Gå til innhold

Oppgradering ~14-15000 - gaming

Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/profil/lister/82302

Se bort ifra de 10 2TB diskene, de er til serveren. :)

Umiddelbare innvendinger/forslag til bytting av komponenter?

Skal brukes med en Corsair HX1000 watter og ett Asus D2X samt ett nært forestående skjermkort av uviss fabrikat, om det skulle ha betydning.

Jeg er litt i tvil om jeg vil bruke 2600kr på HK, men det virket så å si perfekt. Også har det intel nettverkskontroller.

Hovedkrav til HK er masse PCI-E spor (minimum PCI-E 4x formfactor på slottene), X58 chipset eller nyere til 1366 socketen og helst SATA6.0Gb og USB3 støtte. Og ingen aktiv kjøling eller passiv som kommer i veien for evt. PCI-E kort. Helst intel nettverkskontrolleren også da.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med de kravene du stiller til HK er det ikke direkte noen bedre valg...

Ellers kan du spare deg en 1000lapp ved å velge annen RAM.. så lenge du ikke skal klokke litt hardt så trenger man absolutt ikke Dominator brikkene.. Da kan du heller gå for Corsair 12GB XMS3 til rundt 1300kr..

Ellers koster jo også de siste 40GB på en SSD betydelig mye... Du får jo Intel eller Corsair 120GB for 1700kr..

Lenke til kommentar

Åh? jeg trodde gen 2 bare var 80 og 120? eller var de 80 og 160 og 120 er G3?

edit: hmm, jaja, anta at den SSD'en er en 160GB G3 da, som ikke kommer før feb... fytti. :/

Evt en Sandforce-basert SSD som Vertex2? er det ikke en refresh av disse kontrollerene også på vei?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det snakkes om SF-2xxx serien, men det nevnes langt uti 2011 utifra det jeg ser. Hmm, absolutt ett alternativ til G3 X25-m da. Hvis specs på den stemmer med hva f.eks. Anandtech rapporterer, så ser Vertexen ut til å holde greit følge, eller leser jeg resultatene feil?

Hmm, Sandforce/OCZ Vertex 2 eller Marvell/Crucial C300...argh...

Hmm, Gigabyte GA-X58A-UD3R istedet for Rampage III Extreme...tviler på at intel nettverk er verd 1000kr ekstra? Og alle de fancy OC funksjonene på Rampage III vet jeg at egentlig ikke kommer til å bli brukt..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ok, Liste oppdatert. Skal inkludere ett nytt skjermkort når GTX 570/580 eller AMD 69xx kommer.

Hovedspørsmålet nå er C300 eller Vertex 2... liker ekstra plassen på C300 og HK har SATA6Gb...

edit: hvorfor pokker dukker G19 opp i listen hele tiden? Selv etter den er slettet.

edit: hmm, GA-x58a UD3R ser ut til å ha litt problemer.. prøver med UD5 utgaven da...glad jeg gjorde research først :)

edit2: Asus Sabertooth x58 heller..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...