jepp300 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Prøver meg på nytt med ett dråpe bilde dere får nå skrive om det er noe da Kamera er Nikon D3000 linsa er Sigma DG 70-300mmm 1:4-5.6 Brukte kaffe og apelsinjus Så om dere har tid og lyst skriv en kommentar på godt og ondt Endret 4. desember 2010 av jepp300 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Dårlig fokusering... Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Dårlig fokusering... Ja vet det bilde er litt uta fokus Men bare å skrive dårlig fokusering var ikke du kunne jo skrive noe om hva som kunne gjøre bedre Glemte å skrive at bile er tatt uten stativ Endret 4. desember 2010 av jepp300 Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Bilde 1 har så og si ingenting i fokus, ihvertfall ikke relevante deler. Andre bildet er mye det samme egentlig, noe bedre. Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Bilde 1 har så og si ingenting i fokus, ihvertfall ikke relevante deler. Andre bildet er mye det samme egentlig, noe bedre. Så det du skriver er bildene er elendig og ikke brukans til noe ??? Jeg har ikke noe i mot kritikk men da må det også våre det og ikkke det du kommer med for det er bare tull Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Han begrunner jo at dei ikkje er brukbare, fordi det ikkje er noko i fokus.¨ Elles er bakgrunnen rotete, og fargen er ganske sær. Prøv på nytt, men ikkje gje deg før du har eit bilete i fokus. Prøv og med enkel bakgrunn(f.eks. kvit) og meir freshe fargar. Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Han begrunner jo at dei ikkje er brukbare, fordi det ikkje er noko i fokus.¨ Elles er bakgrunnen rotete, og fargen er ganske sær. Prøv på nytt, men ikkje gje deg før du har eit bilete i fokus. Prøv og med enkel bakgrunn(f.eks. kvit) og meir freshe fargar. Ja den e grei Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Bilde 1 har så og si ingenting i fokus, ihvertfall ikke relevante deler. Andre bildet er mye det samme egentlig, noe bedre. Så det du skriver er bildene er elendig og ikke brukans til noe ??? Jeg har ikke noe i mot kritikk men da må det også våre det og ikkke det du kommer med for det er bare tull Ja, det er det jeg sier. De kunne kanskje vært brukans hvis fokus hadde vært bedre, men det er vanskelig å si. Sånn er det bare, og det er ikke noe å deppe for, de fleste dråpebilder blir slik. det er ikke lett å få riktig fokus på et makrobilde + bevegelse. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Her er det manuel modus som gjelder, hold en gjenstand (blyant/sugerør e.l) der du treffer med dråpen, fokuser i auto for så å skru over på manuel! Når du da slipper dråpen er den i fokus, kanskje! Det går mange eksoneringer med for å treffe bra på ett! Lenke til kommentar
tmjr Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Fargene kan nok virke hvis det blir mer fokus, prøv å ta slike bilder med stativ og manuell fokusering. PhotoGavin har guides hvordan du kan ta slike bilder. Lykke til neste gang Endret 7. desember 2010 av tmjr Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Sær bakgrunn å sære farger.. Hadde gjerne sett for meg litt lysere vann og en helt hvit bakgrunn. Lenke til kommentar
Kebbe Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Ninjaboy: Bra at det er noe du hadde sett for deg. Tingen med foto er at folk vil ha en egen stil og ikke hva du hadde sett deg. Stilige bilder forsåvidt, men neste gang bruker du en større blender (F22 for eks) for å få et større fokusområde og en sterk blits. Så er disse bildene i boks Jeg liker også fargene, er ganske lei av folk som skal legge ut dråpebilder med hvit, lys grønn eller blå bakgrunn -.- Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Ninjaboy: Bra at det er noe du hadde sett for deg. Tingen med foto er at folk vil ha en egen stil og ikke hva du hadde sett deg. Stilige bilder forsåvidt, men neste gang bruker du en større blender (F22 for eks) for å få et større fokusområde og en sterk blits. Så er disse bildene i boks Jeg liker også fargene, er ganske lei av folk som skal legge ut dråpebilder med hvit, lys grønn eller blå bakgrunn -.- Spurte jo sånn sett om min mening da, idiot. Lenke til kommentar
chrissn Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med foto, men alle må starte et sted. Det aller viktigste er bare å eksperimentere. Prøve ut nye ting, og absolutt ikke bli satt ut hvis noen ikke liker bildene dine. Stå på! gleder meg til å se hva du kommer med fremover 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå