim er det dumdristig å kjøre bil i det hele tatt i grunn. Veiene ser og føles ut som krater, og det er fartsdumper OVERALT. Så sant så sant. Angrer på at jeg kjøpte bil i byen her. Du blir bare mer irritert enn fornøyd med å kjøre i byen her. Jeg kjører med 11 cm klaring under bilen nå. Det går akkurat, men det tar litt i noen steder. Jeg er såpass heldig at jeg i tillegg bor på Tyholt, som er fartsdump-infisert! Til våren er målet å komme ned på 5-6 cm klaring, men da må jeg nok parkere bilen på Tiller å ta bussen resten av veien. I tillegg er trøndere virkelig noe for seg selv i trafikken, så frustrasjonen er stor når jeg på holde 20 i 30 sona pga fartsdemperne. Endret 10. desember 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå