Gå til innhold

Nye deler til pc

Anbefalte innlegg

Siden HK og CPU har dratt til helvete, trenger jeg noen nye deler. I steden for å erstatte delene (noe som ikke vil lønne seg) eller kjøpe noe drit som holder i såvidt klarer spill på high og holder i 1-2 år vil jeg heller investere penger på noe som kan kjøre spill på max i lang tid fremover. Har valgt et hovedkort som har gode kjøleelementer, slik at det kan overklokkes, samtidig som ytelsen er bra. Så har jeg valgt i7-prosessor som er beregnet på å holde i noen år. Med HK så trenger jeg også ny ram, iom. jeg er avhengi av å fylle ut 3 slots for å starte pcen. I tillegg må det være 1.65 volt og ddr3-ram som er støttet av hk.

Så trenger jeg et kabinett med stor plass og gode muligheter for kjøling.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=867143&su=FC73CBBC-EBB3-4F84-A609-EA9FFBE544DD

Dette var det gamle oppsettet:

* EVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI, Socket-775,DDR2,2xGbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16

* Cooler Master Mystique 631, Sort Aluminium, Vindu (Uten Strømforsyning)

* Silver Power PSU, 600W, 120mm fan, Blue light, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

* XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

* Intel Core? 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

* Kingston DDR2 HyperX PC9600 2048MB CL5

Skjermkortet og PSU beholder jeg foreløpig. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja hvis du bare skal spille CSS på high så holder vel 8800GTX men du får nok ikke samme ytelsen i nyere spill nei. En PSU eldre enn ettt par år ville jeg aldri stolt på. Slikt har en stygg tendens til å ryke når du minst aner det med dertil kostbare følger. (som at andre komponenter enn psuen ryker gjerne også i samme slengen)

Lenke til kommentar

tja hvis du bare skal spille CSS på high så holder vel 8800GTX men du får nok ikke samme ytelsen i nyere spill nei. En PSU eldre enn ettt par år ville jeg aldri stolt på. Slikt har en stygg tendens til å ryke når du minst aner det med dertil kostbare følger. (som at andre komponenter enn psuen ryker gjerne også i samme slengen)

Har planer om å kjøpe dette senere, så det blir bare midlertidig. Har ikke råd til alle delene nå, derfor blir det i første omgang hk, ram, cpu og kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...