ronron25 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Asus skjermen min slutta å fungere, så jeg fikk en erstatnings-skjerm. Da skal jeg sende den defekte skjermen tilbake til Asus. I esken til erstatnings-skjermen, så ligger det et fraktbrev. Det så ikke jeg og jeg visste ikke hvordan jeg skulle returnere den defekte skjermen. Jeg trodde UPS hadde fraktbrevet og at de ville kontakte meg. Så får jeg en etterlysning fra Asus, og da skjønner jeg hvordan dette skal gjøres, og jeg finner fraktbrevet i esken til erstatnings-skjermen. Jeg kontakter UPS og avtaler henting. UPS kommer ikke og jeg ringer dem 4 ganger, og de lover å ordne opp og ringe meg tilbake. Det gjør de ikke. Nå sier Asus at de vil forlange betaling(invoice) for den defekte skjermen? Det har vel gått ca 38 dager siden jeg fikk erstatnings-skjermen. Hvordan løser jeg denne saken? Jeg har ingen interesse av å beholde en defekt skjerm og jeg kan ikke tvinge UPS til å hente? Synes dette er dårlig kundebehandling. Dessuten har jeg forklart Asus situasjonen, men likevel skal jeg straffes? Hva skjer om jeg nekter å betale? Takker for svar! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Tja, får du faktura fra asus så er det vel bare å videresende den til UPS da de vil være ansvarlige for ditt tap. PS: Neste gang, reklamer til butikken du har kjøpt skjermen, ikke til asus. Da slipper du sånt piss som det her - kostnader og tidsbruk BUTIKKEN er ansvarlig for å ta for deg. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Tja, får du faktura fra asus så er det vel bare å videresende den til UPS da de vil være ansvarlige for ditt tap. PS: Neste gang, reklamer til butikken du har kjøpt skjermen, ikke til asus. Da slipper du sånt piss som det her - kostnader og tidsbruk BUTIKKEN er ansvarlig for å ta for deg. Takk for svar! Jeg klaget til butikken som henviste meg til Asus. Asus har en sånn garantiordning, så akkurat den delen av saken er nok riktig. Men er enig i at dette er noe piss! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 "Garantiordning" er bare et annet ord for at butikken skal slippe å bruke tid på å hjelpe deg. Resultatet er slikt som du opplever nå. Butikken har plikt til å ta i mot din reklamasjon - om du skulle bli henvist videre en annen gang. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 "Garantiordning" er bare et annet ord for at butikken skal slippe å bruke tid på å hjelpe deg. Resultatet er slikt som du opplever nå. Butikken har plikt til å ta i mot din reklamasjon - om du skulle bli henvist videre en annen gang. Takk, skal legge meg det på minne. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jaja, så ordna saken seg, som det vanligvis gjør. Jeg har ingenting å klandre Asus for og garanti servisen deres er bra den. Men UPS burde ha ringt meg tilbake, slik de lovte og i det minste sagt ifra om at return labelen var utgått. Varer bare i 15 dager. Kan egentlig bare takke Asus for en god kundebehandling! Den gamle skjermen blir nå levert, på Asus regning, og noen invoice blir det ikke. Endret 8. desember 2010 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå